|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket parti har du stemt på? Du kan stemme på flere for å dekke begge valg | |||
Mdg |
![]() ![]() ![]() ![]() |
27 | 12,98% |
Sp |
11 | 5,29% |
Frp |
1 | 0,48% |
Ap |
55 | 26,44% |
Krf |
6 | 2,88% |
Rødt |
16 | 7,69% |
Bompengepartiet |
1 | 0,48% |
Pp |
0 | 0% |
Kystpartiet |
0 | 0% |
Lokal By/gdeliste |
2 | 0,96% |
Høyre |
30 | 14,42% |
Venstre |
19 | 9,13% |
Liberalistene |
0 | 0% |
Sv |
62 | 29,81% |
Andre |
0 | 0% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg kjenner jeg kunne bodd i FP kommunen
![]() |
![]() |
#23 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal du stemme?Mdg.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg tror jeg ender opp med å stemme Senterpartiet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Klar
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?
Hva tenker du er taktisk smart å gjøre i en slik situasjon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg skal ikke stemme i år. Jeg flyttet 1.juli og man må stemme i den kommunen man sto oppført i 30.juni. Jeg har ingen interesse av hva som skal skje i den kommunen jeg flyttet fra. OM jeg skulle stemt, tror jeg at jeg ville landet på SV, som sist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg har stemt, SV som jeg alltid (med et unntak) har stemt. Det har vel vært AP-ordfører her i hundre år eller noe sånt, og sterkt rødgrønt de siste årene, men vi får se, tre kommuner skal bli en.
![]() |
#29 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
#30 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg er på reise så har forhåndsstemt; Høyre som vanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg har lest noen partiprogram og ender opp med Venstre denne gang. De er de eneste som har uttalt seg om et par lokale saker (dyrebeskyttelsen og mennesker med ulike funksjonshemninger) og dermed har skilt seg ut. Resten av lokalsakene? Alle er enige om god eldreomsorg, skolestruktur, gang- og sykkelvei, tunnel under fjorden og å få storflyplass. Alle er like lite konkrete om hvordan de skal få det til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg har ikke bestemt meg ennå, men ikke noen av de si styrer her ihvertfall.
![]() |
#33 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg er egentlig tålelig fornøyd med dagens tilstand, så jeg skal stemme Ap. De har fått til mye bra de siste årene, de kan få fortsette.
![]() |
#34 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg kommer til å stemme SV på kommunevalget. Første gang jeg stemmer SV, men landa på dem utfra skolepolitikk og miljøpolitikk. Kommer til å gi én personstemme, de har en knakende god kandidat på lista si som kommer til være et flott tilskudd i bystyret. På fylkestingsvalget blir distrikts- og landbrukspolitikk kjernesaken, så der blir det Senterpartiet. Der kommer jeg til å gi to personstemmer. Godt forberedt for en gangs skyld!
![]() |
#35 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg tenker at ved å stemme motpol, så kommer flere fra den fraksjonen inn i kommunestyret - og at det er en god ting. Jeg har ikke stor tro på at Høyre kommer til å miste posisjon, men jeg har tro på at et kommunestyre med en sterkere opposisjon kan gi litt annerledes dynamikk. Og så tror jeg de unge også ute hos oss, stemmer annerledes enn de voksne, venstre og MDG var jo de store skolevalgvinnerne. SÅ hvis de unge velgerne stemmer, kan det bety en endring i maktbalansen, selv om vi nok får ordfører fra samme parti som vi alltid har hatt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hva skal du stemme?Ap. Fordi jeg er enig i de grunnleggende verdiene, om ikke alle saker, og fordi de er et styringsparti og legger lista slik at de kan følge opp det de lover uten at dumphuska går i ball i andre enden. Og så synes jeg småpartier på vippen får mye større makt enn velgertallet deres tilsier. Tenker det blir det, i begge valgene. Så skal jeg kikke litt på lista og se om det ikke blir noen kryss/ slengere. Det er ekstra gøy |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hva skal du stemme?Apropos det Pøblis og Timar er inne på - én stemme kan avgjøre hele dritten, og ja, det har hendt. Et parti dro i land det siste mandatet sitt på én stemmes overvekt, og det partiets mandat avgjorde utfallet av ordfører i kommunestyret. Så gå endelig og stem! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
can-jur
|
Selv om jeg har valgt bort SP så skjønner jeg ikke helt greia folk på FP har imot SP.
![]() |
![]() |
|
|