Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-07, 15:54   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Jeg tror absolutt astrologi har noe for seg, og vil selvsagt ikke sette det i samme bås som feks. julenissen og andre ting man jo vet er oppdiktet (som det han blir fremstilt som). Jeg tror selvsagt ikke på ukeblad-horoskoper, det blir noe helt annet.

Gammel 03-07-07, 15:56   #2
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror og tror... Hvis man studerer astrologi litt nøyere så er det forbløffende hvor mye som stemmer. Og da snakker jeg ikke om ukebladastrologi altså - ukebladene er humbug.

Snakket med en en gang, han hadde begynt å studere astrologi fordi han skulle bevise for en venninne at dette var humbug. Problemet var at dess mer han satte seg inn i det, dess mer overbevist ble han - og resultatet var at han kome seg ikke ut av astrologibøkene på over ett år...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 16:01   #3
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Tror og tror... Hvis man studerer astrologi litt nøyere så er det forbløffende hvor mye som stemmer. Og da snakker jeg ikke om ukebladastrologi altså - ukebladene er humbug.

Snakket med en en gang, han hadde begynt å studere astrologi fordi han skulle bevise for en venninne at dette var humbug. Problemet var at dess mer han satte seg inn i det, dess mer overbevist ble han - og resultatet var at han kome seg ikke ut av astrologibøkene på over ett år...

Ja, ikke sant?

Jeg har "studert" astrologi siden jeg var 11-12 år gammel. Jeg har lest ALT jeg har kommet over av litteratur om emnet. Noen av bøkene jeg har om astrologi er for meg omtrent som en bibel er for kristne.

Astrologi er verdens eldste vitenskap, og det forbløffer meg at folk avfeier astrologi som humbug uten å ha satt seg ordentlig inn i hva det innebærer. Ok, ukebladhoroskopene kan til dels ta skylden for dette, men er det ikke typisk oss mennesker og avfeie og latterliggjøre det vi ikke vet noe særlig om?

Det er blant annet viden kjent at månen styrer flo og fjære, og kvinnens biorytmer (menns også forøvrig), så hvorfor er det da så vanskelig å forestille seg, eller være åpen for at andre større og dermed mektigere planeter kan ha innvirkning på jordlivet og dens beboere?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 16:22   #4
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Det er blant annet viden kjent at månen styrer flo og fjære, og kvinnens biorytmer (menns også forøvrig), så hvorfor er det da så vanskelig å forestille seg, eller være åpen for at andre større og dermed mektigere planeter kan ha innvirkning på jordlivet og dens beboere?

Ja ikke sant? I tillegg må jeg jo si at jeg har lest at kvinner som bor i samme hus av en eller annen grunn ofte ender med omtrent samme syklus. Hva det skyldes er vel uklart, men det snakkes om at man påvirker hverandre også. Vi kan føle andres sinnsstemninger, vi påvirkes av vær og vind, både fysisk og psykisk. Så hvorfor skulle vi IKKE påvirkes av himmellegemene? Verdensrommet, så stort og uendelig, det virker litt rart om vi ikke skulle påvirkes over hode.

Men det leder tankene mine til den tiden man trodde at havet var nærmest uendelig, så det var bare å forurense så mye man orket. I dag vet vi bedre. Vi vet at vi påvirker våre omgivelser, og at omgivelsene påvirker oss.

En dag blir det kanskje også akseptert å løfte blikket utenfor det skadde ozonlaget, og innse at vi både påvirker og blir påvirket av det som ligger utenfor der også.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 16:28   #5
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

:ser for meg safran gå rundt og vente iherdig på tannfeen på en astrologisk ekstra gunstig dag:

Jeg har tungt for å tro at stjernekonstellasjoner lysår borte skal ha noe å si for personligheten vår. Men bare smigre meg nok med hvor fantastisk alle som er født i løvens tegn er, så skal jeg vurdere det.

Gammel 03-07-07, 16:30   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg har tungt for å tro at stjernekonstellasjoner lysår borte skal ha noe å si for personligheten vår. Men bare smigre meg nok med hvor fantastisk alle som er født i løvens tegn er, så skal jeg vurdere det.

