Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Terrortrusselen mot Norge

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-14, 11:38   #21
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Terrortrusselen mot Norge

Nettopp, jeg regner med de har ekstra beredskap det de har konkret infromasjon, der de normalt antar det vil kunne skje noe og noen steder til for å berolige folk og gi terrorister et inntrykk av at de er godt informert og beredt.

Gammel 24-07-14, 11:39   #22
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dei skal jo også beskytte kildene sine, så eg forstår at dei ikkje kan seie alt dei veit.

Gammel 24-07-14, 11:39   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I tillegg "advarer" de evt. terrorister ved å være generelle. Om de var spesifikke ville de gi dem mye mer info også om hva de ikke vet. Generell info kan dermed forhindre en evt. aksjon.

Ja, godt poeng.

"Folkens, det er en gjeng fundamentalister med skjegg som har tenkt til å sprenge et av kollektivtransporttilbudene et sted i landet. Obsobs."

Usikker på om det hadde vært spesielt mye mer betryggende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 11:40   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, godt poeng.

"Folkens, det er en gjeng fundamentalister med skjegg som har tenkt til å sprenge et av kollektivtransporttilbudene et sted i landet. Obsobs."

Usikker på om det hadde vært spesielt mye mer betryggende.

... skjegghipsterne hadde sikkert barbert seg, da. :tillater meg et snev fjasing:

Gammel 24-07-14, 11:41   #25
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Selvsagt var det innøvde setninger. Jeg har selv en jobb der jeg noen ganger skal si ting til journalister, uten å bryte taushetsplikt. Skal love deg slike setninger skrives ned på forhånd, ja.

For øvrig mener jeg at media nå hauser dette opp og skaper frykt. På pressekonferansen sa de at folk ikke trengte å gjøre noe annerledes. VG slår nå opp med krigstyper "SISTE: Øker politiopppbud ved Tall Ships Races". Selvsagt gjør de det. "Alle tog går som normalt". Selvsagt gjør de det, de har heller ikke sagt noe annet.

Gammel 24-07-14, 11:41   #26
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil jo selvfølgelig at de skal informere. Men jeg "vil" ikke vite det. Jeg liker å leve i boblen min der ikke noe er farlig. Men jeg mener jo ikke at de skal holde ting for seg selv. Jeg liker ikke hysj hysj heller.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 11:45   #27
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungane mine fikk tak i dette og vi har snakka om det. Men korleis minimere eg ubegrunna frykt hos dei?

Gammel 24-07-14, 11:48   #28
Simone

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Ungane mine fikk tak i dette og vi har snakka om det. Men korleis minimere eg ubegrunna frykt hos dei?

Ja, det lurer eg også på. Snart 10-åringen min les nettaviser. Ho veit det nok allereie. Eg sitt på jobb og ho er hos Bestemor, så eg får ikkje forklart ho ein litt meir nøktern versjon enn den taboloide før i kveld.
Mulig ho allereie har fått med seg overskrifta om Tall Ship Races i VG også, ein time før ho skal dit. Kanskje eg må ringe...

Gammel 24-07-14, 12:06   #29
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ringt.

Den tabloide framstillingen i media skremmer jo vannet av folk, de gjør hva som helst for å selge. Selv om de faktisk "hjelper" terroristene med å spre frykt.

Merker at jeg blir nervøs og at jeg er glad vi ikke skal ut å reise. Regner med vi er ganske trygge her i småbyen vår.

Gammel 24-07-14, 12:42   #30
Sonar

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg forstår godt de ikke kan si mer. Litt skremmende at de går ut med info for da tenker jeg at det virkelig er en reell trussel. Men vi lever jo med denne trusselen hele tiden tenker jeg. Dette ble en påminnelse om akkurat det.
Og tenker også som him nå frykten vår forhold til de som lever med denne frykten hver dag.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 12:59   #31
Levic

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi deltar ikke på Norway Cup hvis dette fortsatt er reelt over helgen. Det må være det perfekte terrormål. Mange barn fra alle mulige land og nasjoner.
Fader heller!!!

Gammel 24-07-14, 13:10   #32
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

Vi deltar ikke på Norway Cup hvis dette fortsatt er reelt over helgen. Det må være det perfekte terrormål. Mange barn fra alle mulige land og nasjoner.
Fader heller!!!

Vi er på ferie og skal ha ei uke i Oslo under norwaycup. Jeg tenker at vi mest sannsynlig blir lite på Ekeberg, og dropper åpningsshow. De fleste kampene går andre plasser enn Ekeberg for vår del. En plass med så mange unge ser jeg for meg fort kan bli mål....

Gammel 24-07-14, 13:12   #33
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Er glad vi reiste fra Oslo i dag og kjenner at jeg er glad vi reiser med bil hjem igjen.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 15:27   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke nødvendigvis Norway Cup er et perfekt terrormål, altså. Jeg tror heller mer generelle folksomme områder, eller ambassader, menigheter o.l.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 15:30   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror ikke nødvendigvis Norway Cup er et perfekt terrormål, altså. Jeg tror heller mer generelle folksomme områder, eller ambassader, menigheter o.l.

... men det er et av de mer skremmende målene.

Jeg er et snev bekymret for kollektivtrafikk. Oslo S, Nationaltheatret, Stortinget.

Gammel 24-07-14, 15:33   #36
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjenner jeg er bekymret for Norway Cup.

Jeg også. Hele familien skal dit og mannen som er lagleder til guttungens lag har ansvar for en drøss 13-åringer hele cupen. På den ene siden tenker jeg at terrorister ikke kan være så infame at de går inn for å ramme først og fremst barn, på den andre siden er verden så gal at det faktisk kan skje. Jeg liker meg ikke.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 15:36   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... men det er et av de mer skremmende målene.

Absolutt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 15:52   #38
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Æsj, dette var en veldig lite trivlig nyhet. Jeg kjenner det knyter seg i magen mht de vi skal sende hjem herfra på lørdag med fly til Norge.

Gammel 24-07-14, 15:53   #39
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg synest væpna politi utan grunn i gatene er meir skremmande enn auka beredskap på grunn av trussel. PST- sjefen sa dei hadde undersøkt opplysningar og at det var hold i dei og at dei derfor valde å gå ut. Dersom noko slikt var blitt gjort i forkant av 22. juli, kunne kanskje tragedien vore unngått. Klart dei må vere i beredskap for å forebygge.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 16:12   #40
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mer bekymrer for Tall Ship Races enn for Norway cup, men har uansett ikke tenkt meg på noe av det, så jeg gidder ikke å bekymre meg.
Vi ble møtt av ekstra passkontroll i Riga, så det er vel et eller annet på gang.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.