Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

[Mat] Har du dilla på noe?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-15, 13:51   #21
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Ikke sånn voldsomt, men når jeg kjøper tørkede fiken og dadler er det veldig vanskelig å holde seg unna skuffen før den er tom.

Motsatt vei har jeg mindre og mindre lyst på kjøtt, og det har vart lenge, flere måneder.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 14:09   #22
Moder'n
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2015
Moder'n har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tørket aprikos, det blir jeg aldri lei av.

Da jeg gikk gravid spiste jeg knekkebrød med brunost hele tid, og jeg kan ikke fordra brunost

Moder'n er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 14:18   #23
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Ikke sånn voldsomt, men når jeg kjøper tørkede fiken og dadler er det veldig vanskelig å holde seg unna skuffen før den er tom.
.

Har du handlet på Rema i det siste? De har noen helt FANTASTISKE dadler, ikke er de ille dyre heller! Men det må være de i den hvite boksen, ikke de i løsvekt.

Gammel 19-11-15, 14:22   #24
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Kroppen min mangler nok kunstig søtning for jeg har lyst på cola zero hele tiden.

Gammel 19-11-15, 14:23   #25
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Har du handlet på Rema i det siste? De har noen helt FANTASTISKE dadler, ikke er de ille dyre heller! Men det må være de i den hvite boksen, ikke de i løsvekt.

Det er langt mellom Rema-butikkene i Frankrike. Men min lokale grønnsakhandler har noen helt vanvittig gode dadler. De koster 20 euro kiloet og er verdt hver centime.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 20:36   #26
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Det er langt mellom Rema-butikkene i Frankrike. Men min lokale grønnsakhandler har noen helt vanvittig gode dadler. De koster 20 euro kiloet og er verdt hver centime.

Hihi! Men det er nok et enda bedre alternativ! Hvor i landet? Nord, sør, midt,..?

Gammel 19-11-15, 20:38   #27
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

En venninne av meg mener man får cravings på ting kroppen mangler.

Jeg er helt enig med venninnen din. Min kropp trenger desperat potetgull.

Jeg er veldig glad i små tomater (cherry, plomme osv.) Ikke noe problem å hive i meg en boks.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 20:49   #28
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Når eg hadde høgt stoffskifte, var ordentlig sjuk og alt for tynn, og begynte på tabletter, åt eg ein Stratos til kvelds kvar dag, fordi kroppen min trengte det.

Elles har eg berre ulike diller som kjem med årstida, no er det mandariner. I september er det plommer og oktober eple. Potet(gull) heile året, alltid til alle tider.

Gammel 19-11-15, 20:56   #29
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Maarud potetgull med paprika. Og rødvin. Gjerne i kombinasjon. Hvis noen kan fortelle meg hva jeg mangler, så blir jeg glad.

Gammel 19-11-15, 21:06   #30
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om jeg skal poppe meg noe popcorn, for jeg bare må ha. Og jeg tror kroppen min prøver å si jeg mangler viljestyrke.

Gammel 19-11-15, 21:23   #31
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sjokolade. Tror jeg lider av kakaomangel.

Og sånne lakris og bringebær hodeskaller fra smågodtavdelingen. Mangel på hodeskalle, kanskje?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 21:25   #32
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Maarud potetgull med paprika. Og rødvin. Gjerne i kombinasjon. Hvis noen kan fortelle meg hva jeg mangler, så blir jeg glad.

Kroppen din tar helt feil, det er Kims med paprika som gjelder.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 21:29   #33
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kroppen min føler stadig at den trenger sjokolade. Jeg tror ikke det er noe som helst reelt behov dessverre.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 23:05   #34
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Sjokolade. Tror jeg lider av kakaomangel.

Og sånne lakris og bringebær hodeskaller fra smågodtavdelingen. Mangel på hodeskalle, kanskje?

Jeg lider av eksakt samme mangel! Da må det være medisinsk!

Men jeg lider også av salt lakris mangel, helst Dent Sea Salt og Cola Zero.

Gammel 20-11-15, 11:03   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du mener utenom smågodt? Sånn med masse kunstige farger og søtt, surt og salt om hverandre?

Jeg må ha multimangel.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 14:37   #36
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Du mener utenom smågodt? Sånn med masse kunstige farger og søtt, surt og salt om hverandre?

Det der er nesten som vitaminbjørner å regne.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 15:57   #37
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Re: [Mat] Har du dilla på noe?

Men jeg er litt overrasket, jeg trodde jo at"alle" fikk diller på det kroppen trenger?!

Gammel 20-11-15, 16:07   #38
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjokoladesug er vel mangel på krom? Jeg må innimellom ha appelsin. Kanskje jeg mangler C-vitamin. Og fyser noe voldsomt på salt og fett når jeg er sliten.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 16:41   #39
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har forresten dilla på min egen variant av Bulletproof Coffee.
Men jeg drikker ikke kaffe, og unngår melkeprodukter, så jeg bruker te, egg, kokosolje, MCT olje, lønnesirup, salt og kanel. Så egentlig totalt forskjellig.
Det er veldig ofte frokosten min.

Det høres sikkert rart ut, men smaker utrolig godt, og er veldig mettende.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 19:27   #40
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har forresten dilla på min egen variant av Bulletproof Coffee.
Men jeg drikker ikke kaffe, og unngår melkeprodukter, så jeg bruker te, egg, kokosolje, MCT olje, lønnesirup, salt og kanel. Så egentlig totalt forskjellig.
Det er veldig ofte frokosten min.

Det høres sikkert rart ut, men smaker utrolig godt, og er veldig mettende.

Dette krever et bilde!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.