Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Perverst med flaggkunst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-14, 12:43   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Perverst med flaggkunst?

Det er jo symmetrisk. Sånn hvis det hjelper?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 12:45   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns de er litt rare. Men jeg syns ofte det om kunstprosjekter, viser det seg. Jeg blir ikke opprørt, da, og har ingenting i mot at de henger der.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 12:59   #3
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Perverst er det ikke, langt der i fra. Men jeg er litt usikker på hva jeg syns. Jeg har blitt oppdradd til at det er viktig med respekt for flagget. Det betyr at alle barn skal holde flagget oppreist, og ikke dra flagget etter seg i bakken. Det betyr at man overholder flaggheisingsregler (eller lar vær å heise flagget om man ikke kan følge de). Det betyr at man ikke fester flagg i rumpa på russedressen som var greia da jeg var russ, for man skal ikke sitte på flagget. Og å klippe i stykker et flagg for å bruke det som en applikasjon på et plagg, det var å ødelegge (og dermed ikke respektere) flagget. Med denne installasjonen sier man jo egentlig at "alt er greit, så lenge vi kan kalle det kunst". På den andre siden, kanskje det egentlig er helt greit? Jeg blir litt utfordret i forhold til min "barnetro" og mine egne absolutte sannheter her, og det i seg selv er veldig interessant.
Så etter å ha snakket høyt med meg selv i en paragraf eller to: jeg syns det er innmari stilig, det er gjort på en fin måte og er facinerende gjennomtenkt og gjennomført. Og det utfordrer meg. Så jo, ja, jeg tror det er bra.

Gammel 15-05-14, 13:03   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at gardepresidenten har et helt annet forhold til flagg enn meg. Og det overrasker meg i grunnen lite.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 13:07   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Største problemet med den nå er at opphengingen ikke funker når det er litt vind.

:liveblogging:

Gammel 15-05-14, 13:09   #6
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Største problemet med den nå er at opphengingen ikke funker når det er litt vind.

Krise! Dette kan jo bli helt katastofalt! For ikke å si perverst!

Gammel 15-05-14, 13:28   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Perverst er det ikke, langt der i fra. Men jeg er litt usikker på hva jeg syns. Jeg har blitt oppdradd til at det er viktig med respekt for flagget. Det betyr at alle barn skal holde flagget oppreist, og ikke dra flagget etter seg i bakken. Det betyr at man overholder flaggheisingsregler (eller lar vær å heise flagget om man ikke kan følge de). Det betyr at man ikke fester flagg i rumpa på russedressen som var greia da jeg var russ, for man skal ikke sitte på flagget. Og å klippe i stykker et flagg for å bruke det som en applikasjon på et plagg, det var å ødelegge (og dermed ikke respektere) flagget. Med denne installasjonen sier man jo egentlig at "alt er greit, så lenge vi kan kalle det kunst". På den andre siden, kanskje det egentlig er helt greit? Jeg blir litt utfordret i forhold til min "barnetro" og mine egne absolutte sannheter her, og det i seg selv er veldig interessant.
Så etter å ha snakket høyt med meg selv i en paragraf eller to: jeg syns det er innmari stilig, det er gjort på en fin måte og er facinerende gjennomtenkt og gjennomført. Og det utfordrer meg. Så jo, ja, jeg tror det er bra.

Veldig fint at du tar argumentasjonen selv.
Faktisk så har jo kunstnerne tatt hensyn til at man ikke skal tulle med flagget, og laget et "flaggliknende banner". Jeg tenker at det er sunt å tenke gjennom hvorfor man reagerer og likte tankerekka med når blir et flagg et flagg og hvorfor kan man ikke utfordre det?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hehe, må det egentlig det? Jeg har jo ingen formell mening om dette som betyr noe, jeg svarte jo bare ut fra egen synseføling. Og da hadde jeg helst sett at det ikke hang oppe. Men jeg ønsker selvsagt ikke forbud eller slikt.

Jo, seffern kan man mene noe bare på vegne av seg selv. Jeg tenker bare mer at hvis jeg ikke syns noe skal henge oppe på et offentlig sted på 17.mai så mener jeg at det er det mange med meg som mener. Og da syns jeg det er verdt å tenke gjennom hvorfor man ikke syns det er fint. Om det bare er symmetrien blir det litt som at jeg syns de burde male opp alle fotgjengeroverganger før 17. mai fordi de er finest når de er helt hvite. Jeg er bare interessert i debatten rett og slett. Hva er det som får folk til å reagere på dette? Hvorfor kan man ikke lage kunst av flagget? Stiller man høyere krav til at kunst skal være dekorativ når det er synlig på festdager? Er det større krav til at kunst knyttet til flagget skal være dekorativ?

