|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Det blir ikke OL i OsloJeg er veldig fornøyd.
Jeg tenker at det er et sterkt signal at det bare er slike land som vil ha OL, og at vi som et vestlig land er ansvarlige forbilder som sier nei.
|
|
|
#23 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Det blir ikke OL i Oslo
Det er jeg enig i, men kanskje det faktum at alle (Tyskland, Sveits, Sverige og Norge) har trukket seg en etter en, kan føre til at IOC må ta det der "raideren" sin opp til vurdering. Det er i hvert fall lov å håpe. Det gigantomanistyret som vi er inne på nå, MÅ nedskalleres.
|
|
|
#24 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Det blir ikke OL i OsloHelt greit for meg. Jeg håper dette er et sterkt signal og at det tvinger frem en endring i IOC. For slik OL har utviklet seg har det ikke livets rett. Det har tatt helt av.
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det blir ikke OL i OsloMener dere at OL bør "legges" ned? For det synes ikke jeg. Men det bør helt klart gjøres noe med. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Det blir ikke OL i OsloOg her ser vi hva IOC mener om saken.
|
|
|
#32 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Det blir ikke OL i OsloFor første (og sikkert siste) gang har jeg lyst til å klappe Erna på skuldra og rose Høyres avgjørelse. Veldig fornøyd!
|
|
|
|
#33 |
|
can-jur
|
Sv: Det blir ikke OL i OsloDersom dette fører til ingen endring og at OL blir diktaturenes 15 minutter med berømmelse synes jeg det er trist.
|
|
|
|
#34 |
|
Tidsklemma
|
Jeg syns verdiene og sportsånden er borte slik OL har blitt i dag.
|
|
|
|
#35 |
|
Glamorøs
|
Sv: Det blir ikke OL i OsloJeg syns for øvrig pengebruken til Oslo kommune, med egen OL-etat som bare kunne be om mer penger hvis de trengte det, seks direktører og what not beviser at Oslo ikke ville være i stand til å lage et ol på idrettens premisser. De har oppført seg helt som IOC, spør du meg.
|
|
|
#36 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Det blir ikke OL i OsloJeg kunne godt tenkt meg å ha OL i Oslo gitt et mer edruelig IOC. Slik ting fremstår nå tenker jeg at gårsdagens beslutning var korrekt.
|
|
|
|
#37 |
|
Whatever, never mind
|
Enig. Korrupte barn leker best. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
www.bomulls.no
|
Signerer i helhet.
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det blir ikke OL i OsloJeg er både fornøyd og skuffet. Skuffet på vegne av skiungdommene i Norge som ikke får oppleve OL her i landet. Vi driver aktivt med vinteridrett og 13-åringen kunne ikke forstå at det gikk an å si nei. Jeg er svært kritisk til IOC og hvordan de stiller vannvittige krav, og måten de driver på, men hadde håpet Norge kunne lage et OL på egne premisser og satt en ny standard. Jeg tror Norge kunne klart det.
|
|
|
#40 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Det blir ikke OL i OsloDet er jo ingen verdens ting som hindrer oss i å lage en gigantisk idrettsfest i 2022? Et alternativt OL, med kaffe på termos, telting i skogen og kollektivtransport.
|
![]() |
|
|