|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?
Noe av det som gjør at jeg har gode minner fra 17. mai som barn var at jeg gikk på skole i Oslo, og gikk i toget der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg syns det er helt greit, men er bedre de årene mannen har fri. I år var jeg i tillegg med i 17 mai komite, men det gikk bedre enn forventet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg elsker 17. mai, med unntak av de årene jeg er med i komiteen.(Her er det 5. trinn). I år var et slikt år, i tillegg til at Røde Kors med mann i spissen hadde ansvar for salget. Jeg er perfeksjonist og det er ikke alle andre. Jeg stresser mentalt og slapper ikke av før det er overstått og evalueringen sendt.
![]() |
![]() |
#24 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#25 |
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Etter vi fikk barn synes jeg det er kjempekoselig med våre rolige feiringer. Vi nyter å ikke måtte noenting ennå, det kommer tidsnok når de blir større (våre er 2 og snart 4). I går var vi hjemme frem til tre, spiste god mat, is og hadde en vanlig dag med 17. mai på tv, og så var vi på stort familieselskap der vi fikk alt servert seinere på dagen. Deilig! Innser at vi har maks to år på oss før ungene forventer mer action, men på en dag som i går var det veldig deilig å ikke "måtte" ut.
![]() |
#26 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg synes barnetoget i Oslo er helt fantastisk. I år fikk jeg gå i det i tillegg, og det er jo magisk. For den stemning!
![]() |
![]() |
#27 |
Trøtt
|
Nemlig!
![]() |
#28 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg gleder meg over at Knøtto gleder seg voldsom til 17. mai. Jeg fryder meg rett og slett over evnen hennes til å forvente noe positivt, snakke om det og planlegge det.
![]() |
#29 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Tog finnes jo ikke gøy i utgangspunktet. Alle Togs Mor (i Oslo) er følgelig verre enn noe.
![]() |
![]() |
#30 |
Off the map.
|
Det var bikkjekaldt hos oss også, så når toget var over så suste vi rett videre, droppet hele skolearrangementet, ungene var stivfrosne.
![]() |
#31 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg liker at vi gjør ting sammen. Jeg liker at folk er glade og at folk smiler til hverandre. Jeg elsker å se barna leke rundt i sand og gress i finstasen. Jeg liker ikke korps, egentlig, men jeg blir rørt lykkelig av at noen har bestemt at det lokale lille korpset skal gå innom vårt felt på ruta si.
![]() |
#32 |
ej ikke møjkets heije
|
For vår del er det nok en kombinasjon av noen års prøving og at ungene har blitt større. Det var vanvittig stress å passe på småbarn i folkemengden. Nå bare vet jeg at de holder seg i nærheten og å gå på kafé med dem er en fornøyelse. Det hjelper unektelig på.
![]() |
![]() |
#33 |
Off the map.
|
Jeg er nok litt enig her. Synes det kan være hyggelig å se noen glimt fra det på TV. Og kjenne på lettelsen av at vi slipper å være der.
![]() |
#34 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg liker |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Vi er korpsmennesker og for oss er 17.mai en arbeidsdag, hektisk og utmattende, tidlig opp og gå og spille hele dagen. Dugnad for landet! Oppmøte ti på sju for fire av fem familiemedlemmer, siste musikant ferdig for dagen rundt kl. tre. Da er vi helt, helt ferdige, og tar som regel en liten hvil i sofaen med bena høyt, før vi nesten hvert år drar til en god vennefamilie som varter oss opp med mat og drikke og uformelt, koselig samvær. Jentene synes det er veldig stas, var helt i hundre i går i jevnt regnvær hele dagen, selv om det er slitsomt. Vi voksne spiller jo også i korps fordi vi har lyst og trives med det, men 17.mai er på ingen måte grunnen til at noen av oss spiller. Det er mer en jobb, der vi både får penger i kassen, viser oss fram for folk, og ikke minst sørger for at folk i bygd og by får mye av det de forbinder med nasjonaldagen. Vi får mange smil og gode tilbakemeldinger, det er stas å gå i toget, men altså mer av plikt enn lyst.
![]() |
#36 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg liker ingenting ved 17 mai. Dette har jeg tatt konsekvensene av, og feirer ikke dagen. Ganske uproblematisk siden jeg har voksne barn og dermed ingen barneaktiviteter jeg må forholde meg til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg elsker også Oslo-toget!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Liker egentlig 17.mai og å være på skolen etter toget hører med til mine godfølelser fra barndommen. Som voksen følger vi en fast rutine hvert år: vi følger yngste til barnetoget så går vi voksne med i toget, og toget går heldigvis ikke før kl.11. Så er det samling på skolen med nasjonalsang og tale. Etter det så går vi hjem til lunsj og kaker med familie. Skulle gjerne vært igjen på skolen med yngste for leker og slikt - men iår regnet det så vi kom oss hjem i rekordfart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Dette er helt topp for vår del også, og i går var det absolutt avgjørende for resten av dagen, komme inn og få mat og varm drikke, før videre innsats.
![]() |
#40 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?I år likte jeg ikke så godt at jeg var kald og at ungene frøs.
![]() |
|
|