Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Vinterskravling!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-17, 22:42   #1
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterskravling!

God bedring Pasta. Bronkitt er noe herk.
Og håper det blir bedre på jobb også.

Gammel 02-01-17, 23:07   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg kaster litt småkvist på lærerkritikkbålet og er sur fordi skolen ikke starter før onsdag. Visstnok pga av planleggingsdager. Helt uten at det er folk på skolen. Så kan jo lærerne kose seg enda en dag med familiene sine, eller to, hva vet vel jeg, mens jeg stresser rundt for å få noen til å passe ungene mine så jeg kanskje har igjen litt ferie til sommeren når lærerne skal kose seg i åtte uker strekk.

Sånn ellers har dagen vært fin altså.

Gammel 02-01-17, 23:10   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg kaster litt småkvist på lærerkritikkbålet og er sur fordi skolen ikke starter før onsdag. Visstnok pga av planleggingsdager. Helt uten at det er folk på skolen. Så kan jo lærerne kose seg enda en dag med familiene sine, eller to, hva vet vel jeg, mens jeg stresser rundt for å få noen til å passe ungene mine så jeg kanskje har igjen litt ferie til sommeren når lærerne skal kose seg i åtte uker strekk.

Hvis de har to dager planleggingsdager så kan det jo hende at de er på seminar. Eller så kanskje de har fri i dag og planleggingsdag i morgen? Jeg har hatt fri i dag, mens andre i kommunen har valgt planlegging i dag. Vi har da lagt den planleggingsdagen dagen etter skoleslutt til sommeren.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 23:16   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvis de har to dager planleggingsdager så kan det jo hende at de er på seminar. Eller så kanskje de har fri i dag og planleggingsdag i morgen? Jeg har hatt fri i dag, mens andre i kommunen har valgt planlegging i dag. Vi har da lagt den planleggingsdagen dagen etter skoleslutt til sommeren.

Men hvorfor? Har lærervenner jeg altså, og vet hvor mye de sitter på kveldstid, så det er ikke det at jeg ikke unner dem fri. Men til og med SFO er stengt i dag.
Mulig de har fri i dag ja.

Gammel 02-01-17, 23:35   #5
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvorfor? Har lærervenner jeg altså, og vet hvor mye de sitter på kveldstid, så det er ikke det at jeg ikke unner dem fri. Men til og med SFO er stengt i dag.

Hvorfor det er planleggingsdager eller hvorfor jeg har fri i dag? Enkelt svar på begge deler, elevene har 190 skoledager, og da må det legges inn fri her og der. Noen av de dagene som er mer enn 190 dager blir planleggingsdager for lærere, andre blir rett og slett fri.

SFO har forøvrig åpent her hos oss.

Gammel 02-01-17, 23:39   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her er det skolestart i morgen og SFO hadde planleggingsdag i dag. Det er til sammen 5 planleggingsdager i året, ikke all verden, og jeg regner med de brukes til noe nyttig.

Gammel 03-01-17, 09:46   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvorfor det er planleggingsdager eller hvorfor jeg har fri i dag? Enkelt svar på begge deler, elevene har 190 skoledager, og da må det legges inn fri her og der. Noen av de dagene som er mer enn 190 dager blir planleggingsdager for lærere, andre blir rett og slett fri.

SFO har forøvrig åpent her hos oss.

Det er jo i grunnen en tullete gammel ordning at elevene bare har 190 dager med skole. I Danmark har de økt til 200 nå så vidt jeg har hørt og jeg synes i grunnen godt de kunne hatt 210 også. Vekk med vinterferien og kutt sommerferien til fem uker.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 08:43   #8
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det er jo fordi ungene skal ha 190 dager skole i året, og da må det jo legges inn fri. Så om det ikke hadde vært fri nå så hadde det kommet en annen gang. Vi hadde fri i går, ikke planleggingsdag, den skal vi ha tirsdag etter påske, og pga prosjekter vi er med på må vi ha planleggingsdager på ettermiddagstid.

