|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Ta noen dører i slengen?
![]() |
#23 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Bruk scanox sin gulvmaling - vi har malt trapper og kjøkkeninnredning med det og det gikk utrolig greit. Lettslip og avfett med rødsprit. Den siger svært svært lite og er dekkende.
![]() |
#25 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?
Og den får du i hvilken som helst hvitfarge eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Jeg tenker dører i prisklasse 1200-1500kr for dørblad, ikke de billigste pappdørene.
![]() |
#27 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Ja, jeg har ingen planer om å bytte de ut med fylldører, og jeg har veldig lite lyst til å bruke masse penger på dyre dører når jeg tross alt har skikkelige dører (der er bare litt triste og se på |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Jeg har makt dem etter alle kunstens regler, men endte allikevel opp med å bytte dem ut da jeg så hvor stygge de var ved siden av de dørene vi måtte kjøpe. Det er rett og slett ikke verdt bryet og ikke er det så mye å spare på det heller.
![]() |
#31 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Jeg har også malt dører selv, og irriterte meg over at det ikke ble fint nok i 10 år før jeg endelig hadde råd til å kjøpe nye. Det er vanskelig å få det fint selv med godt nok grunnarbeid (det hadde jeg).
![]() |
#33 |
Bedreviter
|
Mal med god maling (ikke hurtigtørkende), og bruk en god pensel, er mitt stalltips. Og invester i en glasskrape, i tilfelle du søler. Maling er superlett å fjerne fra glass med riktig verktøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Noen av dørene er malt fra før, og bortsett fra et litt trøstesløst fargevalg (gulgrått, anyone?), så ser de veldig bra ut! Så det er jo håp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Jeg ser ikke at du trenger å grunne allerede malte dører. Vaske veldig grundig, med kraftvask som du spyler av med hageslangen, tørke i tre dager og male med vanlig maling, ville vært min strategi. Kraftvask skal normalt matte ned nok i seg selv; jeg hadde ikke pusset i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
etterpåklokest
|
Teo, min personlige malekonsulent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Jeg har forøvrig funnet fasitsvaret på det opprinnelige spørsmålet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Bør lage seg en tittel selv
|
:smart:
![]() |
|
|