Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg blir så LEI MEG av å gå til frisøren

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-07, 22:02   #1
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir så LEI MEG av å gå til frisøren

All sympati!!

Det er fryktelig kjedelig å forlate en frisørsalong, og det eneste du vil er å reise hjem for å drive "damage control" med hårvask og neglesaks...

Jeg er frisørsalongnomade, og har prøvd mange, mange salonger her i distriktet. Det er så teit, men jeg føler meg liksom litt "liten" der jeg sitter i frisørstolen, kledd i en kappe med farger ala Zorro på speed. Jeg er selvsikker i de alle fleste andre fora, men hos frisøren blir jeg litt sånn at jeg ikke helt tør spørre for mye, mase for mye... Kanskje er jeg redd frisøren skal hevne seg på håret mitt?

Jeg har linjalkrøller, og håret mitt blir IKKE pent oppklippet. Jeg sier fra, gang på gang, men ender ofte med et skikkelig mislykka forsøk på å "løfte det". Det lar seg ikke løfte, ferdig med det.

Den aller verste runden var hos en frisør jeg kjente, og jeg endte med å betale for en klipperunde hos en annen frisør dagen etter. Jeg klarte ikke klage på min bekjente, det ble FOR flaut. Jeg unngikk å la henne se meg med nedslått hår i lang tid... Jeg så ut som om jeg hadde mørkt, kommunebrunt, skulderlangt hår under en lys, stripet, kort parykk.

Gammel 14-07-07, 20:54   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjedelig da. Kjenner meg igjen ifht dette med å ikke tørre og klage. Jeg har løst problemet "sjelden fornøyd" med å gå til samme frisør i flere år. Etterhvert turte jeg å si i fra at "sist gang synes jeg kanskje det ble litt for (..)" og etterhvert ble hun bedre kjent med meg - og hva jeg likte. Har vel gått 6 år hos samme frisøren. Da jeg skulle bestille time sist, viste det seg at hun har måttet slutte som frisør på grunn av allergi. Troppet opp hos en ny frisør, og ble veldig misfornøyd etterpå. Blæh. Hvis noen vet om en god frisør i lillestrømområdet er det bare å rope ut.

Gammel 14-07-07, 20:59   #3
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Så kjedelig da. Kjenner meg igjen ifht dette med å ikke tørre og klage. Jeg har løst problemet "sjelden fornøyd" med å gå til samme frisør i flere år. Etterhvert turte jeg å si i fra at "sist gang synes jeg kanskje det ble litt for (..)" og etterhvert ble hun bedre kjent med meg - og hva jeg likte. Har vel gått 6 år hos samme frisøren. Da jeg skulle bestille time sist, viste det seg at hun har måttet slutte som frisør på grunn av allergi. Troppet opp hos en ny frisør, og ble veldig misfornøyd etterpå. Blæh. Hvis noen vet om en god frisør i lillestrømområdet er det bare å rope ut.

Var det en frisør i samme salong? Vi skriver alltid opp hva vi bruker på data'n, sånn at andre i salongen kan overta kundene.. Du kan også spørre om fargenr/merke, slik at du kan si det til en evt annen frisør. (Det er jo ikke farlig å spørre..)

Gammel 14-07-07, 21:08   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Var det en frisør i samme salong? Vi skriver alltid opp hva vi bruker på data'n, sånn at andre i salongen kan overta kundene.. Du kan også spørre om fargenr/merke, slik at du kan si det til en evt annen frisør. (Det er jo ikke farlig å spørre..)

Det var i samme salong. Jeg farger for øvrig ikke håret. Det går mer på "hårfrisyresmak", og at vi liksom la planer sammen framover. Det var også godt å gå til en frisør jeg følte kjente meg litt som type.

Gammel 19-07-07, 13:30   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempekjedelig nå rman ikke er fornøyd med frisøren.

Jeg for min del pleier bare å sette meg i stolen å si "Fiks og ordne"

Også blir det som oftest bra. Men dyrt...

Gammel 19-07-07, 19:53   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er stort sett fornøyd hos frisøren jeg. Har funnet meg en som jeg liker veldig godt!

Hun er veldig dyktig, og da spesielt på det med farger - det er ganske krevende - og mye å kunne i teorien, for å få det til å funke i praksis (spesielt på mitt hår som endrer farge hele tiden )

Men jeg sier ifra underveis også. Sist så stoppa vi LIKE før hun skulle stripe håret i sånn hette, fordi jeg følte det ble feil. Så da tok hun av hetta, farga håret, og bare pensla i striper.

Så det gjelder å si ifra når man "ser" det går galt!

Ellers anbefaler jeg å prøve flere frisører.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 10:46   #7
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Dette høres kjent ut og jeg har opplevd slike ting MANGE ganger... helt til jeg fant Cherry, min nå faste frisør... hun skjønte håret mitt ved første blikk og siden har jeg vært trofast .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 11:27   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Dette høres kjent ut og jeg har opplevd slike ting MANGE ganger... helt til jeg fant Cherry, min nå faste frisør... hun skjønte håret mitt ved første blikk og siden har jeg vært trofast .

Gammel 20-07-07, 18:51   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjipt å ha det sånn! Jeg har hatt to faste frisører, hun ene har klipt meg fra jeg var 16. Men så havnet de på samme syklus i forhold til å få barn, så jeg har vært nødt til å finne meg en ny. Etter en forferdelig opplevelse på Toni & Guy på løkka gråt jeg på telefonen til hun som har klipt meg siden jeg var 16, og hun rettet det opp hjemme på kjøkkengulvet. Det bør nevnes at det er en god venninne altså.

Men nå tror jeg at jeg har funnet en superdyktig rett i nærheten, jeg har vært hos henne to ganger, ingen kjefting, hun har gjort som jeg har sagt og vi har kunnet diskutere ulike løsninger. Så får vi håpe hun ikke blir gravid med det første.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 17:23   #10
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri kjeftet på en kunde altså! Og sverger de til butikksjampoer anbefaler jeg heller de "beste" derfra istedenfor å prakke på de noe de ikke vil ha, eller kikker stygt etter de fordi de ikke vil handle våre produkter. Selvfølgelig er det lettere for meg å selge produkter vi har i salongen, fordi de vet jeg akkurat hvordan fungerer og hva de inneholder, men å kjefte på kunden er jo teit da, da mister jeg jo dem kanskje..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 21:29   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg GLEDER meg til å gå til frisør jeg Synes det er deilig avslappende, og spennende

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 21:39   #12
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke vært hos frisør på minst 10 år. Jeg har også skulderlangt hår. Det farger jeg selv. Panneluggen min er det bare jeg som kan ordne pga. av en stor hvirvel midt i panna. Tuppene klippes av mannen eller datteren min.
Jeg har spart mange penger på dette og er fornøyd.

Hvorfor gå til frisør å betaler hundrevis av kroner, når jeg må rette opp "skadene" selv?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.