|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Gulnet bunadskjorte - tips?Jeg har vasket to linskjorter i dag, min som er laget på 80-tallet og min mors som må ha blitt laget på 60-tallet eller tidlig 70-tall. Min ser hvit ut helt til jeg sammenligner den med min mors, som er mye hvitere. Jeg lurer på om det kan være at min er mindre bleket opprinnelig enn hennes. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Gulnet bunadskjorte - tips?Du er sikkert fullt klar over det men for sikkerhets skyld; klor er siste utvei når ikke noe annet funker og plagget ikke vil bli brukt i den tilstand det er. Det tar knekken på stoffet, det mørner og hull kommer ganske fort da. Om noen finner på å bruke det; maks 30 minutter, ikke overdosér, skyll og rett i vaskemaskin med vaskemiddel etter på. Pass på at man aldri trenger å klore igjen. Det er mange pent brukte skjorter fra 60 tallet som er i god stand den dag i dag. Uansett, 50 år i tjeneste er godt gjort :- ) |
|
|
|
![]() |
|
|