|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgÅrets første partileder debatt på NRK nå.
![]() |
#3 |
Permakulturell
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Dette! Men slik har det vært lenge for meg. Denne gangen heller jeg mot MDG som miljøvaktbikkje.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgDet er fullstendig uaktuelt å stemme på noe som helst som sørger for at dagens regjeringspartier fortsetter. På alle mine kjerneområder er de en fullstendig katastrofe. Jeg er skuffet over at AP lefler med samme retorikk, så derfor tenker jeg å stemme enda lenger til venstre.
![]() |
#5 |
Sånn passe sane
|
Jeg er der jeg også. Mine kriterier er at det ikke må være et parti som støtter nåværende regjering og det må være miljøprofil. Da utgår ganske mange partier. Jeg synes det er besynderlig at AP er så hinsides bortreiste på miljø.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg synes det er veldig vanskelig i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgDet blir nok Ap på meg i år også, selv om Støre ikke er superfavoritt.
![]() |
#9 |
Librocubicularist
|
Ja, eg tenker det same. Eg liker han, fordi han er tydelig og klar. Men eg merker eg strever litt med resten av partiet hans.
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg kunne svelget kristenkamelen - det er så mye å utsette på alle partiene for tiden at dette blir en liten ting for meg - men ikke det at de har hjulpet den blåblå regjeringen inn i posisjon og latt dem bli der.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgDet er helt uaktuelt å stemme på noen partier som gjør at de som sitter nå blir sittende. Vanligvis stemmer jeg Ap, men jeg vet ikke helt. MPD synes jeg er for crazy på endel ting, så de vil jeg ikke stemme på heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgNytter ikke å stemme på partilederne/statsministerkandidatene. De virker like ille alle sammen, og har egentlig en begrenset påvirkning på den faktiske politikken*. Min stemme går til den fylkeslista som har de vettugste kandidatene. Så lenge vi har representativt demokrati, så er det jo de som skal representere mine interesser på Stortinget. Og der har heldigvis et av partiene jeg har en del ideologisk til felles med gjort et bytte til en veldig hyggelig ung mann som det går an å snakke med.
![]() |
#13 |
Off the map.
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg stemmer venstre i år igjen. Håper å flytte maktsentrummet mot midten. Jeg ønsker ikke SV, SP i regjering heller. Og så håper jeg at Høyre kan ta over integreringsministerposten. Det kan umulig være en drømmesituasjon for Erna å ha en slik løs kanon på dekk.
![]() |
#14 |
Librocubicularist
|
Akkurat det tenkte eg og, her om dagen.
![]() |
![]() |
#16 |
Enda en som trener
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgEnig i at det er et vanskelig valg i år. Jeg er igrunnen ikke fornøyd med noen av de reelle alternativene. For meg ville det beste vært en regjering bestående av Høyre og Venstre. Dessverre kommer deg ikke til å skje og da ser jeg ikke noen andre alternativ enn å stemme Høyre som vanlig, selvom det medfører en stor risiko for FRP med i regjering. Utfordringen er at jeg ikke synes SP, KRF, Rødt, SV er noe bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg skjønner ikke hvordan det er mulig å mene at ikke FrP er verre enn MDG og Rødt. De er kanskje ikke supergjennomtenkt, de små, men de er nå i det minste ikke klimafornektere som flørter med kristenekstremister og brunskjorter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
FrP er det eneste partiet jeg ikke under noen omstendigheter kunne stemt på. |
![]() |
![]() |
![]() |