|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
Se resultatene: Er det veskepress? | |||
Ja, det er det |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 4,85% |
Ja, til dels |
15 | 14,56% |
Nei, det er det ikkje |
78 | 75,73% |
Kors, og fri meg frå alt |
5 | 4,85% |
Deltakere: 103. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er det skoleveskepress der du bur?Kor utbreidd er det eigentleg? Her ser eg det ikkje. Eg jobber i vgs, og alle bruker sekken som dei fekk utdelt saman med pc-en. Men, korleis er det der du bur? Poll kjem.
![]() |
#3 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er det skoleveskepress der du bur?
På min vgs er det også stort sett vanlige PC-sekker som er i bruk.
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg har i det siste begynt å legge merke til ganske høy merkeveske- og Canada Goose-faktor nær vår ungdoms-og videregående skole, så jeg må nesten konkludere med at det eksisterer et press. På barneskolen har vi ikke merket det ennå, for vår del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Ikke der jeg jobber og i alle fall ikke på naboskolen. De fleste bruker pc-sekk eller bag, og så er det nok en og annen skulderveske, men helst av den rimelige sorten. Kan ikke si jeg har lagt merke til noen dyre jakker heller, men det er sikkert et par-tre på huset som har. Lite press, da.
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Det er markant forskjell på der jeg jobber og der jeg bor, selv om ungene mine egentlig er for små til at det er aktuelt. På jobb er det ikke veskepress i stor grad, men definitivt press på jakker, sko og telefoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Har to nieser på 16 og 18 år, og på den ene skolen er det veldig stort press men ikke på den andre skolen. Samme kommune. På vesla sin skole, 1-7. klasse er det ikke press. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
This is normal!
|
![]() Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg vet det har vært merkepress på trinn på barneskolen, men mine har ikke merket noe til det i sine klasser.
![]() |
![]() |
#9 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Usikker. Gutta er 10 og 11 år, har ikke hørt noe om merker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg bor i samme gate som vår nærungdomsskole, der er det iallefall høy dyr-dunjakke-faktor blandt begge kjønn. Vesker ser jeg ikke i samme grad, men noen få har jeg sett. Da med MK-vesker. De fleste bruker fremdeles sekk.
![]() |
#11 |
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Her som vi bor er det mange som har dyre jakker, vesker etc., men jeg opplever det ikke sin "press". Hva er press egentlig? Min eldste observerer hva de andre har, men ønsker seg sjelden dyre ting. Han er 17. Min yngste på 12 ønsker seg endel, men jeg opplever ikke at det er noe press? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Det er høy Amanda-faktor, men det er nå i det minste faktisk en skolesekk ...
![]() |
#13 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er det skoleveskepress der du bur?På vgs der jeg jobber har jeg ikke merket særlig til dette, de fleste bruker utdelt PC-sekk. Min egen tenåring bryr seg ikke om vesker og jeg har aldri hørt henne ha lyst på annet enn merke-teknikk. (Apple) Jeg gjenkjenner ikke nødvendigvis dyre vesker, skal sies, men har inntrykk av at det ikke er et utbredt fenomen her.
![]() |
#14 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Aner ikke. Generelt må jeg si at det er håpløst med skoleveske hvis man skal tenke på ryggen - håper barna mine skjønner at det er smartere å bruke sekk. Jeg har ikke peiling på hvordan noen av de berømte veskene ser ut, så derfor kan jeg ikke uttale meg.
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg aner ikke, siden jeg ikke har barn på ungdomsskole eller videregående, og ikke ser dem noe særlig heller. Jeg har lagt merke til at de fleste bruker saddlebag eller veske i stedet for sekk, men jeg klarer ikke å identifisere merker, så enten er jeg halvblind, eller så er det andre merker enn dem jeg kjenner som er poppis. Begge deler er fullt mulig.
![]() |
#16 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Nei, absolutt ikke. Ikke på ungdomsskolen ihvertfall, og ikke på barneskolen der mine yngste går i 1. og 2. klasse, hvordan det er høyere opp på barneskolen vet jeg ikke, men ingen går med vesker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Ikke i det hele tatt. Hverken på ungdomsskolen eller vgs.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg har kun barn i barneskolen, men jeg merker ikke noe til det på ungdomskolen der jeg jobber(bygda). Jeg blir så sjokkert over voksne mennesker når jeg leser denne artikkelen. Flere av utsagnene er så dumme at jeg skulle tro at de var forfattet av nettroll: http://www.dn.no/magasinet/2015/02/0...der/dyr-omsorg
![]() |
|
|