Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du fornøyd med valg av bosted?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-07, 20:28   #21
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?

Jeg kunne ikke bodd noen annen plass enn Norge, men jeg kunne bodd en annen plass enn Tromsø. Og jeg tenker vi flytter når mannen er ferdigstudert. Jeg har venner her jeg kan omgåes med, men jeg savner de "nære" vennene mine, dem jeg bare kan stikke innom uten å avtale på forhånd om det er greit, så håpet er å flytte til hjemplassen min, om ikke det går har jeg et ønske om å flytte til osloområdet rett og slett fordi der bor også noen av de "nære" vennene mine.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 20:34   #22
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad i årstidene i Norge. Har aldri vært sommer- og varmefan men det har kommet seg litt de siste par årene. Trives dårlig i ekstremvarme, blir slapp, uvel og energiløs. Allergien spiller nok også mye inn. Høsten og den friske lufta er herlig. For ikke å snakke om kalde, hvite vinterdager, når det knirker under skoene.

Jeg har ingen store drømmer om utlandet og annet klima nei. Til det er jeg jeg for rotfast.

Gammel 03-07-07, 23:41   #23
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror det skulle noe til før jeg fant meg et bedre sted å bo, har det fint her. Men selvsagt, drømmer meg bort innimellom jeg også..

Gammel 03-07-07, 23:47   #24
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både ja og nei. Jeg er veldig fornøyd med stedet vi bor på, huset osv, men jeg er ikke hellig overbevist om at jeg vil bo her alltid. Faktisk har vi snakket om at vi skal begynne å reise bort til steder vi kanskje kunne tenke oss å bo, og så se om vi finner et sted som frister nok til at vi gjør noe med det.

Mht hus så vil vi ikke flytte for en hver pris, men vi har funnet et par-tre hus i en annen bydel, og blir de lagt ut for salg, så er det en viss mulighet for at vi griper muligheten .

Mht varme så blir jeg lettere irritabel når det er varmt, men jeg kunne fint bodd et sted med ok aircondition og mulighet til å senke kroppen min i vann i ny og ne

Oppsummert så er jeg fornøyd på nåværende tidspunkt, men ingen vet hva framtiden bringer. Forøvrig helt nye tanker fra ei som skulle leve og dø i denne byen . Men plutselig så endrer man mening om så mangt....

Gammel 03-07-07, 23:57   #25
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon

Hva gjelder klima så er jeg sånn passe fornøyd med å bo i Norge. Jeg elsker regn. En sommerdag som i dag er perfekt, spør du meg. Masse godt vann som pøser ned. Fint. Men jeg hater snø. Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn is og snø. Virkelig ikke. Så derfor er det litt trasig å bo i Norge. Antakeligvis ville jeg likt å bo i Danmark. For der er det vel mindre snø?

Her i Stavanger hadde vi noe sånt som 7 dager med snø forrige vinter Mindre enn det får du vel ikke i Norge.

Gammel 04-07-07, 00:03   #26
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes vi er fantastisk priviligerte som har fire så helt forskjellige årstider her i landet - helt unikt!
Jeg har alltid hatt et litt anstrengt forhold til Norge, gledet meg til å bli 18 så jeg kunne flytte ut av landet og det gjorde jeg og bodde i utlandet i 10 år. Nå som jeg har barn har det blitt svært vanskelig å flytte ut igjen, det finnes vel knapt et mer barnevennlig samfunn en det vi har i Norge og Norden, noe jeg setter utrolig stor pris på ........ Ja det føles trygt og godt i lille Norge men savner nok den pulsen storbylivet gir og kommer helt sikkert til å flytte igjen når lillemor er større.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 00:11   #27
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Fornøyd med både å bo i Norge og på tettstedet vi bor på. Ville ikke bodd noe annet sted, evnt nabokommunen der sambo kommer fra (15 min å kjøre med bil). Nærhet til familie er viktig for oss og vi trives veldig godt her "på landet"

Gammel 04-07-07, 08:32   #28
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg er glad i landet mitt og byen min, og jeg elsker de skiftende årstidene.

Det er vidunderlig når vinteren slipper taket, og det blir lysere, varmere og grønnere. Og når sommeren tar til med varme og sol og mye fri blir jeg i godt humør. Og jammen meg er jeg ikke begeistret for høsten også. kalde, klare dager med skarp høstluft er fantastisk. Og sure, mørke og regnfylte kvelder som nytes innenfra er heller ikke så verst.

Jeg blir også barnslig glad av den første snøen, og liker at det er kaldt og mørkt rundt juletider, selvom jeg er lei av vinteren før februar har begynt ...

Jeg kunne godt ha bodd i et annet land for en periode(til), men ikke nødvendigvis for varmen sin del.

Jøss - er det jeg som har skrevet dette??

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 09:52   #29
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg elsker alle velferdsgodene og mulighetene vi har i Norge. Så jeg kan ikke bo noe annet sted over tid.

Men jeg er som mannen din, veldig glad i sol og varme. Jeg har forsøkt å bo i Trondheim. Det er en super by, men det ble for kaldt for meg. Kompromissløsningen ble Oslo. Jeg skulle gjerne bodd ena lenger syd, men utlandet har altså visse ulemper. Og det er her slekta mi er samlet (uvurderlig når man er småbarnsforeldre).

Kan bare signere. Jeg har jo bodd i England, men er ikke begeistret for klimaet der heller. For min del kunne vi godt flyttet til mye varmere strøk.MEN jeg syns Norge er et bra land å ha små barn i og her har vi familiene våre. Derfor blir vi her, ja.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 10:10   #30
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan ikke annet enn å si at jeg er Norgesfrelst. Nå har jeg vært halvannen uke i El Paso, TX, med varme varme varme. Jeg lengter hjem til å gå i butikker som har normal stengetid, små bokser med smør og små kartonger med melk. Jeg kjenner at jeg er blitt mettet på alt det store her. Stooooore bulker med melk, fett, sukker.. you name it. Er jo ikke rart det er mange (små)fete mennesker her, ass! Også kjører de over alt!!! :shock: I dag gikk min mor og jeg fra en butikk til en annen. Tok ca 2 minutter, og folk var i sjokk! Det var litt for varmt, men allikevel godt å få rørt mer på seg enn å gå fra senga til sofan til bilen til sofan til senga.

Og akkurat nå skulle jeg gitt hva som helst for å slippe å høre AC'n og ha det rolig og kaldt allikevel!!

Heia Norge (sier jeg på USA's nasjonaldag! ) !!

Gammel 04-07-07, 10:16   #31
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det hender jeg lengter til tørrere og varmere strøk ja ...

Men jeg vender alltids hjem!

Signerer!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 10:43   #32
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fornøyd med å bo her jeg bor. Aller mest glad er jeg i skikkelig varm høysommer med 30C++ og badetemperatur. Jeg liker høsten også, og våren. Men vinter uten snø syns jeg er begredelig. Hater at de fine, norske vintrene har blitt som evigvarende høster.

Jeg tror forøvrig det er mange steder jeg kunne trivs godt. Jeg trives som regel overalt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 10:54   #33
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror ikke jeg kunne bodd i et annet land enn Norge på permanent basis - har det alt for godt her til det.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.