Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville dere tatt hull i ørene på barnet deres?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-07, 20:22   #21
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere tatt hull i ørene på barnet deres?

Eldstemann skal få hull i ørene når hun blir 10 år. Hvis hun husker at jeg har lovet henne det når den tid kommer

Selv har jeg hull i ørene, husker ikke helt nå jeg fikk, men jeg kan maks ha øredobber i en kveld før ørene blir røde og ømme. Og det selv om jeg har nikkelfri, allergisikre osv.

Gammel 22-05-07, 20:52   #22
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nei, ikke enda. Har ikke satt noe aldersgrense siden det ikke er en aktuell problemstilling i det hele tatt med det første, men det blir uansett lenge til. Men det er meg.

Jeg kjenner såpass mange barn med utenlandsk opprinnelse (tre-fire småjenter bare i avdelinga til jenta mi i barnehagen) som har fått hull i ørene da de var babyer, så jeg har et ganske avslappet forhold til dette. Har også sett veldig mye av dette i andre land jeg har reist, så jeg reagerer overhodet ikke når jeg ser det lenger, fordi jeg har blitt så vant med det.

Jeg svarer det samme som Lille*My, jeg!

Gammel 22-05-07, 20:56   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk hull i ørene da jeg var 5 år, etter massiv masing fra meg. Jeg er vokst opp i "stæsj"-butikken til besteforeldrene mine. Både mamma og besteforeldre var skeptiske, men jeg fikk lov til slutt.

Hun får det ikke uten masing. Siden vi bor her vi bor, så er hull i ørene ganske så vanlig selv på helt små jenter. Derfor kan det hende at masingen starter tidlig. Vi får se. Jeg stiller meg ikke veldig negativ i utgangspunktet, men dette får bli hennes valg.

Gammel 22-05-07, 21:05   #24
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg kjenner såpass mange barn med utenlandsk opprinnelse (tre-fire småjenter bare i avdelinga til jenta mi i barnehagen) som har fått hull i ørene da de var babyer, så jeg har et ganske avslappet forhold til dette. Har også sett veldig mye av dette i andre land jeg har reist, så jeg reagerer overhodet ikke når jeg ser det lenger, fordi jeg har blitt så vant med det.

Var hos legen med Lille Snupp i forrige uke. Sykepleieren lurte på om vi var der for å ta hull i ørene på henne, hun lurte fælt på hvorfor vi ikke hadde fått legen til å gjøre det allerede. Hun er 11 måneder.

(og nei, det var ikke derfor vi var der. vi venter)

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 21:31   #25
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Var hos legen med Lille Snupp i forrige uke. Sykepleieren lurte på om vi var der for å ta hull i ørene på henne, hun lurte fælt på hvorfor vi ikke hadde fått legen til å gjøre det allerede. Hun er 11 måneder.

(og nei, det var ikke derfor vi var der. vi venter)

Her også! Sykepleieren spurte på vaksine/kontroll om hvorfor ikke jenta vår har øredobber, og om hun ville at hun skulle gjøre det for oss der og da.

(Her tar folk hull i ørene omtrent samtidig som de kutter navlestrengen...)

Gammel 22-05-07, 22:06   #26
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Her også! Sykepleieren spurte på vaksine/kontroll om hvorfor ikke jenta vår har øredobber, og om hun ville at hun skulle gjøre det for oss der og da.

(Her tar folk hull i ørene omtrent samtidig som de kutter navlestrengen...)

Jeg var faktisk ganske overrasket over at eldstemann ikke hadde hull i ørene når vi fikk henne, for mitt inntrykk er jo at jenter omtrent blir født med hull i ørene i visse land .

Gammel 22-05-07, 22:16   #27
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du store.. du all verden. Her har eg tydeligvis gått glipp av noko stort.

