|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?Jeg kan absolutt forstå hva du snakker om, Hyacint! Jeg har gått fra liten leilighet via stadig større leiligheter, til rekkehus, liten enebolig og til slutt til stor enebolig. Nå bor vi flott og stort og vi har mange barn og mye besøk så det er fint med god plass, men vi har diger hage og masse, masse utvendig(og fremdeles noe inne, men det fortrenger vi) vedlikehold. Som vi hater å gjøre. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?(Her kommer dommedagsprofeten)
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?
Jeg ser hva du mener. Tre hus til salgs i gata vår i år, og alle gikk godt under prisantydning og lå ute i evigheter. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?Vi bor i dag i vertikaldelt bolig med noen duracel kaniner over oss som holder det gående til over midnatt og starter gjerne kl 05. Og vi har råte og vann kommer inn et vindu i nordveggen.
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?Man må slett ikke bo i enebolig. Vi bor i bygård, og selv om vi innimellom får noen innfall med at det hadde vært romantisk med hus og hage, så kommer vi til å fortsette å bo i leilighet. Jeg liker mennesker, og jeg hadde garantert funnet en nabo å irritere meg over i et eneboligstrøk også. Jeg tror det handler om innstilling, strøk, naboer og grad av privatliv. Akkurat som i hvilken som helst annen boform.
Jeg blir helt rørt av din urbane omvendelse!
|
|
|
#6 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?Jeg har ganske god boevne |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har det nesten sånn. Bor i tomannsbolig, innerst i rekken/ende. Har helt privat og skjermet hage med stabilt styre. Snørydding og søppel fikses osv. Men vi skal nok selge og flytte til annen by og kunde fint ha kjøpt noe helt likt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
En som trener
|
Snakker du generelt for Norge nå, eller spesielt der Hyacinth bor? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?Altså. Vi kan jo male! Men huset vårt har 7000 vegger. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
© All rights reserved
|
Det går jo på proritering av tid, da. To voksne klarer å male et hus på 14 dager om det ikke regner. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Det går på helse og overskudd. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eller prioritering av penger. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg tenkte der Hyacinth bor, ja. Etter det jeg hører er det en stor smell som ikke er tatt ut på prisene enda, siden folk ikke får det de vil ha (eller trenger, huslånet tatt i betraktning) når de forsøker å selge huset, og så forsøker de leiemarkedet i stedet. Dermed stuper prisene der også, og de kan bli tvunget til å selge likevel. Det at hus ligger ute så lenge er en veldig tydelig indikator, det samme er leiemarkedet.
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?Jeg tror ikke dommedagsprofetiene slår til i den grad enkelte hevder, jeg, da, jeg tror det fortsatt i altfor stor grad finnes for mange folk stinn av gryn. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2015
![]() |
Joda, "utad" kan mange det virke som om mange har mer gryn enn de egentlig har. Leste dette i dag: http://e24.no/lov-og-rett/flere-inka...oente/23528322 |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Det er mulig jeg er naiv, men jeg er også litt der. Hardere tider er det nok, ja, men jeg tror heller ikke på noen kollaps i området. At boligprisene roer seg, det er jo forsåvidt ok, for stigningen har vært vanvittig i 15 år.
|
|
|
|
#17 |
|
Peppy!
|
Jeg har ikke trodd på boble tidligere, men denne gang er jeg med deg. Når arbeidsledigheten stiger er det helt, helt unaturlig at boligprisene stiger. Med arbeidsledighet følger misligholdte boliglån, og da må bildet snu. Jeg tror det er en time lag ute og går, folk har ikke tatt inn over seg at jobber nå begynner å ryke. Jeg kan ikke forstå annet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
En som trener
|
Gjør det nødvendigvis det når renta er så lav som nå? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?Det er ikke "det eneste rette" å bo i enebolig når man er VoksenTM.
|
|
|
|
#20 |
|
Vaklende
|
Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?Jeg flyttet fra eldre , schwær enebolig til et ca 10 år gammelt, selveid rekkehus. Det kalles kjedet enebolig siden det er carport mellom husene da, men vedlikeholdet er fremdeles mindre. Det ligger forresten i området rundt der HI bor. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det før. Det er vesentlig mindre vedlikehold, men viktigst for meg, det er motiverende når naboen med det "like" huset gjør en jobb, og det er lettere å komme over dørstokkmila sammen feks på sånne ting som å leie lift sammmen når det må males. Og det sparer penger. |
|
|
|
![]() |
|
|