|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Er det veskepress? | |||
| Ja, det er det |
|
5 | 4,85% |
| Ja, til dels |
|
15 | 14,56% |
| Nei, det er det ikkje |
|
78 | 75,73% |
| Kors, og fri meg frå alt |
|
5 | 4,85% |
| Deltakere: 103. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg aner ikke, siden jeg ikke har barn på ungdomsskole eller videregående, og ikke ser dem noe særlig heller. Jeg har lagt merke til at de fleste bruker saddlebag eller veske i stedet for sekk, men jeg klarer ikke å identifisere merker, så enten er jeg halvblind, eller så er det andre merker enn dem jeg kjenner som er poppis. Begge deler er fullt mulig.
|
|
|
#2 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Ikke i det hele tatt. Hverken på ungdomsskolen eller vgs.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg har kun barn i barneskolen, men jeg merker ikke noe til det på ungdomskolen der jeg jobber(bygda). Jeg blir så sjokkert over voksne mennesker når jeg leser denne artikkelen. Flere av utsagnene er så dumme at jeg skulle tro at de var forfattet av nettroll: http://www.dn.no/magasinet/2015/02/0...der/dyr-omsorg
|
|
|
#6 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?
Satire. "Persongalleriet" er dels det samme i denne og i en annen "diskusjon" om tv-serien Kampen om tungtvannet. Jeg lo så jeg nesten døde av begge, de er tatt på kornet...
|
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Den er akkurat like ekte som tungvannsaken, til og med med samme Husmor, 75, Gjøvvik. Jeg synes tungtvannsaken var morsommere, men det er godt mulig det too close to home, too near the bone.
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg reiser på jobb med t-bane eller buss til Oslo. Ja, det er mange unge jenter med UGG, Nike free, 2XU tights, PJS parkas aldri med glidelås igjen, og Mulberry eller MK vesker. De går av på Majorstua, Nathionalteateret eller Vika. Godt mulig jentene som reiser andre vei har helt annen klesstil.
|
|
|
|
#9 |
|
Søkende
Denne er jo kjempemorsom, jeg lo høyt og lenge. Det er jo bare tull, selv om de har hentet noe av det fra virkeligheten. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Det var da enda godt.
|
|
|
#11 |
|
Søkende
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Vi bor i Bærum så selvfølgelig er det noen vesker på skolen til eldste som går i 10. Vi snakker mye om økonomi, om merkepress og om det å ikke følge strømmen. Vi ser på Luksusfellen sammen med eldstemann, mye god læring i andres elendighet. Jeg skjønner at det å ha det samme som alle andre kan være veldig viktig for tenåringer, men vesker til 10.000 er ikke noe som diskuteres her. Ikke jakker til 7000 heller. Det er rett og slett bare NEI. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg vet ikke hvor utbredt det er, men det er helt klart endel tenåringer her som har veldig dyre jakker, michael kors vesker og andre dyre merkevarer. Hvor utbredt det er vet jeg ikke helt, for jeg har ikke tenåringer selv og har dermed ikke så mye kontakt med denne aldersgruppen. Jeg bor ikke i by, men på et tettsted der det er en del mennesker med svært god økonomi. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Min ungdomsskoleelev opplever ikke press på merkevesker. Det betyr ikke at andre ikke gjør det, men jeg tviler på det forekommer.
|
|
|
#14 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg vet faktisk ikke |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Dette er en parodi og ikke reelle uttalelser, da. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
anglofil
|
|
|
#17 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg jobber og har barn i vgs. Så godt som alle bruker sekken som de fikk utlevert med PCen i VG1. Noen har Parajumper-jakker, men det er ikke så mange. Vi er en skole med MDD og idrettslinje, og mange har dyre musikkinstrumenter og dyrt sportsutstyr. Så det er nok ikke et ressursspørsmål.
|
|
|
#18 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Stemte "nei", men det er litt utifra hva Storesøster formidler. Hun bryr seg ikke. Jeg vet dog at min venninne, som har en datter på samme trinn, sørget for Acneskjerf i julegave til henne, fordi det visst var veldig viktig.
|
|
|
#19 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Nei, ser lite av dette. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg syns det er press på andre ting enn vesker. Det er kanskje riktigere å si at det er andre ting enn vesker som er mote eller in. Jeg har en motebevisst 6. klassing, hun er opptatt av trender uten å være opptatt av merker. Heldigvis.
|
![]() |
|
|