I hin hårde dager med permanet i håret og rekecoctail til forrett fekk vi alle hol i øyrene i vekene før konfirmasjonen. Det var vel nesten som ein del av overgangsritualet. Litt smerte og alt det der, og vips er ein voksen

Jaja, eg blir vel håplaust gammaldags eg då. Dei hola eg fekk i øyrene er grodd igjen for mange år sidan, og eg savnar dei ikkje. Men jentungen (og guten?) kan få hol i øyrene om dei vil, men syns godt dei kan ha nådd skulealder i alle fall..

(Tjorven75: dette skurrar heilt for meg altså! Tjorven var liksom ikkje jenta som fekk hol i øyrene då ho var 5 ! )

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 00:38   #28
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

(Tjorven75: dette skurrar heilt for meg altså! Tjorven var liksom ikkje jenta som fekk hol i øyrene då ho var 5 ! )

Det fikk forresten jeg også.

Gammel 23-05-07, 09:49   #29
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, hvis guttene mine skal ha bling i ørene skal de være gamle nok til at de skjønner konsekvensene. Og betale selv.

*nikkelallergi er kjipt. Og dyrt for mannen, siden jeg spotter fake etter to sekunder! *

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 10:28   #30
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Moren min har så lyst til at Malin skal få hull i ørene, at hun spør henne om hun har lyst på hver gang vi er der. Men Malin svarer "Nei" hver gang.

Jeg er ikke noen fanatiker på alder, men jeg venter til hun spør etter selv. Skjer det neste uke, så får hun neste uke. Skjer det om fem år, så får hun om fem år. (Hun er fire og et halvt nå. )

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 13:52   #31
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Skolealder er minstekarvet her i huset, og hun får det uansett ikke før hun selv spør om det.
Jeg var 10 år og tanta mi fikk mast på mamma så jeg fikk lov.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 13:55   #32
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet ikke. Den dagen problemstillingen kommer opp får jeg ta det opp til vurdering. Pr. nå har jeg ingen krystallklare meninger om saken.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 13:59   #33
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.
Etterhvert som de blir tenåringer kan jeg gå i forhandlinger.

Gammel 23-05-07, 14:03   #34
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

J fikk hull i ørene da hun begynte på skolen, og hadde ingenbetenkligheter med å gjøre det da. HAr aldri vært tema før det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 14:17   #35
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Men har dere motforestillinger som angår bivirkninger som nerver, verk, allergi... ?

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 14:18   #36
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Verk og allergi, selvfølgelig. Har slitt mye med det selv. Nerver vet jeg ingenting om, og har ingen fornuftige linker til noen ting.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 14:39   #37
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nei, når vi får tenåringer i hus så kanskje, men ikke før.

Om jeg hadde hatt jente. Nå har jeg ikke jente og jeg håper inderlig at ikke gutten min vil ha hull i øret. Det liker jeg ikke.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 14:43   #38
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Jeg har en gang i tiden lovt eldstejenta at hun får ta hull i ørene når hun blir 13 år. Hun blir snart 12, så vi får se om hun fortsatt vil om et års tid.

Selv var jeg 30 år før jeg tok hull i ørene, og jeg har vært litt plaget med verk og betennelser.

Gammel 23-05-07, 15:00   #39
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hermine, her.

Jeg har en gang i tiden lovt eldstejenta at hun får ta hull i ørene når hun blir 13 år. Hun blir snart 12, så vi får se om hun fortsatt vil om et års tid.

Selv var jeg 30 år før jeg tok hull i ørene, og jeg har vært litt plaget med verk og betennelser.

Det sies jo at barn leges bedre enn voksne. Sår gror fortere og bedre. Når man blir voksen, og eldre, så er huden mindre elastisk og vevet leges ikke så raskt. Så kanskje er det ikke noe poeng i å vente til man blir 30 med å ta hull i ørene.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 15:12   #40
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Men har dere motforestillinger som angår bivirkninger som nerver, verk, allergi... ?

Ja! Eg har aldri vore allergisk mot noko, men etter at eg tok hol i ørene som 10-åring kan eg knapt ha noko metall mot huda utan å få utslett og klø. Ørepynt kan eg berre bruke nokre timar i slengen utan at holet vert rødt og klør.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.