|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Lærer du barna korrekt flaggbruk? | |||
| Ja, det lærer de fra begynnelsen. |
|
35 | 51,47% |
| Nei, jeg lar dem styre på som de vil. |
|
2 | 2,94% |
| Lærer dem i hvertfall at flagget ikke er verken sverd eller kost. |
|
16 | 23,53% |
| Fra en viss alder lærer de reglene. |
|
6 | 8,82% |
| Ingen av de over, spesifiser gjerne i tråden. |
|
4 | 5,88% |
| Vil bare se svarene. |
|
5 | 7,35% |
| Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barn og flaggNå har Iben gått i tog, viftet med flagget og sunget for full hals; hiv og hoi, snart er skatten vår! Nå er vi hjemme for sovepause, før vi skal ut igjen om et par timer.
|
|
|
#22 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og flaggSå lenge han ikke skader seg selv eller andre, eller ødelegger flagget, så lar jeg har gjøre som han vil. Barn er barn. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Barn og flaggStorebror vet godt hva som er lov og ikke lov med et flagg nå. Lillebror har vi prøvd å snakke til i år, men det går nok litt inn det ene øret og ut det andre tror jeg. Han er ennå litt liten til å forstå.
|
|
|
#24 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og flaggJeg forteller det til barna mine at flagget skal vi behandle pent, og at det skal holdes opp i luften. Fireåringen min gikk og rettet på kameraten sin i toget i dag - opp med flagget!
|
|
|
#26 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Barn og flaggVi terper flaggregeler, og nå er det de eldste som passer å at lillesøster gjør det som sømmer seg. Veldig greit. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og flaggNå har jeg aldri hatt noen barn som leker med flagget som et sverd eller lignende. I dag gikk vi i barnehagetoget og etter hvert var det jeg som fikk overta flagget til min 5 åring.
|
|
|
|
#30 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barn og flaggEn gutt i toget, femte klasse, "mistet" flagget sitt på bakken gjentatte ganger, trakket litt på det, sparket litt i det, hadde det riktig så moro. Det syns jeg ikke noe om.
|
|
|
#31 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Barn og flaggHaha, så bra, Elinblu. Ubetalelig. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
I mål
|
Sv: Barn og flaggVi forsøker fra i år av. S er 2 år, og det gikk ikke helt inn kan man si, men vi er iallfall igang. Synes det er en selvfølge at barn læres dette, selv om det selvfølgelig tar noen år før man kan forvente at det ikke skjer noen glipper. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Lykkelig naiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og flaggRespekt for flagget er viktig lærdom synes jeg. Jeg så mange tilfeller jeg ikke likte så godt under feiringen i går. Man bruker ikke flagget som kost, og man tørker heller ikke snørret til ungene sine med det.. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Barn og flaggJeg prøver og lære henne at det ikke skal i bakken, og ikke viftes med for heftig. (Les: stikke ut øynene på pappa i bilen osv.
|
|
|
|
#35 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Barn og flagg
|
|
|
|
#37 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Barn og flaggVi lærer guttene at de skal ha respekt for flagget. Eldstemann brukte det som gevær en gang i går og fikk da streng beskjed av meg om at slikt ikke er tillatt. Fikk en advarsel, så skulle jeg ta det. Så han flagget fint resten av dagen. Er nøye på at flagget skal opp, ikke fektes eller skytes med osv. Jeg hadde ansvaret i førsteklassetoget, og der var det MANGE som måtte snakkes til- hele tiden
|
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Barn og flaggStoresøster blir straks fire, og det er først nå jeg føler det har noen hensikt å lære henne å behandle flagget riktig. Hun var veldig flink i går, men gadd ikke holde flagget særlig lenge. Men i stedet for å hive det fra seg, fekte med det eller grave med det i bakken, overleverte hun det like greit til sin mor. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Barn og flaggNå ville ikke Poden holde i flagget i år, så jeg vet ikke helt hva jeg mener om saken. Jeg kommer nok til å si ifra at han ikke skal koste bakken med det, men samtidig kommer jeg til å la han styre litt som han vil.
|
![]() |
|
|