|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fordelen med å bo på landet!Jeg er oppvokst i 4.etg i en blokk i en forstad til Oslo. Hadde en finfin oppvekst, men nå har jeg flyttet på landet. Bor på gård og elsker det!
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fordelen med å bo på landet!Jeg liker begge deler. Det jeg liker med å bo på landet er at jeg nå bruker ca null tid på logistikk. Det er max fem min til skole, bhg, fotballtrening, møter og jobb. Det er rolig der vi bor og har god plass. Mye fin natur med fjord og fjell. Det jeg savner aller mest fra byen er å være alene blant mange og koselige kafeer med god kaffe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Fordelen med å bo på landet!Det som er bra er at vi trives med forskjellige ting og bor der vi selv ønsker å bo. Jeg liker å ha folk rundt meg på alle kanter, og kan bli husredd når jeg er på hytta. Jeg elsker at byen er så nærme og bruker den aktivt. Men jeg skjønner at alle ikke oppfatter det helt sånn.
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Fordelen med å bo på landet!Vi har en seter, og det er fantastisk å dra dit. Dyra går løse, helt stille, lukta av varm sommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
heimføing
|
![]() Sv: Fordelen med å bo på landet!
Akkurat som jeg har det omtrent midt i byen min - i blokk. Bortsett fra god plass, men det kunne jeg hatt råd til om jeg hadde begynt å eie med én gang jeg flytta hit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Fordelen med å bo på landet!Jeg liker mellomtingen vi har her: et lite, veldig landlig byggefelt. Omkranset av en blanding av utmark, dyrket mark, skog og strand, men bare 10 minutter å kjøre inn til nærmeste bysentrum (utenom rushtiden, vel og merke).
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Fordelen med å bo på landet!Jeg synes det er sjarm med både storby og langt utpå landet. Vi bor relativt bynært, tettsted, men tett på gårdsbruk og skog og det er også ok. Jeg hadde nok ikke trives i ren betong eller for langt unna by, men kan trives med veldig mye innimellom og jeg kjenner at jeg synes det er helt ok med traktordur og haner som galer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Fordelen med å bo på landet!Jeg er oppvokst sånn at man kan gå naken ut og hente seg tørt tøy fra tørkestativet i hagen, og det har definitivt sine fordeler. Bor ikke riktig like øde til nå, men kunne gjort det, med de rette hekkplantene.
![]() |
#10 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fordelen med å bo på landet!Landet er fint for ferie. Ikke at jeg ferierer på landet noen gang, men tanken er fin.
![]() |
#11 |
heimføing
|
Det er ikke fellesdusjer i blokka mi nå lengre. Men det var før. Gamle badstuer og dusjer i kjellerne, der satt visst mannfolka og fyrte og drakk på lørdagskveldene på femtitallet, har jeg hørt noen historier om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Fordelen med å bo på landet!Det er vel først og fremst kolonihager og hybler som har fellesdusjer nå.
![]() |
#13 |
can-jur
|
![]() Sv: Fordelen med å bo på landet!For ikke å glemme det å slippe å stå i kø på butikken. Min definisjon av full butikk er mer enn ti biler på parkeringsplassen
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Det er jo ingen som bor i kolonihager da, det er en form for hytte.
![]() |
#15 |
geskjeftig
|
Joa, men de jeg kjenner med kolonihage bor der hele sommeren, og flere av dem står i dusjekø sammen med folk om morgenen. Det høres for meg ut som det ultimate mareritt.
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() |
#17 |
geskjeftig
|
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Fordelen med å bo på landet!Jeg har den perfekte mixen av by og land, hand i hand. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|