Å ha hest på fôr
2002-jenten min har gått på rideskole siden skolestart og har siden november vært med i en stall og vært med å stelle hestene der og luftet en liten ponni pluss ridd litt på en større hest. Hun trives veldig godt og jeg synes det er så kjekt å se at hun engasjerer seg da hun er en litt inadvendt person og utrolig sjenert.
Julepresangen i år var en ukes rideleir på fjellet til sommeren, og hun gleder seg helt enormt. Fikk mail fra lederen der i dag, og han skrev bl.a. at de som ville kunne få en hest eller ponni på fôr etter sommeren frem til neste sommer. Ponnien blir håndplukket slik at de er sikker på at kjemien er der osv. Som oftest er det samme ponni som de rir når de er på rideleir.
Jeg tror vi kan få plass i stallen der jenta mi steller nå, der er det kjekke ungdommer og voksne som har hester, 6 stk. Det hadde vært veldig kjekt å hatt en egen ponni som vi kunne brukt når vi selv har lyst, men samtidig kjenner jeg på et enormt ansvar og jeg føler at jeg ikke har nok kunnskap. Og så kostnadene da. Alt av fôr og høy blir kjøpt inn sammen med de andre i stallen.
Kan noen fortelle meg litt om hestehold, er det mulig å begynne nesten fra scratch med ansvar for en ponni?