|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterskravling!God bedring Pasta.
|
|
|
#2 |
|
Curlingkone
|
Sv: Vinterskravling!Jeg kaster litt småkvist på lærerkritikkbålet og er sur fordi skolen ikke starter før onsdag. Visstnok pga av planleggingsdager. Helt uten at det er folk på skolen. Så kan jo lærerne kose seg enda en dag med familiene sine, eller to, hva vet vel jeg, mens jeg stresser rundt for å få noen til å passe ungene mine så jeg kanskje har igjen litt ferie til sommeren når lærerne skal kose seg i åtte uker strekk.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Vinterskravling!
Hvis de har to dager planleggingsdager så kan det jo hende at de er på seminar. Eller så kanskje de har fri i dag og planleggingsdag i morgen? Jeg har hatt fri i dag, mens andre i kommunen har valgt planlegging i dag. Vi har da lagt den planleggingsdagen dagen etter skoleslutt til sommeren. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Curlingkone
|
Men hvorfor? Har lærervenner jeg altså, og vet hvor mye de sitter på kveldstid, så det er ikke det at jeg ikke unner dem fri. Men til og med SFO er stengt i dag.
|
|
|
#5 |
|
Hvorfor det er planleggingsdager eller hvorfor jeg har fri i dag? Enkelt svar på begge deler, elevene har 190 skoledager, og da må det legges inn fri her og der. Noen av de dagene som er mer enn 190 dager blir planleggingsdager for lærere, andre blir rett og slett fri. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Vinterskravling!Her er det skolestart i morgen og SFO hadde planleggingsdag i dag. Det er til sammen 5 planleggingsdager i året, ikke all verden, og jeg regner med de brukes til noe nyttig.
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Det er jo i grunnen en tullete gammel ordning at elevene bare har 190 dager med skole. I Danmark har de økt til 200 nå så vidt jeg har hørt og jeg synes i grunnen godt de kunne hatt 210 også. Vekk med vinterferien og kutt sommerferien til fem uker.
|
|
|
#8 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er jo fordi ungene skal ha 190 dager skole i året, og da må det jo legges inn fri. Så om det ikke hadde vært fri nå så hadde det kommet en annen gang. Vi hadde fri i går, ikke planleggingsdag, den skal vi ha tirsdag etter påske, og pga prosjekter vi er med på må vi ha planleggingsdager på ettermiddagstid.
|
|
|
|
#9 |
|
Juleferien hos oss var i allefall tre dager kortere nå enn den har vært på mange år, da må jo de fridagene legges et annet sted. Blir vel "kort" juleferie i 2017 også. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Jaha? Vi hadde fri i dag og skal ha planleggingsdag i morgen. Hvis du vil grumpfe over lærerne, ha respekt nok til å kjefte på dem som faktisk har lagt opp skoleruta, dette har vi ingen kontroll over i det hele tatt. Og den siste setningen provoserer meg noe så enormt, men jeg har vett nok til å holde kjeft.
|
|
|
#11 |
|
Jeg holder litt inni meg jeg og. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Lærarar har ikkje åtte veker kos om sommaren. Seks og ei halv har me.
|
|
|
|
#13 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Vinterskravling!Jeg fryser og er trøtt. Drikke te før
|
|
|
#14 |
|
Vi har vel noe sånt vi og. Mellom 6.5 og 7 uker, alt etter hvordan vi velger å legge planleggingsdager. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tittel og tittel....
|
Her varierer det fra år til år, i fjor tror jeg vi hadde 8.5 uke og ungene 9 uker. Det er mye.
|
|
|
|
#16 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Vinterskravling!Jula skal ryddes vekk på fredag. Til da trenger jeg tre like løpere i litt kraftig bomull. Under julepyntinga måtte jeg innse at de jeg hadde rett og slett var utslitte og uhelberedelig flekkete. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
heimføing
|
Jeg liker slikt som dette. Noe dyrt da, så foreløpig er det løpere fra Indiska som ligger hos meg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Vinterskravling!Planleggingsdag her tror jeg, men åpen SFO i dag i alle fall.
|
|
|
#19 |
|
Curlingkone
|
Sv: Vinterskravling!Har selv fartstid innenfor yrke hvor man er avhengig av planleggingsdager jeg altså. Så det er ikke det jeg er irritert over. Jeg er irritert fordi man får så sykt dårlig info som førsteklasseforelder, og så er jeg irritert fordi jeg må pese noe helt jævlig for å få det til å gå rundt med ferier her hjemme. Og vi har begge sett med besteforeldre rundt oss. Skjønner ikke hvordan folk får det til som ikke har familie rundt seg.
|
|
|
#20 |
|
Sv: Vinterskravling!Nå visste jeg faktisk ikke at 9. klassingen ikke starter før på onsdag, det har vi ikke fått noe beskjed om. Og skoleruta sier i morgen. 5. klassingen starter i morgen, men det hadde vi heller ikke fått noe beskjed om bortsett fra det jeg kunne google meg frem på skoleruta. Godt man har FB-grupper til klassen! |
|
|
|
![]() |
|
|