Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Afternoon tea, dos and don'ts

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-15, 14:05   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Afternoon tea, dos and don'ts

Jeg er til en viss grad innforstått med noen av de sosiale kodene på en tradisjonell afternoon tea, men ikke hundre prosent. Å drikke te på Ritz er ikke aktuelt for oss, for vi er nokså spontane, og gatelangs i London for oss innebærer både jeans og joggesko... Men er det like nøye overalt? Kan man komme i t-skjorte og jeans andre steder? Og er det helt på trynet å be om kaffe i stedet for te, eller er det helt uhørt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-15, 14:18   #2
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Afternoon tea, dos and don'ts

Om dere går et litt uformelt sted som Patisserie Valerie eller liknende er jeans og t-skjorte helt innenfor. På et ærverdig hotell, type Brown's/Connaught/Duke's, ville jeg dresset meg litt opp.

En fin mellomløsning mellom kjederestaurant og formell eleganse kan f.eks. være Wolseley; litt posh, men jeg trooor ikke de har noen dresskode. (Det kan dog være vanskelig å få bord der uten reservasjon, så det er kanskje ikke så aktuelt om dere vil være veldig spontane.)

Gammel 09-10-15, 14:29   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, jeg må henge litt her. jeg skal til London i januar og MÅ oppleve afternoon tea engang.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-15, 14:39   #4
Novla

Novla sin avatar

Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Det må du, pøbel.

Gammel 09-10-15, 14:44   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Mens du venter kan du ta en tur til Vollen, Pøbelsara! Cream tea til folket!

https://www.facebook.com/LittleEnglandTeaRooms

(det er veldig godt)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-15, 21:31   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men kaffe da, folkens! Er det innafor å be om det?

Gammel 09-10-15, 22:09   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Mannen ba om kaffe på browns. Den var vidt god

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-15, 22:09   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men kaffe da, folkens! Er det innafor å be om det?

Du ber jo om akkurat hva du vil, men det er jo fryktelig bortkastet da. Du vil ikke gå glipp av opplevelsen av perfekt brygget høykvalitets te på ekte britisk vis. Til og med ungene mine syns det smakte himmelsk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-15, 22:17   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du ber jo om akkurat hva du vil, men det er jo fryktelig bortkastet da. Du vil ikke gå glipp av opplevelsen av perfekt brygget høykvalitets te på ekte britisk vis. Til og med ungene mine syns det smakte himmelsk.

Skjønner den, men jeg har noe så sprøtt som angst for te etter en grusom opplevelse etter at jeg drakk te i januar. Trolig en helt irrasjonell angst, jeg drikker jo kaffe. Men det er det verste jeg har opplevd, og jeg er ennå ikke blitt frisk. (Tror ikke jeg blir sykere av te, altså, det er som sagt irrasjonelt. Og det er jo selvsagt ikke teen som gjorde meg syk heller, den utløste nok bare noe som uansett hadde skjedd.)

Det jeg har lyst på er himmelske scones med clotted cream.

Sist redigert av Hyacinth : 09-10-15 kl 22:30.
Gammel 09-10-15, 22:28   #10
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Hva ER egentlig greia med engelsk afternoon tea? Jeg har jo tilogmed vært på tea i Orangeriet i Kensinghton og spist lemon merengue eller noe. Men bortsett fra fine fruer og god kake - hva er greia? Jeg synes det var som å være på en litt stiv cafe, jeg. (Husker ikke hva jeg drakk, gjør som regel som svigermor sier på slike steder, og jeg drikker altså te. men husker ikke hva det var. Hadde dog med smulete Junior på 18 mnd, men det var bare sjarmerende).

Gammel 09-10-15, 22:31   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hva ER egentlig greia med engelsk afternoon tea? Jeg har jo tilogmed vært på tea i Orangeriet i Kensinghton og spist lemon merengue eller noe. Men bortsett fra fine fruer og god kake - hva er greia? Jeg synes det var som å være på en litt stiv cafe, jeg. (Husker ikke hva jeg drakk, gjør som regel som svigermor sier på slike steder, og jeg drikker altså te. men husker ikke hva det var. Hadde dog med smulete Junior på 18 mnd, men det var bare sjarmerende).

For meg er det ikke annet enn at jeg simpelthen elsker nystekte scones, lemon curd og clotted cream.

