|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirBruker 2000,- pr barn pr uke for håndball og dans. Det er de rimelige alternativene her. Barna har 8 uker fri, kunne vært på SFO tre av ukene istedenfor aktivitet, men da betales det full SFO for August med 3000,- pr barn. Bortsett fra eldste som nå er ferdig i 4. klasse og ikke har SFO tilbud.
![]() |
#23 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirKnotten er på håndballcamp. 1200,- kr for tre dager. All inklusive + noe utstyr.
![]() |
#24 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirEn uke fortballskole 1500 kr eller noe sånt. Vi betale også for sfo den uka, vanlig pris.
![]() |
#25 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirIngenting ekstra. Sommerskolen er gratis. Det går noe lommepenger når de vaker rundt på egenhånd.
![]() |
#26 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirIngenting. Det er vel bare eldste det hadde vært aktuelt for uansett, men han liker at sommerferien er fri for organiserte aktiviteter.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirLite sommertilbud rundt her egentlig. Så få som er aktuelle for mine barn i forhold til deres interesser. Storesøster skal på speiderleir, tror vi betalte 1900 kroner for den. De to minste skal ikke på noe organisert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirJeg leste artikkelen fort på telefonen i morres og leste at summen var hva familier i snitt bruker på barna. Altså ikke pr barn.
![]() |
#29 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirMine vil ingenting i år. De gleder seg til å være hjemme og å gjøre ingenting= PC. De skal få lov til det nå før vi drar på ferie om 2 uker.
![]() |
#30 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirIkkeno. Han skal på gratis sommerskole, og that's it. Vi skal på fellesferie, selvfølgelig, og mulig det vi betaler for ham i hotell, mat og opplevelser ender på omtrent det.
![]() |
#31 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirSnuppa skal til Kroatia på treningsleir. Koster ikke ei krone, for alt har hun tjent inn selv på dugnad.
![]() |
#32 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirI år blir det bare danseskole siste uka, og det koster 1000,- pr barn. Men i fjor var det også rideleir, og det kostet mye! Tallene i artikkelen er vel et snitt, og enkelte har aktiviteter som drar voldsomt opp. Og regner man inn cuper osv, så blir det jammen fort penger. Her finnes det ingen sommerskole heller, så alt man skal må man betale mye for. Av barnas venner har jeg hørt alt fra språkreiser, rideleir, sjøleir og mye annet. Dette er aktiviteter som ofte ligger på 5000,- og oppover for en uke. I tillegg må man kanskje ha noe utstyr for aktiviteten, reise og lommepenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Leser
|
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirMine har ikke betalt så mye. Eneste jeg vet om som er i nærheten den prisen er CICV. Kan ikke helt se for meg hvilke sommeraktiviteter dette gjelder? Må jo legge til at feks på håndballcup hos oss har laget lagt ut pengene for mat etc (av dugnadspenger)
Det er vel ikke fordi at barnehage koster mindre, men at de får støtte fra kommunen slik at prislappen kan være like høy, men egenandelen for foreldre er mindre?
![]() |
#34 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leir
Ja, den sa jeg nei til, de ville på fem dagers camp der (Kuul Fritid), men det kostet til sammen for to nesten 10 000,-, jeg synes det blir litt dyrt. Selv om det selvsagt koster å drive et slikt sted, med ledere, kost losji og hele pakka. Slik sett er vel ikke 1000,- kr døgnet egentlig dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Leser
|
Ja, dette er selvsagt et viktig poeng: Hva er det de regner på? Jeg regner både cuper og turer knyttet til fritidsaktiviteter som noe annet. Sommeraktiviteter/leir er en annen kategori i mitt hode. For små barn må man kanskje reellt sett ha noe (feks SFO).
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirVi er nok på snittet, og vel så det. 2 treningsleirer hver, en uke hver leir, den ene lokalt kr 1000, den andre annen by i landet, kr 3500 + transport. Totalt kr 9000. I tillegg skal ene barnet på tur med korpset, koster mellom 5-6000 kr.
![]() |
#37 |
kamerat
|
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirBegge skal på gratis sommerskole (
![]() |
#38 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirBegge ungene skal på Norway Cup i år, men siden vi bor i gangavstand fra Ekebergsletta, så regner jeg ikke med at det blir utgifter til det utover litt lommepenger. Snuppa skal delta på hele cupen og betaler 300 kroner for et bånd som gir henne gratis bruk av buss samt inngang på Frognerbadet og en del museer i en hel uke. Så der tror jeg faktisk at hun sparer inn litt penger. Knerten skal bare være med på 3v3 og det er bare den siste helgen.
![]() |
![]() |
#39 |
flisespikker
|
Hvis det er fritidsaktiviteter i sommerferien det er snakk om, så ser jeg ikke hvorfor cuper og turer skal regnes som noe annet enn f.eks. fotballskole.
![]() |
#40 |
flisespikker
|
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirJeg synes ellers det er veldig trist at dette ser ut til å være enda et område der barn av ikke-velstående foreldre faller utenfor. Ikke bare gjelder det ferieturer, men også hva de driver med hjemme i ferien, liksom. Nok en grunn til å elske Sommerskolen i Oslo - det er ingen som regner dette som et "lavstatustilbud for fattige", såvidt jeg kan se, tvert imot er det noe "alle" går på.
![]() |
|
|