Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Å ha hest på fôr

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-15, 18:10   #1
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å ha hest på fôr

2002-jenten min har gått på rideskole siden skolestart og har siden november vært med i en stall og vært med å stelle hestene der og luftet en liten ponni pluss ridd litt på en større hest. Hun trives veldig godt og jeg synes det er så kjekt å se at hun engasjerer seg da hun er en litt inadvendt person og utrolig sjenert.

Julepresangen i år var en ukes rideleir på fjellet til sommeren, og hun gleder seg helt enormt. Fikk mail fra lederen der i dag, og han skrev bl.a. at de som ville kunne få en hest eller ponni på fôr etter sommeren frem til neste sommer. Ponnien blir håndplukket slik at de er sikker på at kjemien er der osv. Som oftest er det samme ponni som de rir når de er på rideleir.

Jeg tror vi kan få plass i stallen der jenta mi steller nå, der er det kjekke ungdommer og voksne som har hester, 6 stk. Det hadde vært veldig kjekt å hatt en egen ponni som vi kunne brukt når vi selv har lyst, men samtidig kjenner jeg på et enormt ansvar og jeg føler at jeg ikke har nok kunnskap. Og så kostnadene da. Alt av fôr og høy blir kjøpt inn sammen med de andre i stallen.

Kan noen fortelle meg litt om hestehold, er det mulig å begynne nesten fra scratch med ansvar for en ponni?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.