|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: ABBs soningsforhold - igjenMed tanke på utspillene hans, også de siste, så har jeg uhyre liten tro på en rehabilitert ABB. Jeg tviler sterkt på at han noen gang vil egne seg for løslatelse. Dermed er jeg langt mer opptatt av å skjerme andre fra påkjenningen ved å omgås han. Andre innsatte er det jo gjerne håp for, og jeg vil ikke at en av dem skal ende opp med drap/drapsforsøk på ABB på rullebladet. Jeg tror faktisk mange innsatte hadde følt press til å ta affære om de hadde muligheten.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ABBs soningsforhold - igjen
Men hva tenker du om en mulig "smart" strategi som går ut på å gi inntrykk av at han har endret seg? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror han vil prøve seg på det, i allefall. Så får vi håpe det gjennomskues. Jeg har null tro på at han kommer til å forandre seg.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Det er mulig han vil prøve seg, men jeg tror det strider for hardt i mot hans narsissistiske natur til at han klarer å gi det inntrykket lenge om gangen. Jeg tror ikke han vil være vanskelig å avsløre.
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: ABBs soningsforhold - igjenNå ble jeg et øyeblikk litt bekymret for at Polyanna hadde blitt an av disse damene som forelsker seg i kriminelle og gifter seg i fengselet og alt det der. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Librocubicularist
|
Sv: ABBs soningsforhold - igjenEg tenker at så lenge han kjem med slike utspel som dette:
Er det liten sjanse for at han slipper ut av forvaring med det første.
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: ABBs soningsforhold - igjenMin oppfatning av ABB er at han er så full av sin egen oppfatning av seg selv om den eneste som har sett Lyset og Skjønt Hvordan Ting Henger Sammen samtidig som han er et offer for de slemme avisene som omtaler ham som massemorder, at han ikke kommer til å klare å late som han er lei seg for det han har gjort en gang. Jeg håper i hvert fall at jeg har rett idet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: ABBs soningsforhold - igjenHan er ikke smart nok til å klare å lure noen. Han er temmelig tett.
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: ABBs soningsforhold - igjenAltså, jeg ferdes rundt der, jeg har ikke vært innenfor portene. :Presiserer:
|
|
|
#11 |
|
Nja, man kan jo ikke holdes i forvaring fordi man er dum og usympatisk. Å bevise at det er reell og nærliggende fare for gjentagelse av veldig alvorlig kriminalitet er som regel ikke enkelt. Men andre ting han har uttalt/skrevet tyder jo selvfølgelig på fare for gjentagelse slik det er nå.
Det er ikke på siden i det hele tatt, synes jeg, men en høyst reell problemstilling når det gjelder løslatelsesprosessen i disse sakene. Når man forventes å endre seg for å få slippe ut igjen er det klart det er mye strategi inne i bildet, for dem som er i stand til å tenke på den måten og handle ut ifra det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: ABBs soningsforhold - igjenHan sitter i Skien.
|
|
|
#13 |
|
Tøff
|
Sv: ABBs soningsforhold - igjenHan sitter i Telemark fengsel, ja. Han er rett og slett ikke skarp nok til å lure det kobbelet med profesjonelle han forholder seg til fra uke til uke. Han er patetisk, og det sier mer om hva en kombinasjon av tålmodighet og innbitthet kan avstedkomme enn intelligensen til ABB når en ser på hva han gjorde. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Helt konge
|
Sv: ABBs soningsforhold - igjenDet kreves nok en viss inteligens og kunne planlegge og gjenomføre det ABB gjorde, det er ikke bare nok med tålmodighet. Jeg synes det er potensielt farlig og avskrive han (og andre terrorister) som lite skarpe fordi holdningen deres og gjerningene er helt ville. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tøff
|
Sv: ABBs soningsforhold - igjenNei, for all del, det er ikke det jeg mente. Jeg mente bare å si at så mye over gjennomsnittet trenger man ikke ligge for å gjennomføre noe slikt. Jeg synes ikke han skal tillegges for mye intelligens heller. Det er jo ikke slik at det kun er svært intelligente mennesker med rar skjeggvekst og svært spesielle oppvekstforhold som gjør slike ting. Det er noe med å kunne se at han rett og slett er et menneske. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg tror han har for store vanskeligheter med å sette seg inn i hva andre tenker til at han vil klare å lure noen. Men det er jo avhengig av at de uttalelsene han kommer med (om at han ikke må omtales som massesdrapsmann lenger, f.eks.) er hans reelle synspunkter/uttrykk for hans personlighet og ikke utslag av noen pågående psykose.
|
|
|
#18 |
|
Man trenger ikke være så veldig smart for å skjønne hva som er lurt å si i en slik situasjon, altså. Selv personer som ligger i grenseland for å være strafferettslig utilregnelige på grunn av lav intelligens har som regel klart å planlegge en kriminell handling og klarer å tenke noenlunde taktisk om sitt eget beste. Og Breivik tilhører jo ikke den kategorien.
Er det noen som gjør det, da? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: ABBs soningsforhold - igjen[quote=Marla Singer;4242471]Man trenger ikke være så veldig smart for å skjønne hva som er lurt å si i en slik situasjon, altså. Selv personer som ligger i grenseland for å være strafferettslig utilregnelige på grunn av lav intelligens har som regel klart å planlegge en kriminell handling og klarer å tenke noenlunde taktisk om sitt eget beste. Og Breivik tilhører jo ikke den kategorien.
|
![]() |
|
|