Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Puddel?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-14, 17:14   #21
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Puddel?

Da er det jo i grunn bare la være å style den da.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 17:23   #22
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes ikke det er kult med styla puddel.

Ikke jeg heller. Derfor har jeg aldri gjort det. Hadde ikke fått det til heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 17:27   #23
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dette en puddel som ikke er styla? Valp? Den var lovlig søt.

Gammel 11-08-14, 17:33   #24
TripptrappTREsko
Bondesjakk(matt!?)

TripptrappTREsko sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
TripptrappTREsko har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg tror ikke nødvendigvis at puddel er puddel uansett størrelse... Senest for noen dager siden snakket jeg med en meget erfaren oppdretter, og hun nevnte hurtig, at småpudlene ikke nødvendigvis er som skapt for barn. Jeg har selv lest i en (av mange) puddelbøker, at (stor)puddel ikke er særlig egnet for barn. To av de seks pudler jeg har hatt, har IKKE vært egnet for barn. Den ene hadde noe med i lasten fra tidligere, den andre var bare stridig og særdeles viljesterk. Ikke nok til å danne grunnlag for Statistikk Med Pondus, men sist gang jeg skulle ha ny hund, var jeg veldig tett på å finne en annen rase...

Når det er sagt, skal det sies at den sist ankomne, som nå er seks måneder, har superhund-potensialet. Han er vesentlig mer stødig enn de andre jeg har hatt, så nå håper jeg at ikke noe kommer i "veien".

TripptrappTREsko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 17:37   #25
TripptrappTREsko
Bondesjakk(matt!?)

TripptrappTREsko sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
TripptrappTREsko har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, nå må jeg skrive noe positivt:Pudler er veldig sunne hunder, sånn generelt. De blir gamle og døyer ikke med så mange arvelig belastede "feil" (nå vet jeg ikke om det har skjedd noe ila de siste år som jeg ikke er obs på). Men jeg tror det er forskjell på hva man bør få sjekket på kongepuddel, og hva man sjekker på de små.

TripptrappTREsko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 09:21   #26
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt mange pudler i familien, dverg- , mellom- og storpudler. Jeg synes det er en rase med et fantastisk gemytt - selv om det naturligvis er individforskjeller - de er jo ikke maskiner. De blir, som oss, preget av miljøet sitt og av om de får trening mentalt og fysisk. De to mest lettlærte rasene er puddel og border collie.

Man kan velge å maskinklippe hunden (selv eller hos hundefrisør) og da er det ikke mye jobb med pels. Hvis man ønsker å børste hver dag, finnes det veldig fine puddelfrisyrer som ikke er "overdrevne" - vi har brukt den som heter Toilette 60. Men da er det en del jobb med børsting.

Ifht stor og liten rase, tror jeg det lett oppstår fordommer mot de små, fordi de ikke får like god trening som de store. Alle skjønner at en stor hund må trenes ordentlig opp - den kan jo bli "farlig" uten. Små hunder får endel ganger lite oppdragelse og dermed dårlig oppførsel. Det er jo hundeeierens feil. Har nå en ganske liten hund, og valgte det fordi den er praktisk å håndtere også for barn, den spiser lite, bæsjer lite, krever lite plass i bilen og det er greit å få noen til å passe den. Det er en røytefri omplasseringshund, men skulle jeg kjøpt en ville jeg nok valgt puddel. Mellompuddel.

Etter det jeg har skjønt med de aller minste hundene,tåler ikke kroppen deres så mye. F.eks. at de kan brekke beina hvis de hopper ned fra en sofa osv. (vet en liten en som nettopp har brukket begge forbeina). Det er jo veldig trist at det blir avlet hunder som ikke har kroppslige forutsetninger til hverdagen de skal bevege seg i.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg tumblr_mytu5colsT1qm5ah6o9_1280.jpg (287,3 KB, 4 visninger)
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.