Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kunne du ha klippet av deg alt håret?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Kunne du klippet av deg alt håret?
Ja - BTDT, fornøyd! 29 21,48%
Nei - aldri i livet! 88 65,19%
Har tenkt tanken, men tør ikke. 18 13,33%
Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-14, 08:35   #21
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du ha klippet av deg alt håret?

Jeg hadde virkelig ikke sett ut med en slik sveis, så nei. Har hatt kort hår, men ikke 3 mm.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 08:38   #22
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Mini-me! Liksom guttevarianten av like hjertevelurkjoler.
Bare at det blir meg som er mini.

"Mamma og meg i Afrika!"

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 08:43   #23
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ekstremt konservativ i hårveien, men jeg ser ikke bort fra at jeg kunne kledd noe sånt. Jeg grøsser dog ved tanken på utsparingsfasen. Bill.mrk. «Veldig mye hår»

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 08:49   #24
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har hatt 2 cm langt hår. Jeg tror at jeg har for mange arr i hodebunnen til at jeg ville kledd enda kortere, men hodefasongen fikk jeg skryt av da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 08:52   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat klippet håret mitt mye kortere enn det har vært på årevis, bare beholdt luggen, og har tenkt tanken på helkort flere ganger. Jeg er ikke "redd" for å gjøre det, og håret mitt vokser fort, så hvis jeg angret, ville det gå forholdsvis fort over. Men jeg synes (for min egen del) at det ville stilt ganske store krav til stilige klær og ordentlig sminke på daglig basis, så jeg tror ikke jeg ville tatt jobben med det.

Gammel 24-04-14, 09:14   #26
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde veldig kort hår da jeg var 21-22. Varierte mellom knallrødt og svart. Voldsomt krevde å vedlikeholde med masse klipping og farging, syntes jeg. Det var kult, men ikke noe jeg ville hatt nå (ansiktstrekkene mine har nok seget litt siden den gang ), og jeg hadde nok slitt med å bli tatt seriøst på jobb. Bortsett fra det med litt tidkrevende hårvask og tørk synes jeg det er mye mer lettvint med langt hår også.

Og utsparingsfasen. Sist jeg sparte ut så var det heldigvis på mote med tynne, doble hårbånd, og det reddet meg i den verste sparefasen.

Gammel 24-04-14, 09:16   #27
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er 18 år siden jeg hadde så langt hår som jeg har nå, og jeg ville ikke klippet meg helt "ørnulf"( det var det vi kalte det da jeg gikk på skolen for mer enn en generasjon siden)nå.
Kort blir det etterhvert, men det er veldig lettvint å bare dra alt bak i hestehale og slippe all styling.
Mine korte frisyrer krever også tøffere oppdressing og akkurat nå er hestehale passe.

Gammel 24-04-14, 09:18   #28
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vurdert det flere ganger, men feiget ut. Jeg ser ikke den store katastrofen, det er jo hår og vokser ut igjen.

Gammel 24-04-14, 09:20   #29
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg får ordentlig grått hår, skal jeg vurdere pinnkort hår.

Gammel 24-04-14, 09:24   #30
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg stemte ja, men eg har aldri gjort det før. Har hatt veldig kort før og var superfornøyd, men det var ikkje type 3 mm. Skal klippe meg kort igjen (når eg får ut fingeren og bestille frisørtime), men veit ikkje endå kor kort det blir. I følge frisøren min har eg visst ein nydeleg hodefasong som kler kortkort hår.

Gammel 24-04-14, 09:26   #31
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tatt det med skjeggtrimmeren, og synes det var fint. Men det føltes litt nakent.

Gammel 24-04-14, 09:31   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt min andel morsomme sveiser.

En periode (slutten av 80-tallet - vgs) hadde jeg tre millimeter på toppen av hodet i kombinasjon med ei lang flette nedover ryggen. Jeg husker ennå kommentaren jeg fikk fra ei eldre dame som var "dofølge" under en eksamen. I stedet for å "tutttue" over sveisen, komplimenterte hun meg og sa hun skulle ønske hun hadde turt å gjøre slik da hun var ung.

Nuvel - for å få til en mer normal frisyre, ble det til at alt håret ble klippet og så barbert av, for å starte på nytt. En lang periode var det far min som gikk over hodet med barbermaskina.

En mer normal frisyre ble det på begynnelsen av 90-tallet - da hadde jeg kort hår på ene halvdelen av hodet og langt på andre halvdelen.

Akk ja. Nå har jeg snart kommet meg halvveis på veien mellom 40 og 50. Jeg drømmer ennå om å barbere av meg alt håret, men har måttet innrømme at mann og sønn er mer konservative enn mor, så nå nøyer jeg meg med (veldig) kort dameklipp. (Frisøren "min" har sagt hun syns det er moro å klippe meg, for jeg er ikke redd saksa. )

Gammel 24-04-14, 09:31   #33
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det tror jeg ikke jeg ville kle. Kjenner to som kler det veldig godt, med fin hodefasong, høye kinnben og veldig pene trekk. Men de fleste ser vel bedre ut med litt hår.

Gammel 24-04-14, 09:36   #34
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er nok ikke helt meg, for å si det forsiktig. Jeg har hatt det samme lange håret siden jeg var 9 og måtte klippe meg kort for å få lov til å ta hull i ørene.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 09:45   #35
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nei, det er nok ikke helt meg, for å si det forsiktig. Jeg har hatt det samme lange håret siden jeg var 9 og måtte klippe meg kort for å få lov til å ta hull i ørene.

Så mye rart foreldre fant på før!

Gammel 24-04-14, 09:47   #36
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Så mye rart foreldre fant på før!

Jeg inngikk relativt nylig en avtale med åtteåringen min om at hun fikk ha pannelugg bare om jeg også fikk klippe resten av håret hennes ganske mye kortere. (Rasjonalet var at håret hennes var blitt fryktelig slitt og pistrete og trengte en generalopprydning, og siden jeg ikke er begeistret for pannelugger og hun veldig gjerne ville ha, så jeg mitt snitt til å sette hardt mot hardt.)

Gammel 24-04-14, 09:49   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det vil jeg ikke. Jeg har hatt kort hår, guttekort, men ikke militærklipp. Jeg har så lite hode at det ser litt kårni ut. Men jeg syns mange kvinner ser supre ut med veldig kort hår.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 10:08   #38
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har hatt veldig kort hår flere ganger og tror jeg kunne kledd helt barbert. Men da skulle jeg nok gjort det for mange år siden.

Gammel 24-04-14, 10:17   #39
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg har landet på at jeg skal gjøre det - når jeg blir 60 år.

Gammel 24-04-14, 10:23   #40
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Nå ville jeg nok ikke gjort det, håret er en veldig stor del av min identitet på en måte? Men hår er jo bare hår og i ungdomstiden gjorde jeg dette, klippet det pinnekort og farget det knall orangsje. Da hadde jeg mørkebrunt krøllete hår til midt på ryggen hehe.

Men skal ha en spesiell ansiktsform for å kle helt pinnekort hår og jeg føler jeg ikke er helt der!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.