Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kunne du ha klippet av deg alt håret?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Kunne du klippet av deg alt håret?
Ja - BTDT, fornøyd! 29 21,48%
Nei - aldri i livet! 88 65,19%
Har tenkt tanken, men tør ikke. 18 13,33%
Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-14, 09:01   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Kunne du ha klippet av deg alt håret?

Gjelder i hovedsak kvinner, men også mennene her inne.

Etter å ha studert (nesten pinlig intenst ) en vakker kvinne på en kaffebar med 3mm hårklipp, har jeg tenkt på om jeg kunne gjort det samme. Men etter noen dagers tenkning har jeg landet på at jeg ikke kunne tenke meg det, det er for drastisk.

Kunne du/har du gjort det?

Gammel 24-04-14, 09:07   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du ha klippet av deg alt håret?

Nei, det ville jeg aldri gjort om jeg ikke måtte pga sykdom/håravfall. Hvorfor skulle jeg det?

Ekstremt vakre mennesker er ekstremt vakre også med 3 mm hår, men jeg tror ikke det øker skjønnheten hos de aller fleste å rake av seg alt håret.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 09:07   #3
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gjort det flere ganger i løpet av ungdomstida og elsker det.

Men kunne nok ikke gjort det nå og forventet å bli tatt seriøst på jobb. Dessuten trenger jeg håret til å balansere ut dobbelthaka jeg har fått siden sist.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 09:09   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er ikke vakker på den måten og foretrekker å ha lengde på håret.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 09:10   #5
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, aldri.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 09:14   #6
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg forutsetter at det ikke er på grunn av sykdom etc, bare fordi man har "lyst".

Jeg har tenkt på det, men tør ikke.

Gammel 24-04-14, 09:16   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke "vakker kvinne", og jeg tror 3 mm hår bare ville understreket det. Så nei, jeg hadde ikke klippet av meg håret om det ikke var nødvendig av en eller annen grunn.

Gammel 24-04-14, 09:16   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg hadde hatt lyst så hadde jeg gjort det. Men jeg ser overhodet ikke poenget.

Gammel 24-04-14, 09:18   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner en som egentlig kler 3 mm bedre enn 40 cm, men hun er pen med det lange håret også. Jeg kunne ikke gjort det. Jeg har hatt 3 cm kort hår, og selv om det var kult, var jeg ikke så pen, da.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 09:19   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjorde det 1 gang i ungdommen, men som voksen - nei.

Gammel 24-04-14, 09:19   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg har forresten en hodefasong som godt kunne kledd 3 mm. Har jo sett det på sønnene mine.

Gammel 24-04-14, 09:24   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gjort det - ikke fullt så kort over det hele, frisøren nektet å ta alt på toppen, så det var vel en cent der. Det var veldig kult, og jeg fikk mange positive tilbakemeldinger. Men jeg følte meg litt butch, så jeg kommer nok ikke til å gjøre det igjen i voksen alder.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 09:24   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt. Det hadde ikke kostet meg så mye å gjøre det, men da hadde det vært for å være tøff eller kul eller noe. Jeg blir ikke vakrere av det.

Gammel 24-04-14, 09:24   #14
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gjort det flere ganger, og syns egentlig at jeg kler pinnkort hår like godt som langt. Ikke helt skinna altså, men bare noen få cm. på hodet. Det er dog mer behagelig med langt hår, fordi det ser bra ut uke etter uke etter uke. Kort hår krever veldig hyppig klipping, og det er derfor jeg har spart ut til langt hår igjen hver gang. Nå drømmer jeg om å klippe det igjen, men familien er ikke med på notene, så jeg venter litt.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 09:27   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har forresten en hodefasong som godt kunne kledd 3 mm. Har jo sett det på sønnene mine.

Tenk så stolte de blir om du blir sånn mom-son-lookalike-type. "Mamma og jeg er tvillinger!"

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 09:31   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja, da kan jeg bli med til Afrika i litt sånn utvaska singlet også.

Gammel 24-04-14, 09:32   #17
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Tenk så stolte de blir om du blir sånn mom-son-lookalike-type. "Mamma og jeg er tvillinger!"

Jeg mener å huske om en bruker hvis mann tok ansvar for familieklippen før en 17.mai, og alle, inkludert mor?, endte opp med 3-5mm klipp. Sånn apropos tradisjoner mener jeg.

FOr min del er vel håret en stor del av min identitet, jeg har klippet meg kort flere ganger, men har nå landet på at langt hår er meg. Det handler kanskje om å ønske seg noe annet enn det man har?

Gammel 24-04-14, 09:33   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Mini-me! Liksom guttevarianten av like hjertevelurkjoler.
Bare at det blir meg som er mini.

Gammel 24-04-14, 09:33   #19
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har gjort det - ikke fullt så kort over det hele, frisøren nektet å ta alt på toppen, så det var vel en cent der. Det var veldig kult, og jeg fikk mange positive tilbakemeldinger. Men jeg følte meg litt butch, så jeg kommer nok ikke til å gjøre det igjen i voksen alder.

Jeg kan signere denne i sin helhet. Bortsett fra at jeg hadde like langt (kort) over hele hodet, men lang lugg. Jeg var vel 16-17, og følte meg skikkelig kul og tøff. Hadde aldri gjort det nå, blir i det hele tatt mindre og mindre åpen for drastiske forandringer på hårfronten.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 09:34   #20
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg har gjort det en gang før, og det skjer aldri igjen.

Selv om jeg får veldig lyst når jeg ser damer med kjempe stilig kort hår. Jeg har virkelig vurdert det flere ganger, men klarer heldigvis å la være. Kort hår er ikke noe bra på meg!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.