Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg, en butikkbølle?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-07, 16:57   #21
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg, en butikkbølle?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg kan være litt frekk, altså (og tviler ikke på at denne dama har en annen versjon av historien), men akkurat her mener jeg å ha hatt mitt på det tørre.

Det var for øvrig frua i egen person, og ikke vogna, som stod i veien for meg.

Pia: Har ikke gått på bøllekurs, nei.

Når det gjelder i-veien-stående mennesker er den beste taktikken enten å bruke sin egen vogn (virkelig bøllete...) eller bare dulte borti dem og utstøte "oisann... he, he, her var det jammen trangt". Vær bare bevisst så du rekker å ta det du skal mens vedkommende stirrer olmt og / eller forvirret på deg.

Det å si unnskyld og være høflig fungerer bare hvis også den andre parten har et snev av høflighet.

Ellers kan vi jo lage et aldri så lite bølle-kurs her, med utvalgte kommentarer og hvilke situasjoner de egner seg i.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 16:59   #22
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Du har møtt på et ekte nek, Elinblu.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 17:01   #23
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du er absolutt ingen butikkbølle - den andre dama var jaggu frekk spør du meg.

Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 17:31   #24
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Synes faktisk du var veldig høflig Og jeg hadde tenkt på alle pluggene hvis jeg var deg. Men så er jeg vel av den som er rask på avtrekkeren, avogtil for rask

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 17:40   #25
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

For en dame Du skulle bare svart at "tamponger og bind er der borte altså!"

Den var god!

Synes absolutt ikke du var frekk. Jeg hadde garantert sagt i fra! Jeg er heller av den hissige sorten..

Gammel 30-05-07, 18:03   #26
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var vel ikke akkurat du som var bølla i den butikken nei....

Hadde jeg vært deg, hadde jeg vel glefsa noe tilbake

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 18:23   #27
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

For en dame Du skulle bare svart at "tamponger og bind er der borte altså!"

Knis. Den faller fint inn i kategorien "ting man skulle ha ønske man sa, men kommer på lenge etterpå".

Gammel 30-05-07, 18:51   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes du var bøllete. Makan. Hvor blir det av god køkultur?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 18:54   #29
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt var du ikke frekk, og dama var sprute, hakke gærn. Jeg er nok mer på linje med bina og tar ikke fem øre for å be folk om å flytte seg eller eventuelt flytte vogna for dem. Man tar hensyn, så enkelt er det.

Gammel 30-05-07, 18:59   #30
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke akkurat det var Elinblu som var frekk her, nei. Jeg slutter liksom aldri å bli overrasket over at enkelte finner på å skjelle ut/være frekk mot folk uten noen årsak. Jeg har jobbet i butikk, og det finnes nesten ikke grenser for hva folk kan finne på å si og gjøre.
Den historien først her fikk meg forresten til å tenke på en liknende situasjon jeg var i for noen år siden. Jeg var et par dager for sen med mensen og gikk inn på et selvbetjeningsapotek for å kjøpe en graviditetstest. Akkurat foran hyllen med tissetestene sto en schvær apotekkjerring og hjalp en kunde. De sto midt i veien, og etter å ha ventet et par minutter sa jeg forsiktig "unnskyld" sånn at de skulle flytte seg. De reagerte ikke, og fortsatte å snakke. Jeg forsøkte meg bittelitt høyere: "Unnskyld?", og da skjedde det noe. Apotekerkjerringa bråsnudde og SKREK til meg "SER DU IKKE AT JEG ER OPPTATT! DU FÅR VENTE PÅ TUR!"

Snakk om service. Jeg ville jo bare at hun skulle flytte sitt legeme, jeg var ikke interessert i å snakke med henne. Men det fikk jeg jo ikke sagt, for jeg mistet både munn og mæle.