Vi som er født i de mer kjipe tegnene, er naturlig nok noe mer skeptiske. (Jomfruen her.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 10:36   #7
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Løvene er selvfølgelig helt fantastiske. Alle mine beste venner og de jeg liker best er født i løven og noen i krepsen. Så de er selvfølgelig noen grepa damer *objektiv*

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 16:20   #8
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg bestillte og fikk et personlig horoskop for noen få uker siden. Basert på kinesologi og feng shui. Min holdning har hele tiden vært at dette kan det umulig være mye i, men en bekjent hadde nylig mottatt sitt og ble vippet av pinnen over innholdet. Det var så mye som stemte at det nesten skremte.

Ok. Jeg ble nysgjerrig og fikk mitt også. Vet dere? Jeg kan bare si kort; det er veldig treffende! På mange områder! Den personlighetsbeskrivelsen av meg, var MEG på alle områder. Mine styker og svakheter ble ramset opp. Hendelser som har skjedd meg, ble omtalt i ordelag som ikke var vanskelig å knytte opp til realiteten.

Så nei. Jeg kommer aldri igjen til å si at astrologi kun er humbug. Det kan det umulig være. Har lyst til å lære jeg!

Gammel 03-07-07, 16:34   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har liten tro på at månens, sola og planetenes plassering på himmelrommet idet jeg kom til verden, skal ha noen innvirkning på livet mitt, ja...

Men på den annen side - jeg er født i vektens tegn - og fytti rakkeren, noe mer vekt enn hva jeg er, er vanskelig å finne. Det er nesten litt skummelt...

Gammel 03-07-07, 16:51   #10
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Astrologi er selvsagt like mye humbug som disse hjelperne.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 20:31   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tror ikke på astrologi. Jeg tror heller ikke på spåkoner og tarotkort og whatsnot. Men jeg synes de ofte er veldig flinke til å si ting på en måte som gjør at folk gjerne vil lytte og tro.

Jeg mener, alle ser jo at både jeg og nolo er fantastiske, ildfulle, sjarmerende, utadvendte LEOer.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 23:20   #12
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har ikke noen tro på astrologi, men i de to siste Kamille-bladene har jeg lest horoskopene og småhumret over hvor treffende de har vært for meg og min kjæres situasjon. Uten at det har fått meg til å tro mer på verken "seriøs" astrologi eller ukeblad-horoskoper av den grunn

Gammel 03-07-07, 23:49   #13
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Humbug

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 23:52   #14
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror helt bestemt at man er sin egen lykkes smed og astrologi har derfor ingen betydning for mitt liv. Men det kan være helt grei underholdning sånn innimellom.

Gammel 04-07-07, 00:14   #15
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke at enhver er sin lykkes smed, siden jeg er sosialist. Men jeg tror absolutt ikke på astrologi.

Nesten alle jeg kjenner er som meg, værer, og de ligner ikke meg en eneste en av dem.

Gammel 04-07-07, 00:19   #16
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg tror ikke at enhver er sin lykkes smed, siden jeg er sosialist. Men jeg tror absolutt ikke på astrologi.

Nesten alle jeg kjenner er som meg, værer, og de ligner ikke meg en eneste en av dem.

Nei, men det er jo ikke kun dette som er astrologi. Jeg har ingen tro på at alle vannmenn, som meg selv, er like. Det er jo flere momenter som spiller en rolle. Som nevt er jeg skeptisk. Har aldri hatt stor tro på astrologi man leser i ukeblader og andre steder. Det personlige horoskopet jeg mottok inneholdt så mange treffende utsagn at jeg ikke lenger klarer å lukke øynene for at det kanskje - muligens - k a n være noe i det.

Sist redigert av amor : 04-07-07 kl 00:31.
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 11:15   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se hva som sto i mitt horoskop fra astro.com:

Sitat:

Generally, you have inclinations and tendencies for the following: professions dealing with occult matter or mediumships, religion, seafaring, acting, psychometry, clairvoyance, painting, poetry, mysticism, and espionage.

You are prone to have very peculiar views about termination of biological existence. In a general sense this gives an inclination for occult activities and a keen interest in life cycles.

(Det sto en del ting som stemte litt bedre også, da, det skal de ha.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 11:50   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toffen: Ja, der traff de spikeren på hodet, gitt!

Gammel 04-07-07, 11:57   #19
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Astrologi er fascinerende! Jeg har min ascendant i Steinbukken.

Gammel 04-07-07, 11:58   #20
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Astrologi er fascinerende! Jeg har min ascendant i Steinbukken.

Men hjelper det?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.