|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Afternoon tea, dos and don'tsJeg er til en viss grad innforstått med noen av de sosiale kodene på en tradisjonell afternoon tea, men ikke hundre prosent. Å drikke te på Ritz er ikke aktuelt for oss, for vi er nokså spontane, og gatelangs i London for oss innebærer både jeans og joggesko... Men er det like nøye overalt? Kan man komme i t-skjorte og jeans andre steder? Og er det helt på trynet å be om kaffe i stedet for te, eller er det helt uhørt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Afternoon tea, dos and don'tsOm dere går et litt uformelt sted som Patisserie Valerie eller liknende er jeans og t-skjorte helt innenfor.
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Afternoon tea, dos and don'tsÅh, jeg må henge litt her. jeg skal til London i januar og MÅ oppleve afternoon tea engang.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Sv: Afternoon tea, dos and don'tsDet må du, pøbel.
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Afternoon tea, dos and don'tsMens du venter kan du ta en tur til Vollen, Pøbelsara! Cream tea til folket! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Afternoon tea, dos and don'tsMen kaffe da, folkens! Er det innafor å be om det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Øyboer
![]() Sv: Afternoon tea, dos and don'tsMannen ba om kaffe på browns. Den var vidt god |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Afternoon tea, dos and don'ts
Du ber jo om akkurat hva du vil, men det er jo fryktelig bortkastet da. Du vil ikke gå glipp av opplevelsen av perfekt brygget høykvalitets te på ekte britisk vis. Til og med ungene mine syns det smakte himmelsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
Skjønner den, men jeg har noe så sprøtt som angst for te etter en grusom opplevelse etter at jeg drakk te i januar. Sist redigert av Hyacinth : 09-10-15 kl 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Afternoon tea, dos and don'tsHva ER egentlig greia med engelsk afternoon tea? Jeg har jo tilogmed vært på tea i Orangeriet i Kensinghton og spist lemon merengue eller noe. Men bortsett fra fine fruer og god kake - hva er greia? Jeg synes det var som å være på en litt stiv cafe, jeg. (Husker ikke hva jeg drakk, gjør som regel som svigermor sier på slike steder, og jeg drikker altså te. men husker ikke hva det var. Hadde dog med smulete Junior på 18 mnd, men det var bare sjarmerende).
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
For meg er det ikke annet enn at jeg simpelthen elsker nystekte scones, lemon curd og clotted cream. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Re: Afternoon tea, dos and don'tsDet er helt greit å be om kaffe, men jeg er enig med Teofelia at det er bortkastet, da.
![]() |
#14 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Afternoon tea, dos and don'tsIkke noe galt i å like hverken scones eller å stase seg opp og like service:-) Jeg bare lurte seriøst på hva greia er, siden så mange sier at man MÅ gå på det. Scones og service er bra nok svar for meg, hehe.
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Afternoon tea, dos and don'tsVet at lemon curd ikke er så vanlig, men jeg pleier å kjøpe bøttevis med meg hjem. Nam! Ikke så vanskelig å lage selv heller, egentlig. Det eneste dumme med å kjøpe glass med lemon curd er at det er varierende kvalitet på dem. Jeg husker aldri hvilke som er gode og hvilke som ikke er. Noen er rett og slett beske uten å være utgått på dato. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
Jeg liker verken å stase meg opp eller å få påtrengende service av stive folk, kun maten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Leser
|
Jeg ville sagt det var et must på grunn av historien. :-) Enig i at det smaker godt, men det gjør også mange andre kaker. Jeg liker i alle fall godt å prøve å være stedsbunden når jeg reiser.
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Når jeg leser i tråden her, så ser jeg jo at det selvsagt ikke er kun sconesen. Det er jo også atmosfære og opplevelse. Selvsagt. Men ikke nødvendigvis på Ritz-nivå. Jeg kunne gått der også, men da kan man ikke være spontan. Og er jeg glad i te, altså. Det er bare den pokkers blæra som verker konstant, og jeg har ikke drukket te siden dette skjedde. Hm. Vi har egentlig tusen ting på programmet disse fire-fem dagene, så det er ikke krise hvis vi ikke får drukket afternoon tea. Eller jo, men jeg kan godt gjøre det på et hvilket som helst hotell, de har det også på vårt eget. Jeg er bare litt skeptisk til om kvaliteten står i forhold til det man betaler for på helt vanlige plasser. For afternoon tea serveres jo nærmest overalt, også i kafeen på Selfridges. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|