|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
etterpåklokest
|
![]() Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Sett at man har dører i ubehandlet furu. Og man synes de er litt mørke, gulnede og triste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Jeg hadde slike hvitkalkede dører, det synes jeg var helt OK i det huset vi hadde da. Men de var behandlet da de var nye da.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Jeg fikk malt en dør i høst da badet ble tatt. Det ble riktig så fint!
![]() |
#12 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Du må innom Øserlies eller den på Sing.
![]() |
#13 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Man kan kjøpe ferdigmalte dører da. Hvis man har fått så mye for gamlehuset at man har kommet i avisen og sånn.
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Mine hyttedører ble malt hvite og ble veldig fine, syns jeg. Bilde coming up til en telefon nær deg.
![]() |
#16 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Hvite dører er så billige nå at jeg personlig hadde byttet dør heller enn å male dersom karmen kunne gjenbrukes. Male dører er mye jobb.
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Jeg malte baderomsdøren vår for tre år siden, med blandet hell. Dels var jeg ikke grundig nok med rengjøringen, så den har flasset bittelitt. I ettertid ser jeg at jeg skulle tatt den ut og vasket skikkelig med kraftvask og deretter spylt den. Vask med salmiakklut var ikke godt nok. Dessuten malte jeg om sommeren, så malingen har sprukket litt i fyllingen (kun et problem om vinteren. Akkurat nå er det ingen sprekker). Og sist, men ikke minst: malingen har fått en del hakk. Det skyldes nok at det er en dør som er svært utsatt og mye brukt. Det hadde ikke vært et problem med soveromsdøren vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Jeg hadde aldri i verden kjøpt billige fylldører som ikke tåler noen ting når du har kvalitetsdører fra før.
![]() |
#20 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hva kan man gjøre med dører i ubehandlet furu?Ved riktig behandling er det ganske greit å male de. Men det er jo endel jobb da. De trenger nok tre strøk, og da sier det seg selv at det tar sin tid.
![]() |
|
|