Gammel 09-10-15, 23:23   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du absolutt ikke vil ha te, er det ikke noe i veien for å be om kaffe.

Gammel 09-10-15, 23:32   #13
Novla

Novla sin avatar

Standard

Re: Afternoon tea, dos and don'ts

Det er helt greit å be om kaffe, men jeg er enig med Teofelia at det er bortkastet, da. Lemon curd er ikke så vanlig på AT, jeg har i hvert fall aldri opplevd å få det; det vanligste er jordbær, evt. bringebær. Men om det først og fremst er sconesene du vil ha, holder det jo med Cream Tea, og da trenger du i hvert fall ikke tenke så mye på antrekk og kutyme.

Pelle, ja det er jo i grunnen som å være på litt stiv kafé, du har rett i det. (Akkurat Orangery er vel muligens litt turistfelle i følge mine engelske bekjente, uten at jeg har vært der selv.) Men jeg synes nå det er litt artig å stase meg opp, og å oppleve den fantastiske servicen og atmosfæren det er på de fænsi, gammeldagse hotellene.

(Pøbel: Duke's og Connaught er favorittene blant de jeg har prøvd. )

Gammel 09-10-15, 23:41   #14
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke noe galt i å like hverken scones eller å stase seg opp og like service:-) Jeg bare lurte seriøst på hva greia er, siden så mange sier at man MÅ gå på det. Scones og service er bra nok svar for meg, hehe.

Min daværende fintfrue Londonbeboer svigermor liker ikke turistfeller, men det kan jo ha betydning at vi skulle ha med smuleJunior, hun er nøye på at man ikke skal ha med barn på upassende steder. Men det var mest fine gfruer der da vi var der, jeg synes det var et hyggelig sted.

Gammel 09-10-15, 23:42   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Vet at lemon curd ikke er så vanlig, men jeg pleier å kjøpe bøttevis med meg hjem. Nam! Ikke så vanskelig å lage selv heller, egentlig. Det eneste dumme med å kjøpe glass med lemon curd er at det er varierende kvalitet på dem. Jeg husker aldri hvilke som er gode og hvilke som ikke er. Noen er rett og slett beske uten å være utgått på dato.

Gammel 09-10-15, 23:43   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ikke noe galt i å like hverken scones eller å stase seg opp og like service:-) Jeg bare lurte seriøst på hva greia er, siden så mange sier at man MÅ gå på det. Scones og service er bra nok svar for meg, hehe.

Jeg liker verken å stase meg opp eller å få påtrengende service av stive folk, kun maten.

Gammel 10-10-15, 07:21   #17
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville sagt det var et must på grunn av historien. :-) Enig i at det smaker godt, men det gjør også mange andre kaker. Jeg liker i alle fall godt å prøve å være stedsbunden når jeg reiser.

Gammel 10-10-15, 09:56   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du vil ha scones og kaffe, men ikke egentlig noe av det tradisjonelle med afternoon tea, kan du ikke heller gå på en kafe som har scones?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 10:24   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Afternoon tea er en ganske kostbar og tidkrevende affære, så hvis det først og fremst er scones som er målet, hadde jeg nok heller valgt en kafé, jeg også.

Gammel 10-10-15, 10:49   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Afternoon tea er en ganske kostbar og tidkrevende affære, så hvis det først og fremst er scones som er målet, hadde jeg nok heller valgt en kafé, jeg også.

Når jeg leser i tråden her, så ser jeg jo at det selvsagt ikke er kun sconesen. Det er jo også atmosfære og opplevelse. Selvsagt. Men ikke nødvendigvis på Ritz-nivå. Jeg kunne gått der også, men da kan man ikke være spontan. Og er jeg glad i te, altså. Det er bare den pokkers blæra som verker konstant, og jeg har ikke drukket te siden dette skjedde. Hm. Vi har egentlig tusen ting på programmet disse fire-fem dagene, så det er ikke krise hvis vi ikke får drukket afternoon tea. Eller jo, men jeg kan godt gjøre det på et hvilket som helst hotell, de har det også på vårt eget. Jeg er bare litt skeptisk til om kvaliteten står i forhold til det man betaler for på helt vanlige plasser. For afternoon tea serveres jo nærmest overalt, også i kafeen på Selfridges.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.