Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Gulnet bunadskjorte – dine beste tips?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-14, 20:53   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gulnet bunadskjorte - tips?

Heng ut!

Gammel 14-05-14, 21:49   #2
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vasket to linskjorter i dag, min som er laget på 80-tallet og min mors som må ha blitt laget på 60-tallet eller tidlig 70-tall. Min ser hvit ut helt til jeg sammenligner den med min mors, som er mye hvitere. Jeg lurer på om det kan være at min er mindre bleket opprinnelig enn hennes. Jeg må innrømme at jeg har hatt dem liggende i Blenda hvitt og deretter vasket (finvask) med flytende omo ultra, så det spørs vel om linen har fått litt hardere behandling enn ideelt sett...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 21:57   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et par dager før går bra.

Gammel 14-05-14, 22:12   #4
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Du er sikkert fullt klar over det men for sikkerhets skyld; klor er siste utvei når ikke noe annet funker og plagget ikke vil bli brukt i den tilstand det er. Det tar knekken på stoffet, det mørner og hull kommer ganske fort da. Om noen finner på å bruke det; maks 30 minutter, ikke overdosér, skyll og rett i vaskemaskin med vaskemiddel etter på. Pass på at man aldri trenger å klore igjen. Det er mange pent brukte skjorter fra 60 tallet som er i god stand den dag i dag. Uansett, 50 år i tjeneste er godt gjort :- )

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:11.