Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fordelen med å bo på landet!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-16, 13:12   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordelen med å bo på landet!

Det snakkes ofte negativt om det å bo på landet her inne, men jammen meg har det noen fordeler.
Ungene kan snekre, hoppe på trampolinen, ha trommesett i hagen og vi vokene kan ha fest, drikke oss fulle og danse på hagebordet med Janis Joplin på full pupp kl 6 om morgnen (noe vi dessverre gjør alt for sjeldent).
Plenene klippes når tiden er tilgjengelig og løvsuger er det ingen som har. For her vokser stort sett bare småbjørk og nåletrær.
Eneste sandkassa katta driter i, er vår egen og får vi andres dyr i hagen har de øremerke med telefonnr til eier og hentes med dyrehenger
Aldri har vi opplevd at de tisser i ute møblementet eller prøver å gå inn i stua.
Ingen brøyter snø inn i oppkjørslen vår, for den må vi brøyte sjæl, og alle har redskap til brøyte med.
Og grillen kan godt ose en halvtimes tid, uten å genere noen.

Livet på landet er ikke å forakte

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 13:21   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordelen med å bo på landet!

Vet nå ikke helt, altså... elgen er blitt ganske nærgående etterhvert, i mitt hjemdistrikt på landet. Glad jeg slipper å være redd for å møte den.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 13:35   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er du negativ ea.
Oss set døm bære i erb`e

Gammel 07-06-16, 15:13   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

eller : ooooa : skulle det vel heller vært

Gammel 07-06-16, 16:28   #5
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Godt å bo på landet, ja. Det kan jeg skrive under på. Jeg spiller høy musikk uten at noen klager.

Gammel 07-06-16, 17:15   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå som det er sommer må vel også være den beste tiden? Jeg har veldig mange romantiske illusjoner om bygdeliv sommerstid. Jeg så på Änglagård i helgen, og var klar for å selge alt og bare dra.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 17:52   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Det er alltid bra å bo på landet, men sommeren er jo herlig da! Innsyn er liksom ikke noe tema. Og ingen som bryr seg om det er en bh eller en bikinitopp du har på lizzm.

Gammel 07-06-16, 21:22   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Fint du koser deg! For meg er det ingenting med livet på landet som høres hverken gøyalt, koselig eller fint ut . Jeg blir paranoid av å ikke ha naboer man ser og jeg hadde blitt gal av å ikke ha folk rundt meg til en hver tid. Men så irrer jeg meg fint lite over nabokatter, nabounger, naboer, trampoliner, fotballspilling, frisbeekasting, bråk, snømåking, fikse ideer eller mennesker som lever generelt.

Droppe å klippe plenen og ha fest til klokka 6 med musikken på full vreng kan vi gjøre i byen også. Det har jeg gjort mange ganger .

Gammel 07-06-16, 21:45   #9
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vi har hytte på landet, og jeg synes det bråker mer der med maskiner og trakorer held døgnet. For ikke å glemme bikkjene som er ute hele døgnet og bjeffer.
Takke meg til byen, mye stillere der.

Gammel 07-06-16, 21:59   #10
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Dere er gærne alle sammen!!

Gammel 07-06-16, 22:13   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, min eks bor på landet og der er det nå så mange rådyr med flått at det er en pest og en plage, så ikke vet jeg.

Jeg har bodd på landet halvannet år eller var det mer og det var ikke for meg. Det er ikke bare bare å være innflytter og pendle halvannen time til jobb. Men jeg har ingen problemer med å skjønne at det kan være det fineste som finnes for folk som er oppvokst slik.

Gammel 07-06-16, 22:22   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hytte på landet. Jeg klarer meg kjempefint der, sånn i en to dagers tid, og så skriker kroppen og sjela mi etter å se- og høre folk rundt meg. Vi tilbrakte lørdagen i Oslo, og vi spiste middag på en restaurant ved Birkelunden. Jeg satt ved vinduet og kikka ut på folkene og følte meg lykkeligere enn på veldig lenge og drømmer om å bli pensjonist og få meg en liten leilighet i Oslo igjen. Forstadslivet er knapt nok for meg.

Gammel 07-06-16, 22:27   #13
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Fint du koser deg! For meg er det ingenting med livet på landet som høres hverken gøyalt, koselig eller fint ut . Jeg blir paranoid av å ikke ha naboer man ser og jeg hadde blitt gal av å ikke ha folk rundt meg til en hver tid. Men så irrer jeg meg fint lite over nabokatter, nabounger, naboer, trampoliner, fotballspilling, frisbeekasting, bråk, snømåking, fikse ideer eller mennesker som lever generelt.

