|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Jeg så den da jeg hadde postet, og i stedet for å editere bestemte jeg meg for å lene meg tilbake og "waaaait for it!"
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Jeg har heldigvis bare noen få netters erfaring med Lariam. Huhei, det med marerittene var ikke tull, gitt.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Det er forskjell på den heavy malairamedisinen og de lettere. Så vidt jeg skjønner tar man ofte de letter forebyggende (og typisk utenfor regntiden og sånn), og kjører på med den heavy om man får malaria eller tror man har fått det. Sånn var det hvertfall da jeg skulle til et malariabefengt land i 2000, men utenom regntiden.
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Ja, de siste årene har jeg hatt Malarone i sekken, men sluppet å ta dem. Lariam fikk jeg vel sist rundt år 2000 til Tanzania, da var det en oppblomstring av malaria akkurat dit vi skulle noen dager.
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Jeg tok ikke vaksiner da jeg dro til Israel heller, når jeg tenker meg om.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Ja, tror det er viktig å gå til et sted som bare driver med reisemedisin når man skal litt langt unna vanlige feriesteder. En gang skulle vi til en bitteliten øy i Indonesia og da kunne legen vi gikk til (som jobbet på et slikt sted) fortelle at på akkurat den øyen trengte vi det og det, men ikke malariapiller osv. Det er noen øyer i Indonesia for å si det slik og dette var en øy som ikke er vanlig å reise til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Ja om man skal til helt spesielle steder hadde jeg valgt noen med ekspertise på reisemedisin. Ved reise til mer vanlige reisemål (Brasil, Mexico, Kina, jordan, Egypt) har jeg bare fått fastlege til å skrive ut resept og fått satt sprøytene der. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|