Gammel 30-05-07, 20:29   #31
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns ikke akkurat det var Elinblu som var frekk her, nei. Jeg slutter liksom aldri å bli overrasket over at enkelte finner på å skjelle ut/være frekk mot folk uten noen årsak. Jeg har jobbet i butikk, og det finnes nesten ikke grenser for hva folk kan finne på å si og gjøre.
Den historien først her fikk meg forresten til å tenke på en liknende situasjon jeg var i for noen år siden. Jeg var et par dager for sen med mensen og gikk inn på et selvbetjeningsapotek for å kjøpe en graviditetstest. Akkurat foran hyllen med tissetestene sto en schvær apotekkjerring og hjalp en kunde. De sto midt i veien, og etter å ha ventet et par minutter sa jeg forsiktig "unnskyld" sånn at de skulle flytte seg. De reagerte ikke, og fortsatte å snakke. Jeg forsøkte meg bittelitt høyere: "Unnskyld?", og da skjedde det noe. Apotekerkjerringa bråsnudde og SKREK til meg "SER DU IKKE AT JEG ER OPPTATT! DU FÅR VENTE PÅ TUR!"

Snakk om service. Jeg ville jo bare at hun skulle flytte sitt legeme, jeg var ikke interessert i å snakke med henne. Men det fikk jeg jo ikke sagt, for jeg mistet både munn og mæle.

Hjelpe meg. Hadde det skjedd meg hadde jeg faktisk levert inn en skriftlig klage, for slik lar jeg meg faktisk ikke behandle. Jeg hadde beskrevet damen nøyaktig i brevet, slik at det ikke fantes tvil om hvem det var.

I forhold til kunder, kan man jo ikke det. Da hadde jeg rett og slett svart: Jeg synes ikke du trenger å være uhøflig mot meg, det synes jeg ikke er noe greit. Og latt det være med det. Da hadde forhåpentligvis damen tenkt seg litt om. Er man glefsen tilbake oppnår man ingenting annet enn glefs.

Nei, du var ikke frekk. Damen var sannsynligvis et oppkomme av en gravid elgku.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:31   #32
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hun hadde nok en dårlig dag... eller liv.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:33   #33
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du gjorde selvsagt ikke noe galt.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:40   #34
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Neimen Elinblu da, ble du så satt ut av treningstimen din at du har mistet enhver form for folkeskikk?

Du burde skamme deg. Synes nå jeg.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:41   #35
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Nek er da ikke butikkbøller…peker på tittelen min:

Står folk i veien, sperrer hyller og veier pleier jeg vanligvis å si et veldig høyt Unnskyld, og det går som regel alltid bra. De fleste smiler og unnskylder seg.
Hvis jeg møter slike folk som du beskriver er jeg virkelig i stand til å glefse ordentlig tilbake, det er ikke ok å møte meg i et dårlig humør med den holdningen. Du var absolutt ikke frekk, men damen som eide verden var uten tvil veldig frekk.
Ta igjen, ta igjen!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 00:54   #36
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Hiver meg på og sier meg enig med resten her. Jeg bruker forøvrig også ofte "unnskyld" varianten. Når den ikke virker, eller hvis jeg her litt premenstruell hender det nok at det detter et aldri så lite: "Nei, du må da for guds skyld ikke flytte på deg" . Den har en tendens til å virke.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 04:32   #37
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Nei, du er ikke en butikkbølle, men du har vært utsatt for en "jeg-er-redd-for-å-miste-barnevognen-eller-glemme-igjen-handlevognen-min"-nek. For hva er dette med at enkelte skal plassere vogn/handlevogn på tvers akkurat der hvor de skal stå og kikke og se og tenke og glo og vurdere i timesvis? Helst holde med en hånd på vognen også - sånn i tilfelle den skulle stikke av.

Gammel 31-05-07, 06:38   #38
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Damen var en bølle, ikke du!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 11:56   #39
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Og det er desverre mange av dem.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 12:33   #40
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du har rett. Dama er gal!

Jeg har heller ingen skrupler med å flytte på folks barne- eller handlevogner hvis de er i veien for meg.

Det har så visst ikke jeg heller. Jeg har ikke en gang tenkt over at folk kunne reagere på det jeg.

Du har selvfølgelig helt rett Elinblu.

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Knis. Den faller fint inn i kategorien "ting man skulle ha ønske man sa, men kommer på lenge etterpå".

Ikke sant.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.