|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?
Alt over, bare bytt ut amerikansk med canadisk. Har 80 år gammel second cousin once removed som trenger oppdragelse.
|
|
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?Ingen negative kommentarer på min feed.
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?Jeg er heller nesten aldri med på sånne profilbildegreier på FB, men denne måtte jeg bare være med på.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Enig. Og jeg skjønner virkelig ikke at de våger å tillate seg å mene noe om hva andre skal gjøre.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Hehe, men jeg er jo ateist, så jeg har ikke noen skrift jeg skal holde meg til og kan dømme ivei uten å gå på tvers av livssynet mitt.
|
|
|
#7 |
|
Fola Blakken
|
Noen (les: Nina K Monsen) mener jo det så sterkt at de syns eget ekteskap ikke er noe verdt pga den nye ekteskapsloven.
|
|
|
|
#8 |
|
Sviiisj!!
|
Slik det fungerer nå, når man må ha gjennomgått en sterilisering før man kan få bytte juridisk kjønn, må alle gjennom en grundig psykiatrisk vurdering først. Dette for å sile ut de som ikke er reelle transkjønnede, men som f.eks. har en forbigående vrangforestilling om at de er av det motsatte kjønn (ekstremt sjelden, skal sies, men de bør jo stoppes slik at de ikke "våkner opp" av psykosen med en irreversibel operasjon bak seg, liksom), samt de som av en eller annen grunn er usikre på kjønn og legning eller er påvirket av andre (blir mer og mer sjeldent også, vil jeg tro). Dette vil man jo måtte undersøke også før kjønnskorrigerende operasjon med det nye lovverket, forskjellen blir bare at den juridiske kjønnskorrigeringen kan komme før det medisinske, og man kan risikere å nekte en kvinne å å få utvikle bryster og ta hormonene hun trenger for å være kvinne, kanskje? Sånn det har vært til nå med krav om sterilisering er jo helt uholdbart. Det må da ha bunnet i en slags irrasjonell frykt for å se gravide menn på gata.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Ikke sant? Jeg måtte virkelig himle med øynene over denne ene amerikaneren på min FB-liste. Hun greide å skrive at vi skulle bare vente og se hva som kom til å skje hvis noen av disse menneskene med regnbueprofil skrev svar på posten hennes, da kom det itl å bli månelyst! Da kom vil til å få se hatespeech da, for det var de med regnbue som virkelig var intolerante. Det var seff ingen med regnbueprofil som skrev noe som helst til henne, så da skrev hun ting hun mente folk med regnbueprofil hadde skrevet til henne på PM.
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Ja, er det ikke sånn at de kristne egentlig mener at det er Gud som skal dømme? Så hvorfor dømmer DE da? Kan de ikke bare la synderne synde i fred? De burde jo egentlig bare være glad til, så slipper de å havne samme sted som dem når de dør? Jeg fatter ikke logikken.
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Jeg pleier ikke å kaste meg over sånne trender, men jeg synes dette er så selvsagt og gledelig at jeg gjerne feirer dette. Jeg har mange venner og også familie som har giftet seg med likekjønnet, og bare tanken på at de ikke skulle fått lov, er helt absurd. Selv om det egentlig ikke er lenge siden loven kom i Norge heller.
|
|
|
#12 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Jeg burde gjort det, for jeg har et helt idiotisk profilbilde hvpr jeg ser sløv ut, bare ikke endret fordi jeg ikke fordrar oppmerksomheten som dannes av at "har nytt profilbilde, alle kom og se og lik", så jeg bare beholder det sløve, så å bytte til noe med regnbue og deretter tilbake til noe bedre enn det sløve uten at det er sååå påfallende.
|
|
|
#14 |
|
Pauset
|
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Nå er det en ting igjen som jeg bare HÅPER går ganske fort igjennom. Og det er at de som vil endre kjønn kan få lov til å få et personnummer som passer til sin nye identitet, og at de helt og fullt kan anerkjennes for det de er.... Og at de ikke må igjennom en kastrasjon for å få dette. Dette har vært oppe i Amnesty, og nå ligger det et forslag til høring. Utrolig spennende og banebrytende for de menneskene som er i akkurat denne situasjonen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Det var sikkert tjue små regnbueflagg på den amerikanske ambassaden i dag også.
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Jeg feiret for øvrig pride-helgen med å se filmen Pride (sent, men godt). For en deilig film.
|
|
|
#17 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Det er vel ingen åpenbare årsaker til at man skal ha spesifikke doer eller fengsle basert på kjønn heller.
|
|
|
#18 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Jeg er ikke kirkegjenger, men jeg innrømmer at når denne damen står på prekestolen så er det ganske engasjerende og inspirerende. Hun gikk i tog lørdag og holdt nok en fargerik "torden"- tale fra prekestolen på søndag. Stuntet hun utførte for 2 år siden skapte overskrifter i riksdekkende media, så jeg er spent på når søndagens tale skal diskuteres. Her er stuntet for 2 år siden;http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...en/a/10102820/
|
|
|
#19 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Jeg byttet til regnbue for å vise mine holdninger. Har jo mange facebookvenner jeg ikke ser i det daglige, eller som jeg ikke diskuterer alt jeg står for med (ikke fordi jeg ikke tør, men man diskuterer jo ikke alt man står for i alle fora).
|
|
|
#20 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Ditto Pelle, jeg tror dette er første gang i min FB karriere at jeg endrer profilbilde for å vise at jeg støtter en sak. Nettopp for å vise mine US- og homofile venner mine holdninger. Jeg diskuterer heller aldri dette temaet med andre, for det er virkelig ikke noe å diskutere - det er en menneskerett å elske, få og motta kjærlighet.
|
![]() |
|
|