Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-17, 14:51   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Jeg har vært på tur i dag, og møtt masse blide folk på kyststien som sier hei når vi møtes.
Jeg forundrer meg over ulike hilsepraksis og lurer på hvordan det er der du ferdes?

Jeg observerer at folk sier hei når man møtes i skogen og på fjellet - både på ski og på bena - men ikke på fortau langs veien eller i byen (Oslo). Jeg sier hei til folk i langrennsløypa men ikke i heiskøen når jeg kjører alpint. Man hilser ikke på trikk, tog, buss eller tog. På sjøen i båt hilser man alltid med løftet hånd når man møter andre. Folk som kjører motorsykkel pleier å hilse til hverandre når de treffes på veien og jeg har sett at folk med cabriolet gjør det også. Men jeg hilser ikke mine medtrafikkanter med mindre vi kommuniserer via blikk og slipper hverandre frem etc.

Hvordan er det der du bor og hva gjør du selv?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.