|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Å invitere kollegaene mine sine partnere, ville føltes helt unaturlig, i hvert fall. Jeg er mer usikker på partneren til venninna, men tror jeg ville gjort noe à la det Skilpadda skisserer.
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Sist mannen og jeg feiret runde dager inviterte vi begge et par kolleger med partnere, men vi hadde akkurat samme diskusjon i forkant siden vi aldri hadde snakket med samboer/ektefelle til kollegene. 4 av 5 partnere takket høflig nei, mens ektefellen/samboeren som kjente oss kom på festen. Regner med at interessen for å gå på en fest der man ikke kjenner noen bortsett fra egen samboer/ektefelle ikke var så stor. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg synes det er helt greit å invitere de partnerne man kjenner, men ikke de andre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?
Vi gjorde det i alle fall slik før da vi var avhengige av barnevakt hvis begge skulle dra. Jeg regner med at mange tenker som oss; at festen skal være både gøy og givende for begge parter hvis man skal orke å styre med barnevakt. Hvis man bare går av ren høflighet/fordi man ble invitert, skjønner jeg godt at man heller sparer barnevakten til en annen gang. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg hadde gjort det slik du skisserer først. Det er det mest naturlige for meg.
|
|
|
#6 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Takk dere! Da blir det som vi hadde tenkt. Jeg tror ikke partnere til kollegaer hadde hatt veldig lyst til å komme uansett. De vil jo ikke kjenne noen, annet enn sin egen partner. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
|
Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Helt innafor. Du anser jo noen av partnerne som venner, andre ikke. Da er det jo egentlig ikke snakk om å be med eller uten følge her, men at du rett og slett ber de du anser som dine venner. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nå også i farger
Ja! Akkurat sånn. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg inviterte noen med og noen uten partner i mitt 40-årslag. Tror ingen syns det var rart.
|
|
|
#10 |
|
Nå også i farger
Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?veobra: Enig med deg. I bryllup etc ville jeg gjort det anderledes også. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg inviterte noen par og noen alene i mitt førtiårslag, men egentlig følte jeg det ikke sånn. Jeg inviterte vennene mine, og noen av dem er gift med hverandre. Hvis du skjønner hva jeg mener med det.
|
|
|
|
#12 |
|
Nå også i farger
Ja, det er slik jeg føler det også, så skjønner godt hva du mener. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?På bursdag har jeg tenkt som deg. Vennepar og venner. Jeg er nok litt farget av at jeg ikke er så interessert i å inviteres på bursdag til folk jeg ikke kjenner selv (av typen "bursdagen til en kollega av mannen min")
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Ja, enig. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg tenker alle med partner eller ingen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Blant dem vi omgås er det like vanlig å invitere alle som par i bursdager dersom først noen inviteres som par. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Fortynnet
|
Ja, men da funker jo det fint for dere. Men som du ser her så er det mange som har en annen måte å gjøre det på og synes det er greit. Jeg trenger absolutt ikke være med mannen i bursdag til kolleger eller andre jeg ikke kjenner, og jeg tror heller ikke han hadde vært så ivrig på å bli med i f.eks. bursdag til en fra forumet som han overhodet ikke kjenner. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg ville absolutt ikke forventet at mannen min skulle blitt invitert i et selskap der kun jeg kjente jubilanten. Vi er tross alt bare gift, ikke siamesiske tvillinger. |
|
|
|
![]() |
|
|