|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Hvis man plutselig kanskje skal på en jobbreise der følgende er anbefalt, hvor gjør jeg det da, og i hvor god tid bør man ta dem?
|
|
|
#2 |
|
Smugleser
|
Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Ring den relevante reiseklinikken og be dem sette opp et regime. Noen krever bl.a. to doser, tror jeg, så det bør sjekkes i god tid.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Det varierer fra vaksine til vaksine hvor lang tid i forveien man må ta dem. Det finnes flere private klinikker du kan få vaksiner på, og noen fastlegekontorer og helsestasjoner tilbyr det også.
|
|
|
#5 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Den skal du ha to doser av før reise. De må tas med fire ukers mellomrom. Jeg tror, understreker TROR, den andre dosen bør settes to uker før du reiser, men det kan hende at den kan settes nærmere avreise enn det.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?
Med hepatitt holder de at du tar den ene før avreise, men for at virkningen av den ikke skal gå over, så må du ta en ny dose innen en viss tid. Mener jeg å huske.
|
|
|
#9 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Hvor bor du?
|
|
|
#11 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Se melding.
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Reiseklinikken, ja. Men har du ikke hepatittvaksine? Det anbefales jo for hvert eneste land utenom Europa og USA, omtrent?
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Kommunale Smittevernkontoret var det jeg måtte dra til her i Drammen når jeg skulle ha vaksiner ved reise.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Hvis du skal ta malariamedisiner så les pakningsvedlegg grundig slik at du vet litt om hva medisinene kan gjøre med deg. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Jeg har vel knappest vært utenfor USA og Europa siden 90-tallet, innser jeg.
|
|
|
#18 |
|
Audacious
|
Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Du kan også ha litt is i magen, det er ikke sikkert du trenger alt. En del av de anbefalingene gjelder f.eks ikke i hele landet (malaria kan gjelde i regntida i mer rurale strøk). Det er forskjell på møter i en by, og hjelpearbeider på landsbygda, eller ryggsekkturist langs kysten.
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor ta vaksiner, og i hvor god tid?Nei, de anbefalte ikke malaria på Reiseklinikken, så vidt jeg forstod, for mitt bruk.
|
![]() |
|
|