Droppe å klippe plenen og ha fest til klokka 6 med musikken på full vreng kan vi gjøre i byen også. Det har jeg gjort mange ganger .

E9, som kidsa sier.

Gammel 07-06-16, 22:46   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

E9, som kidsa sier.

Det sier min kid hver gang vi kjører E8 og E6 for å komme oss ut på landet.

Jeg er jo fra landet, og det er jo fint å være der iblant og være sosial. Bare gå "neri gårdan" og drikke kaffe og skravle, for eksempel.
Men jeg liker ikke å bo aleine på landet, er altfor husredd og mørkeredd. Bedre med blokk i byen. Og så er det ingen elger eller løse hunder i nabolaget her.

Gammel 07-06-16, 23:05   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det høres helt strålende ut, samtidig som forstadlivet er det jeg er vokst opp med. Jeg synes både byliv, forstadlivet og bondelandet er fint. Jeg er jo en av de som bor i tomannsbolig og irriterer meg over at naboene i det hele tatt finnes, koser meg på cafe-og restaurant, liker trikk og folk, drømmer om fem bikkjer og et lite småbruk uten å finnes handy. Litt schizofren.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 23:33   #16
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg bor i by og lengter etter noe mer landlig!
Har bodd på landet, men det var bare 5 min å kjøre til nærmeste by så det var ikke så øde da. Men det var herlig å kunne feste så mye man ville(dette var tidlig i tjueårene).

Men det må ikke være så mye leven i byen heller. Jeg bor i et veldig tettbygd strøk, 5 min fra sentrum. Men det er sjelden mye bråk her, og om kvelden/natten er det som regel dørgende stille. Bortsett fra revehyl så klart.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 23:34   #17
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jæren er fint. Landlig, men kort vei til nærmeste by, og Norges fineste strender!

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 23:37   #18
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Åh, når naboen kjører traktor koser jeg meg. Ny åker, lukta av sommer. Skal sies at han ikke bruker kumøkk på jordene, det er jeg litt glad for.

Gammel 07-06-16, 23:46   #19
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det snakkes ofte negativt om det å bo på landet her inne, men jammen meg har det noen fordeler.
Ungene kan snekre, hoppe på trampolinen, ha trommesett i hagen og vi vokene kan ha fest, drikke oss fulle og danse på hagebordet med Janis Joplin på full pupp kl 6 om morgnen (noe vi dessverre gjør alt for sjeldent).
Plenene klippes når tiden er tilgjengelig og løvsuger er det ingen som har. For her vokser stort sett bare småbjørk og nåletrær.
Eneste sandkassa katta driter i, er vår egen og får vi andres dyr i hagen har de øremerke med telefonnr til eier og hentes med dyrehenger
Aldri har vi opplevd at de tisser i ute møblementet eller prøver å gå inn i stua.
Ingen brøyter snø inn i oppkjørslen vår, for den må vi brøyte sjæl, og alle har redskap til brøyte med.
Og grillen kan godt ose en halvtimes tid, uten å genere noen.

Livet på landet er ikke å forakte

Her var det mye bonderomantikk.
Du glemte å nevne traktorer som bråker fra morgen til kveld, med eller uten forhøster. Veier som stenges når dyr skal på beitet, møkkalukta fra midten av april til langt ut i mai, dårlige veier, ubrøyta og usalta veier, kjøring til alt av fritidsaktiviteter, fådelte skoler grunnet lavt elevtall, lang skolevei til grunnskolen og evt hybelliv for 15-16 åringer, mangel på faglært personell i helsevesenet, lang responstid på utrykningskjøretøy, arvesynden (man må gjøre bot for generasjoner tilbake), lukkede miljø som er særs lite positiv til alt fra gamle landsmenn fra feil sted eller nye landsmenn fra feil land og begrensede karrieremuligheter.

Men bortsett fra det er livet på landet ikke å forrakte.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 00:10   #20
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er oppvokst i 4.etg i en blokk i en forstad til Oslo. Hadde en finfin oppvekst, men nå har jeg flyttet på landet. Bor på gård og elsker det!

Riktignok kan jeg gå i ti minutter og komme til et lite kjøpesenter. Kjører jeg i 15 minutter, kommer jeg til et av landets største kjøpesenter. Underkant av 1 time til Oslo.

Hører bare traktor på jordet når det er min mann som er ute. Ingen hund som står ute og bjeffer, veldig lite kumøkk å lukte her. Jeg elsker landlivet.
Håper virkelig jeg slipper å bo i blokk igjen. Det er bare ikke for meg. Et eldre boligfelt med store tomter kunne gått til nød, om naboene var rolige av seg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.