For meg så minner dette litt om bunad og converse-debatten, hvor noen mener at det virkelig ikke går an, mens andre ikke har noe problem med det. Da syns jeg det er greit å finne ut de ulike grunnene til at man syns det er greit og ikke. Er det estetikk? Tradisjon? Hva veier tyngst? Mener man at ens personlige mening også gjelder andre?

:liveblogging:

Kan du oppdatere med bilder og video? Fem på gata?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 13:28   #8
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

De skulle nok ha brukt limpistol.

Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 13:30   #9
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Dette er noe av det minst perverse jeg har sett. Og la det for all del henge.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 13:31   #10
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De skulle nok ha brukt limpistol.

Da hadde nok reaksjonene uteblitt også, tenker jeg.

Gammel 15-05-14, 13:32   #11
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Gode og interessante spørsmål Tallulah, det er slik jeg også har syslet litt med i hodet etter å ha sett kunsten.

Synlig kunst som henges opp akkurat når det er høytid bør det stilles ekstra skrav til. Sånn ellers har jeg få hemninger mht hva man kan lage kunst av. Feks finnes det jo kunst med hakekors, tviler på at det hadde vært trivelig å ha hengende i gatene. Så en eller annen grense mht estetikk gårdet jo for de fleste, vil jeg tro.

Kunst påvirker jo folk, jeg har selv fulgt debatten om kunsten i Helsedepartementet med interesse. Kunstens uttrykk i seg selv vs de som skal leve med kunsten i det daglige.

Ergo må vel disse flaggbannerne være bra kunst - hvis målet er å skape debatt.

Gammel 15-05-14, 13:32   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Kan hoste opp et bilde, i hvert fall.

Gammel 15-05-14, 13:35   #13
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Kan hoste opp et bilde, i hvert fall.

Maverick, get your glu gun!

Gammel 15-05-14, 13:33   #14
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Jeg får skikkelig vondt i øynene av de rare proposjonene, altså. Blir som når butikker selger flagg med for lys blåfarge. AU!

Gammel 15-05-14, 13:35   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg får skikkelig vondt i øynene av de rare proposjonene, altså. Blir som når butikker selger flagg med for lys blåfarge. AU!

Jammen det endrer seg jo fra Youngstorget til Stortorget. Blir riktige proporsjoner til slutt.

Gammel 15-05-14, 13:36   #16
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Jammen det endrer seg jo fra Youngstorget til Stortorget. Blir riktige proporsjoner til slutt.

Men det ser jo ikke JEG.

Gammel 15-05-14, 13:33   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Usjda, det ene så litt trist ut, stakkars.

Gammel 15-05-14, 13:37   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Usjda, det ene så litt trist ut, stakkars.

De driver og vrir seg veldig, og ser ut som om opphenget i vaieren ikke er helt som det skal.

Vi diskuterer slikt friskt her på kontoret. Julepynten er en evig kilde til meningsutvekslinger om opphengsteknikk.

Gammel 15-05-14, 13:40   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

De driver og vrir seg veldig, og ser ut som om opphenget i vaieren ikke er helt som det skal.

Vi diskuterer slikt friskt her på kontoret. Julepynten er en evig kilde til meningsutvekslinger om opphengsteknikk.

Åh, da skulle du sett de isrivningsfolka tvers over gata her i vinter, da tenkte jeg på deg og om man kunne hengt noen i en sele ut av et vindu i stedet. De sto brettet rundt et vindu med en lang kost og banket på takrenna for å få isen til å ramle ut.

Gammel 15-05-14, 13:42   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Åh, da skulle du sett de isrivningsfolka tvers over gata her i vinter, da tenkte jeg på deg og om man kunne hengt noen i en sele ut av et vindu i stedet. De sto brettet rundt et vindu med en lang kost og banket på takrenna for å få isen til å ramle ut.

Ugh, ja, de har jeg sett rundt omkring. Galskap!

(Vi har sagt nei til å bedrive slikt. Ingen som gidder å betale for faktiske tilkomsteknikere når du har cowboyer rundt om kring som gjør det svart og billig.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.