|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]() Er du fornøyd med valg av bosted?Mange klager over kalde Norge og drømmer om varmere strøk. Jeg takler varme dårlig - jeg blir slapp, uvel og grinete når det blir for varmt. Helten, derimot, elsker det. Vi var nylig på ferie i Spania, og det ble i varmeste laget for meg (på flere enn ett punkt
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?Jeg er veldig fornøyd med å bo i Norge og synes egentlig det er et av verdens beste land å bo i og oppdra barn i. Vi har det godt, og vi er trygge.
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?Det hender jeg lengter til tørrere og varmere strøk ja ...
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?Jeg elsker alle velferdsgodene og mulighetene vi har i Norge. Så jeg kan ikke bo noe annet sted over tid.
![]() |
![]() |
#5 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?Jeg kunne ikke tenke meg å bo i noe annet land enn Norge nå. Liker godt at vi har 4 årstider, men synes den hvite, kalde er alt for lang!
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?Jeg er ikke glad i varmen! Liker sol og fint vær, men helst ikke temperatur over 25 grader. Får helt klaus jeg, når det kommer varmebølger. Dessuten liker jeg høsten og vinteren... i det hele tatt årstider er flott! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?Jeg trives godt i Norge, det er trygt og greit på veldig mange måter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?Jeg er også veldig glad i Norge med sine årstider
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?Jeg er veldig fornøyd med å bo i Norge pga årstider og temperaturer.
![]() |
#11 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?Jeg er glad i landet mitt og byen min, og jeg elsker de skiftende årstidene.
![]() |
![]() |
#12 |
Den som gir seg...
![]() Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?I dag, på en regneværsdag og det er lenge siden jeg så sol og kjente varme, så sier jeg bare; nei. Jeg vil ikke bo her :leiseg: Jeg vil sitte på en veranda en sen kveldstime med noe godt i et glass kun iført noen lette klesplagg.
![]() |
#13 |
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?Jeg kan signere deg helhjertet Safran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hvor: Akershus
![]() Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?Jeg ELSKER Norge. Norge er et fantastisk land, og dersom man har bodd ganske mange år i utlandet, så finner man ut at Norge er et veldig, veldig bra land å bo i,antakeligvis et av de aller aller beste. Velferdsgodene, naturen, stillheten. Jeg ser færre og færre grunner til å klage på noe som helst i Norge, selv om det selvfølgelig er ting som er helt hårreisende med tanke på hvor rikt Norge er, så burde f.eks. slikt som mangel på barnehageplasser og sykehuskøer være helt unødvendig. (Kilde: youtube.com)
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin." Sist redigert av Elin : 03-07-07 kl 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hvor: Akershus
![]() Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?
Svært viktig punkt som jeg glemte å nevne i forbifarten. Jeg savner besteforeldre! Ikke for min egen skyld, men fordi jeg vet hvor utrolig morsomt Amanda har det sammen med besteforeldrene og hvor berikende det er for henne og dem å være sammen. Det er virkelig kanskje en av de største ulempene med å bo i utlandet.
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?Jeg er veldig fornøyd med å bo i Norge. Vi har gode velferdsordninger og de fleste har gode levekår. Vi har et forholdsvis trygt land og folk kan si sin menig fritt, uten redsel for forfølgelse.
![]() |
#18 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?Jeg liker som Safran heller ikke å ha det varmt. Heller kjølig og vått, enn hett og klamt. Og det er DEILIG å følge årets gang gjennom årstidene. Men jeg hater snø, is, holke og glatt føre. Så strengt tatt hadde jeg gjort meg bedre på kontinentet kanskje, der denslags oftest er en forbigående kuriositet?
![]() |
![]() |
#19 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?Jeg er ikke glad i alle årstidene, og trives best med en varm norsk sommer. Men jeg har ikke prøvd å bo i annet land med varmere klima, og jeg kan godt tenke meg man etterhvert savner årstidene og mye annet, slik som Elin beskriver. Savn av besteforeldre er også et ankerpunkt. Trygghet i arbeidslivet med gode rettigheter, og ellers med sykelønn, arbeidsledighetstrygd, gode og trygge kommunale barnehager og mye mer er noe vi har det godt med i Norge, og jeg vil tro overgangen kan være stor. Men jeg skulle gjerne bodd i utlandet noen år, både pga klima og for å oppleve annen kultur.
![]() |
#20 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Er du fornøyd med valg av bosted?Jeg trives her jeg bor så lenge vi får en god sommer av og til. Og det har vi heldigvis i år.
![]() |
|
|