Sv: Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?
Vi har også to kjeler fra 365+ serien og synes de er kjempebra. Den ene er susekjelen og den andre blir brukt til pasta/ris type ting. De blir brukt daglig så om vi trenger nye kjeler så blir det fra denne serien.
Synes også matlagningen ble mye morsommere med skikkelige kniver. Har en skikkelig kjøttkniv og en mindre kniv til kutting. Det er disse to knivene som blir brukt.
Jeg ble kastet inn i matlagingen da jeg traff mannen. Han hadde en datter så synes det var viktig med middag så da var det bare å begynne da.
Det er hos oss det er størst plass så da måtte jeg begynne å lage mat til mange, alt fra 12-16 stk. Første julen ønsket jeg meg kokebok og fikk en rødrutete en, Familiens store kokebok. Den er helt fillete for jeg har brukt den masse og notert masse i den. Bruker den alltid fortsatt innimellom.
Noterer fortsatt mengde på nye retter som jeg lager og det er så greit ift. hvor mye jeg skal lage.
Jeg har en 6-ukers middagsplan og har skrevet detaljert oppskrift der det trengs. Og selv om jeg ikke følger den slavisk så er det alltid tips til retter fra den. Synes den er til stor hjelp.
Finner jeg en god rett så føres den inn der.
Jeg synes du skal begynne id et små, lag to-tre retter og bli trygg på de. Så utvider du.