Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville dere tatt hull i ørene på barnet deres?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-07, 18:45   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Ville dere tatt hull i ørene på barnet deres?

Kom over en tråd på et annet fora som omhandlet dette, og jeg lurer på holdningene her inne?

Personlig ville jeg aldri tatt hull i ørene på barnet mitt. Når hun blir så gammel at hun spør etter det skal jeg ta det opp til diskusjon med henne. Jeg fikk hull i ørene da jeg var 6 år og har ingen traumatiske følelser med det, men jeg håper at hun er ihvertfall nærmere ti når hun "trasser seg til det".

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:47   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere tatt hull i ørene på barnet deres?

Ja.

Gammel 22-05-07, 18:47   #3
Albertine
Passiv

Standard

Jeg skal ikke dra dem med til gjennomhulling med det første nei. Maser de om det skal jeg tenke på det, men det er ingen hast.

Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:49   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, når vi får tenåringer i hus så kanskje, men ikke før.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:51   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er barn da? Hvilken alder er det snakk om? Jeg setter grensen ved minimum skolealder her, helst 10 år men det får jeg ta som det kommer. Under ingen omstendigheter før skolealder, iallfall.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:51   #6
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Jeg tar heller ikke hull i ørene på de under 7-8år heller. (på jobb altså).

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:51   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Nei. Jeg tar heller ikke hull i ørene på de under 7-8år heller. (på jobb altså).

Nei, det får jeg da ikke håpe. Man tar da ungene til piercer.

Gammel 22-05-07, 18:57   #8
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, det får jeg da ikke håpe. Man tar da ungene til piercer.

Vi har nytt utstyr nå, ikke de pistolene som skyter istykker alt vev i øreflippen. Den skyves inn, akkurat som nålen til piercingartistene.. Det kalles piercing dette å. Tror de fleste frisører har dette nye utstyret, som kreves kursing. Kan også pierce nesehull med den. Noe ikke jeg tørr. hihi

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:58   #9
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener de får vente til de er 15 år. Jeg får se hvor standhaftig jeg er hvis de begynner å mase.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:58   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen planer om å gjøre det før hun kommer og ber om det selv, i alle fall. Vi får se når den dagen kommer.

Sjøl fikk jeg hull i ørene som 9-åring, under forutsetning av at jeg klipte meg kort (noe mamma lenge hadde ønsket at jeg skulle). Hull i ørene ble det, og de har vært i bruk omtrent daglig i 25 år. Kort hår ble det også, men kun så lenge det tok før det hadde vokst ut igjen. Siden har håret vært langt.

Gammel 22-05-07, 18:59   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg vil ikke la små barn få hull i ørene. Jeg har ikke satt noen aldersgrense, men vi snakker i hvert fall godt opp i skolealder. :sterk nikkelallergi:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:00   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

For ikke mange dagene siden var det en ganske lang tråd om mer eller mindre samme tema.

Her er den:

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=15557

Gammel 22-05-07, 19:32   #13
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillemor på fire har ytret ønske om det, men det er helt uaktuelt på lang tid ennå. Jeg tror jeg en gang sa til henne at det kanskje kan diskuteres når hun begynner på ungdomsskolen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 20:03   #14
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

For ikke mange dagene siden var det en ganske lang tråd om mer eller mindre samme tema.

Her er den:

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=15557

Takk

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 20:05   #15
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bare gutter, så temaet er vel ikke aktuelt på noen år enda. Da blir det vel en bling...

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 20:07   #16
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjorde det på 4-åringen min, etter hennes eget forlangende. Det har ikke vært noe problem. Hun er nå over 20.

Gammel 22-05-07, 20:12   #17
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke enda. Har ikke satt noe aldersgrense siden det ikke er en aktuell problemstilling i det hele tatt med det første, men det blir uansett lenge til. Men det er meg.

Jeg kjenner såpass mange barn med utenlandsk opprinnelse (tre-fire småjenter bare i avdelinga til jenta mi i barnehagen) som har fått hull i ørene da de var babyer, så jeg har et ganske avslappet forhold til dette. Har også sett veldig mye av dette i andre land jeg har reist, så jeg reagerer overhodet ikke når jeg ser det lenger, fordi jeg har blitt så vant med det.

Gammel 22-05-07, 20:15   #18
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kun'ke falle meg inn.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 20:16   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

De får hull i ørene før de kan gå. Hvorfor vente på ting man kan få unnagjort det første leveåret?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 20:17   #20
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Nei.

Har ikke engang hull i ørene selv (aldri hatt) nå som 33-åring.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.