Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Afternoon tea, dos and don'ts

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-15, 10:50   #21
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Afternoon tea, dos and don'ts

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Om du vil ha scones og kaffe, men ikke egentlig noe av det tradisjonelle med afternoon tea, kan du ikke heller gå på en kafe som har scones?

Jo, jeg vil ha hele pakka, men ikke så stivt at man må bestille ukesvis på forhånd. Og mannen vil jo ha te. Det er bare jeg som har en syk ide om at jeg ikke kan drikke det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 10:55   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jo, jeg vil ha hele pakka, men ikke så stivt at man må bestille ukesvis på forhånd. Og mannen vil jo ha te. Det er bare jeg som har en syk ide om at jeg ikke kan drikke det.

Skjønner. Jeg fikk inntrykk av at du egentlig ønsket en dyp, varm stol, varm kaffe og en scones med clotted cream og tenkte at det sikkert gikk an å ordne i mindre formelle settinger enn afternoon tea. Jeg tenkte til og med at jeg skulle finne et hyggelig sted til deg jeg har vært, men fant det ikke igjen. Men jeg fant en scones-blogg som forteller om flere gode steder, mange med afternoon tea. https://londonsconereview.wordpress.com

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 12:01   #23
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har aldri hatt sansen for clotted cream, og lo godt da jeg leste denne:

http://www.theguardian.com/lifeandst...tea-scones-jam

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 13:16   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Skjønner. Jeg fikk inntrykk av at du egentlig ønsket en dyp, varm stol, varm kaffe og en scones med clotted cream og tenkte at det sikkert gikk an å ordne i mindre formelle settinger enn afternoon tea. Jeg tenkte til og med at jeg skulle finne et hyggelig sted til deg jeg har vært, men fant det ikke igjen. Men jeg fant en scones-blogg som forteller om flere gode steder, mange med afternoon tea. https://londonsconereview.wordpress.com

Veldig snilt av deg!

Gammel 10-10-15, 19:15   #25
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Akkurat nå kunne jeg faktisk veldig godt tenke meg en myk og stor stol, varm kaffe og scones med clotted cream. Vi har en egen evne til å havne på travle steder med masse støy, så nå er hodet mitt fullt...

Gammel 11-10-15, 19:57   #26
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ettersom dere var så greie med å hjelpe meg, syntes jeg nesten dere fortjente å vite hva vi endte opp med.

Dette med afternoon tea var ikke SÅ viktig for oss, men vi tenkte å gripe sjansen dersom vi dumpet over en. Og det gjorde vi til slutt. Helt tilfeldig gikk vi forbi Kensington Gardens i 16-tiden, hadde droppet lunsj fordi jeg var så vond at jeg ikke orket mat da, og så var det veldig tidlig med middag og vi tenkte at det muligens kunne befinne seg en kafé inne i hagen. Og det gjorde det jo. Der ligger The Orangery! Aldri vært der før. Det så ut som et sted som kunne finne på å servere afternoon tea, og det stemte, for det var det eneste de hadde.

Tenkte jeg skulle ramse opp hva vi fikk, men fant hjemmesiden detes da jeg googlet for å finne ut historien bak bygningen.

http://www.orangerykensingtonpalace....afternoon-tea/

Det smakte veldig godt. Ikke var det fullt av turister heller, det var mest engelskmenn på søndagstur. Og det var så lite stivt at vi glatt kom inn med dongeri og joggesko, som de fleste andre også hadde.

Jeg kan styre meg for bløtkake og andre sukkerbrød-kaker, og sånn engelsk sponge smaker mest som de ferdigkakene man får i butikken, men sconesene var veldig gode, syltetøyet må ha inneholdt 90% sukker, men kremen var nydelig. Fingersmørbrødene var også gode. Og de var veldig små og delikate, ikke så store og tykke som jeg har sett andre steder, de er nesten litt vulgært store noen steder, har jeg sett.

God champagne og rosé, tørre, passet godt til maten. Hyacinth drakk te! Måtte jo nesten det når jeg heter Hyacinth, hehe. Og det skjedde ingenting skummelt. Foreløpig. Teen var perfekt trukket.

Jeg vet ikke helt når i måltidet det er meningen at man skal nippe til teen eller champagnen, men jeg gjetter på at ladyene i forrige århundre ikke drakk champagne og at det er et påfunn for å dra turister/ tiltrekke seg den yngre garde/ øke inntjeningen. Men den smakte godt uansett.

Så nå har jeg prøvd det også, vet ikke om jeg gjør det igjen, men kjekt å ha gjort det. For senere anledninger tror jeg jeg følger Tallys forslag om å finne et sted med myk stol og scones med clotted cream. Det holder.

Gammel 11-10-15, 19:57   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Omg. Det var langt!

Gammel 11-10-15, 20:02   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Det hørtes godt ut! Nå har dere i alle fall prøvd det.

Gammel 12-10-15, 15:55   #29
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også vært på The Orangery (etter tips fra blant annet Esme), og jeg følte ikke at det var veldig turistifisert. Vi hadde pyntet oss litt, og vi så ingen i joggesko og dongeri da vi var der. Det var for nøyaktig ett år siden, så det er jo snålt at det er mer uformelt nå. Men det kan jo være helt tilfeldig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 17:50   #30
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har også vært der. Det er vel ikke noen kleskode, så antrekkene man ser vil vel variere med hvilke gjester som er der akkurat den dagen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 18:48   #31
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg har med meg gode ankelstøvletter som jeg elsker, men joggesko er det eneste ryggen min tåler på denne turen. Vi går fra ti om morgenen til elleve om kvelden, kun avbrutt av større eller mindre måltider og en del turer med tube og buss. Skal jeg inn noe sted her, så har jeg dessverre joggesko og sånn er det. Riktignok litt "finere" røde ecco i skinn, men likevel gåsko og ikke pene sko.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.