|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tipsing på kaffebar og bakeri (Dagbladet)
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettopp!
![]() |
#23 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tipsing på kaffebar og bakeri (Dagbladet)"Fest-tips" står det på en kopp i kaffebaren på jobben. De har fått mange flotte forslag til temafester oppi den |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når svigermor jobbet dom bartender, måtte hun skatte tipsen.
![]() |
#25 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Tipsing på kaffebar og bakeri (Dagbladet)Nok en ting vi har adoptert fra USA, der de tipser alle fra søppeltømmeren til som nevnt her, bakeriansatte og barristaer.
![]() |
#26 |
awesom
|
![]() Sv: Tipsing på kaffebar og bakeri (Dagbladet)Jeg jobber selv som servitør på restaurant og har vel i grunn et litt ambivalent forhold til tipsen. Selvsagt er det supert å få en del tips, jeg tjener tross alt ikke særlig bra, men samtidlig er det kjedelig at folk føler seg presset til å tipse.
![]() |
#27 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Tipsing på kaffebar og bakeri (Dagbladet)I norge er jeg en dårlig tipser. Jeg runder opp, men utenom det gir jeg lite. Føler jeg at Servitøren er sjeldent flink, eller at maten er veldig god, tipser jeg vel litt om jeg tenker meg om. Bakerier får aldri, men Dromedar (plassen for ekte kaffe) får en gang i blant.
![]() |
#28 |
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tipsing på kaffebar og bakeri (Dagbladet)Det eneste som er kjekt med tips på restauranter er at dersom vi er skikkelig misfornøyd med servicen så kan vi legge igjen bare en krone eller to i tips...
![]() |
#29 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Tipsing på kaffebar og bakeri (Dagbladet)Jeg tipser aldri her hjemme jeg.. :gniten: Men da jeg oppholdt meg på philippinene så tipset jeg alle og enhver fordi det var opplest og vedtatt at det er dette de lever av.
![]() |
#30 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg er helt enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
villende
|
![]() Sv: Tipsing på kaffebar og bakeri (Dagbladet)Jeg er gnien på tipsen i Norge. Jeg tipser ikke hvis jeg må stå for servicen selv, og på restaurant så tipser jeg hvis jeg er fornøyd (der graderer jeg også tipsene avhengig av hvor fornøyd jeg er med servicen). Jeg kan også finne på å ikke tipse i det hele tatt. "Tiggeboller" som står fremme på disken syns jeg er direkte pinelig for de som har satt dem ut. I utlandet tipser jeg i forhold til hva som er standarden (guidebøker er viktig å lese, ja). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|