|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: En slags spinnoff: Husker du det du har lest, hørt og sett?I dag har jeg vært i marerittsituasjonen som er Sola lufthavn. Der ser jeg garantert kjente. Gamle kunder, tidligere kollegaer, sambygdinger. Jeg kjenner dem igjen og vet jeg har dem fra et sted, men fra HVOR...
![]() |
#22 |
|
![]() Sv: En slags spinnoff: Husker du det du har lest, hørt og sett?Jeg har fryktelig dårlig hukommelse nå, bortsett fra enkelte ting som brenner seg fast. Det fine med en slik hukommelse, er at jeg kan se fantastiske filmer og serier flere ganger, og det dukker alltid opp overraskelser.
![]() |
#23 |
Textrovert
|
![]() Sv: En slags spinnoff: Husker du det du har lest, hørt og sett?Før husket jeg ALT. Hvis noen lurte på når noe hadde skjedd eller lignende, så ble jeg alltid konferert, for "Divine husker sånt". Men nå merker jeg at jeg har levd så lenge at hjernen nok er litt mettet. Jeg satt og så på bilder fra studietiden forleden og jeg innså at jeg ikke husket navnet på en eneste person på bildene. De var bare perifere betjente, men læll. Og nå har jeg begynt å glemme navnet på filmer og slikt. Æsj, altså. Alderen tynger. :åttogførr:
![]() |
#26 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: En slags spinnoff: Husker du det du har lest, hørt og sett?Jeg hilste på en fyr jeg trodde jeg kjente gjennom jobben på flyplassen. Til jeg etterpå skjønte at det var Per Sandberg.
![]() |
#27 |
Textrovert
|
![]() Sv: En slags spinnoff: Husker du det du har lest, hørt og sett?
Han tenkte sikkert: "Kult. En hardcore fan
![]() |
#28 |
kamerat
|
![]() |
#30 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: En slags spinnoff: Husker du det du har lest, hørt og sett?Nja. Jeg husker det meste. Men innimellom kan jeg være usikker på krimbøker, og om jeg har lest bøkene eller ei.
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En slags spinnoff: Husker du det du har lest, hørt og sett?Nei, det er jeg dårlig på. Men det betyr også at jeg kan kose meg med bøker, serier og filmer flere ganger. Det jeg husker er om jeg har likt boken/serien, litt om hovedkarakterene og det hender at spesielle episoder setter seg fast. Men ikke i detalj og jeg har aldri hatt evnen til å sitere nøyaktig fra ting jeg har lest/sett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Glamorøs
|
Afantasi, det har jeg ikke hørt før. Stilig ord! Jeg har helt klart ikke det, men like fullt problemer med å huske. Lurer på om jeg kanskje husker filmer dårligere, fordi det er noen andres billedligjøring enn min egen, slik som med bøker. Jeg har en veldig visuell hukommelse, og husker ansikter enormt godt, men ikke navn. Mange ganger ser eller møter jeg folk jeg vet jeg har møtt før, jeg kan fremkalle stemningen og følelsen jeg hadde sist jeg møtte dem, og dermed forstår jeg ofte om det er mennesker jeg har hengt med, eller møtt i jobbsammenheng, men det tar veldig mye lengre tid å plassere dem korrekt, eller huske navn.
![]() |
#33 |
Jeg visste heller ikke hva det var før jeg kom over denne og plutselig forsto at når folk sa "se for deg", så ser de faktisk for seg ting inne i hodet sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: En slags spinnoff: Husker du det du har lest, hørt og sett?Jeg har heller ikke hørt ordet før, men kjente engang en person som hadde det. Kunne ikke se for seg foreldrene sine, huset sitt eller noe. Kjente dem selvsagt igjen når hun så dem, men klarte ikke å fremkalle bilde av dem i hodet. Husker jeg syntes det var veldig rart.
![]() |
#35 |
Jeg synes det er veldig rart andre veien. For noen år kom mannen hjem og kunne fortelle at han hadde møtt en mann igjennom jobben som så akkurat ut som skurken i en krimbok han hadde lest. Og jeg forsto ikke hvordan noen kunne se akkurat ut som denne skurken siden boken hverken var filmatisert eller en billedbok. Men da så han altså ut slik mannen min hadde sett ham for seg inni hodet sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: En slags spinnoff: Husker du det du har lest, hørt og sett?Jeg er veldig god på å huske ansikt, problemet er at jeg er dårlig på navn
![]() |
|
|