Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Afternoon tea, dos and don'ts

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-15, 14:16   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Afternoon tea, dos and don'ts

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Skjønner. Jeg fikk inntrykk av at du egentlig ønsket en dyp, varm stol, varm kaffe og en scones med clotted cream og tenkte at det sikkert gikk an å ordne i mindre formelle settinger enn afternoon tea. Jeg tenkte til og med at jeg skulle finne et hyggelig sted til deg jeg har vært, men fant det ikke igjen. Men jeg fant en scones-blogg som forteller om flere gode steder, mange med afternoon tea. https://londonsconereview.wordpress.com

Veldig snilt av deg!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 20:15   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå kunne jeg faktisk veldig godt tenke meg en myk og stor stol, varm kaffe og scones med clotted cream. Vi har en egen evne til å havne på travle steder med masse støy, så nå er hodet mitt fullt...

Gammel 10-10-15, 11:24   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Afternoon tea er en ganske kostbar og tidkrevende affære, så hvis det først og fremst er scones som er målet, hadde jeg nok heller valgt en kafé, jeg også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 11:49   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Afternoon tea er en ganske kostbar og tidkrevende affære, så hvis det først og fremst er scones som er målet, hadde jeg nok heller valgt en kafé, jeg også.

Når jeg leser i tråden her, så ser jeg jo at det selvsagt ikke er kun sconesen. Det er jo også atmosfære og opplevelse. Selvsagt. Men ikke nødvendigvis på Ritz-nivå. Jeg kunne gått der også, men da kan man ikke være spontan. Og er jeg glad i te, altså. Det er bare den pokkers blæra som verker konstant, og jeg har ikke drukket te siden dette skjedde. Hm. Vi har egentlig tusen ting på programmet disse fire-fem dagene, så det er ikke krise hvis vi ikke får drukket afternoon tea. Eller jo, men jeg kan godt gjøre det på et hvilket som helst hotell, de har det også på vårt eget. Jeg er bare litt skeptisk til om kvaliteten står i forhold til det man betaler for på helt vanlige plasser. For afternoon tea serveres jo nærmest overalt, også i kafeen på Selfridges.

Gammel 10-10-15, 13:01   #5
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har aldri hatt sansen for clotted cream, og lo godt da jeg leste denne:

http://www.theguardian.com/lifeandst...tea-scones-jam

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-15, 21:02   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Det hørtes godt ut! Nå har dere i alle fall prøvd det.

Gammel 12-10-15, 16:55   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også vært på The Orangery (etter tips fra blant annet Esme), og jeg følte ikke at det var veldig turistifisert. Vi hadde pyntet oss litt, og vi så ingen i joggesko og dongeri da vi var der. Det var for nøyaktig ett år siden, så det er jo snålt at det er mer uformelt nå. Men det kan jo være helt tilfeldig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 18:50   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har også vært der. Det er vel ikke noen kleskode, så antrekkene man ser vil vel variere med hvilke gjester som er der akkurat den dagen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 19:48   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg har med meg gode ankelstøvletter som jeg elsker, men joggesko er det eneste ryggen min tåler på denne turen. Vi går fra ti om morgenen til elleve om kvelden, kun avbrutt av større eller mindre måltider og en del turer med tube og buss. Skal jeg inn noe sted her, så har jeg dessverre joggesko og sånn er det. Riktignok litt "finere" røde ecco i skinn, men likevel gåsko og ikke pene sko.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.