Gammel 03-01-17, 08:48   #9
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det er jo fordi ungene skal ha 190 dager skole i året, og da må det jo legges inn fri. Så om det ikke hadde vært fri nå så hadde det kommet en annen gang. Vi hadde fri i går, ikke planleggingsdag, den skal vi ha tirsdag etter påske, og pga prosjekter vi er med på må vi ha planleggingsdager på ettermiddagstid.

Juleferien hos oss var i allefall tre dager kortere nå enn den har vært på mange år, da må jo de fridagene legges et annet sted. Blir vel "kort" juleferie i 2017 også.

Gammel 02-01-17, 23:22   #10
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jaha? Vi hadde fri i dag og skal ha planleggingsdag i morgen. Hvis du vil grumpfe over lærerne, ha respekt nok til å kjefte på dem som faktisk har lagt opp skoleruta, dette har vi ingen kontroll over i det hele tatt. Og den siste setningen provoserer meg noe så enormt, men jeg har vett nok til å holde kjeft.

Gammel 02-01-17, 23:33   #11
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jaha? Vi hadde fri i dag og skal ha planleggingsdag i morgen. Hvis du vil grumpfe over lærerne, ha respekt nok til å kjefte på dem som faktisk har lagt opp skoleruta, dette har vi ingen kontroll over i det hele tatt. Og den siste setningen provoserer meg noe så enormt, men jeg har vett nok til å holde kjeft.

Jeg holder litt inni meg jeg og.

Men et hett tips hvis man vil være med å påvirke skoleruta: Bli med i FAU, og helst styret, da har man mulighet til å påvirke.

Gammel 03-01-17, 22:50   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Lærarar har ikkje åtte veker kos om sommaren. Seks og ei halv har me.

Gammel 03-01-17, 22:59   #13
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fryser og er trøtt. Drikke te før

Gammel 04-01-17, 00:29   #14
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Vi har vel noe sånt vi og. Mellom 6.5 og 7 uker, alt etter hvordan vi velger å legge planleggingsdager.

Gammel 04-01-17, 08:37   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Her varierer det fra år til år, i fjor tror jeg vi hadde 8.5 uke og ungene 9 uker. Det er mye.

Gammel 04-01-17, 11:03   #16
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jula skal ryddes vekk på fredag. Til da trenger jeg tre like løpere i litt kraftig bomull. Under julepyntinga måtte jeg innse at de jeg hadde rett og slett var utslitte og uhelberedelig flekkete.

Hvor får jeg tak i slikt i Oslo sentrum, Oppegård eller Ski?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 00:04   #17
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jula skal ryddes vekk på fredag. Til da trenger jeg tre like løpere i litt kraftig bomull. Under julepyntinga måtte jeg innse at de jeg hadde rett og slett var utslitte og uhelberedelig flekkete.

Hvor får jeg tak i slikt i Oslo sentrum, Oppegård eller Ski?

Jeg liker slikt som dette. Noe dyrt da, så foreløpig er det løpere fra Indiska som ligger hos meg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 23:34   #18
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Planleggingsdag her tror jeg, men åpen SFO i dag i alle fall.

Gammel 02-01-17, 23:49   #19
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Har selv fartstid innenfor yrke hvor man er avhengig av planleggingsdager jeg altså. Så det er ikke det jeg er irritert over. Jeg er irritert fordi man får så sykt dårlig info som førsteklasseforelder, og så er jeg irritert fordi jeg må pese noe helt jævlig for å få det til å gå rundt med ferier her hjemme. Og vi har begge sett med besteforeldre rundt oss. Skjønner ikke hvordan folk får det til som ikke har familie rundt seg.

Og ja, jeg var sur i morges, og når jeg skrev innlegget. Og da kommer det sånn ut. Så det er helt ok at dere er sur på meg for det.
Lærervenner av meg sutrer over min arbeidsplass de og. Så da kan jeg sutre litt jeg og.

Gammel 02-01-17, 23:52   #20
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Nå visste jeg faktisk ikke at 9. klassingen ikke starter før på onsdag, det har vi ikke fått noe beskjed om. Og skoleruta sier i morgen. 5. klassingen starter i morgen, men det hadde vi heller ikke fått noe beskjed om bortsett fra det jeg kunne google meg frem på skoleruta. Godt man har FB-grupper til klassen!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.