|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Off the map.
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Tror det er mye man kan gjøre før et forbud. Landstrøm bør være det første de tar tak i. Hvis de ikke vil bygge om, da bør kanskje anløper ikke ligge mist i Oslo sentrum med daglige avganger, tenker på de med ikke -kompatible ferjer.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?
Problemet i Oslo indre by er at borettslagene ikke eier parkeringsplasser. Det er det bare de av nyere dato som gjør. Dette gjelder også utenfor ring 2 flere steder.
|
|
|
#3 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Det er ikke bare enkelt å legge til rette for lademuligheter i borettslag. Det koster å lage og det krever parkeringsplasser.
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Fiffig nok er hovedmengden av kjøring vi har ned i sentrum faktisk for å låne og levere bøker på biblioteket. Det er noe vi VIL, det nærmeste jeg kommer en symbolsak - men det lønner seg antagelig ikke. Da skal det i hvert fall alltid hentes og leveres minst to bøker samtidig.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Har dere ikke bibliotek nærmere? Vet ikke hvor du bor, jeg.
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Him, vi hadde også noen dager i Oslo i fjor. Det var ekstremt lett å få unntak for «nødvendig kjøring i næring», men totalbilismen gikk litt ned. Samme i Bergen.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Candy, jeg tror også at kollektivtilbudet for dere som bor vestover og sydover må forbedres betraktelig. For oss som bor på nord-aksen er det veldig mye bedre, tror jeg.
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Ja, det er virkelig under en hver kritikk. Ingen kollektivfelt, halvtimesruter og langt mellom t-banene.
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Vi er nok også relativt urbane, og velger å bosette oss slik at vi har tilgang på et godt kollektivtilbud. Vi eier en bil, men bruker den lite. Nå skal den snart byttes ut, og det vi ikke helt klarer å bestemme oss for er om vi skal ha en helelektrisk eller en ladbar hybrid. Vi bor i såpass nye bygg at det er tilrettelagt for innendørs parkering og dermed også lademuligheter.
|
|
|
|
#10 |
|
villende
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Hvis man skal gjennomføre et slikt tiltak må det gjøres noen seriøse grep med kollektivtrafikken i Oslo og slutte og tenke at alt løser seg med bedre sykkelnett (selv om det også er fint). Og det kommer fra en som virkelig bor midt i et kollektivsmørøyet. Selv vi trenger bil for å transportere barna til diverse aktiviteter, fordi det rett og slett ikke er mulig for dem å komme seg dit med kollektivtransport. Blant annet går det ikke buss til Grefsenkollen i ukedagene, kun på søndager. Og vi som har en som er i bakken alle ettermiddager det er mulig + begge helgedagene hadde glatt sendt ham med bussen opp, fremfor å kjøre ham. Hvis det faktisk hadde vært mulig. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Ja, jeg savner et fokus på de andre miljøtiltakene, ikke bare sykling. Jeg er dog usikker på om det er byrådet eller medias feil. Jeg spaserer jo for eksempel tre kilometer til jobb hver dag, men får aldri high five og gavepose fra de Grønne når de står plassert i Torggata for å heie fram syklistene.
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Så urettferdig, tally.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Ja, er det ferdig? Fikk melding om at det er på gång, men trodde det var litt frem i tid.
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Nei, du må ikke på det aktuelle biblioteket for å få meråpent-kort. Det kan du få fra hvilket som helst av bibliotekene. Da får du tilgang til alle.
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Går buss, tar 9 minutter!
|
|
|
#19 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Er det sant? Det har vi jo! Da kom det jo noe godt ut av denne saken.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Jeg er i Oslo så og si kun når jeg er i Operaen. Hvis jeg ikke får kjørt dit rett etter jobb, men må hjem for å ta toget så blir det kanskje ganske mye mindre opera på meg. Alt annet jeg måtte ha lyst til å gjøre i Oslo blir det da ikke noe av i det hele tatt. |
|
|
|
![]() |
|
|