|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: B-mennesker, foren dere!Altså, jeg er b-menneske uansett og har aldri hatt problemer med å stille klokka. Liker i grunnen mørketiden ganske godt.
![]() |
#22 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: B-mennesker, foren dere!Jeg har alltid lurt på HVEM som mente det var smart at arbeid og skole skulle ha kjernetid 08-16?? Kan ikke huske at det har vært en demokratisk avstemning på det? Jeg foretrekker å starte 10/11 og jobbe til 18/19, men har aldri vært en option.
![]() |
#23 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: B-mennesker, foren dere!Ingen tvil her, sommertid hele året.Ja til lyse kvelder.
![]() |
![]() |
#25 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: B-mennesker, foren dere!
Hva skal vi med lys om morgenen?!
![]() |
![]() |
#28 |
© All rights reserved
|
Ja! Lysere kvelder hjelper ingenting når man går i svime halve dagen. Min indre klokke trenger at dagen kommer i gang en time seinere, det spiller ingen rolle om det blir tidligere mørkt om kvelden. Jeg fungerer godt i mørket, aller best fra kl. 20 og utover. Og da er det jo mørkt vinterstid uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: B-mennesker, foren dere!Det er ganske stor forskjell fra Vestlandet til Finnmark. Finnmark skulle egentlig hatt samme tidssone som Finnland. Og ha vintertid hele året gjør det bare enda værre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Panzerekstremfeminist
|
Oh yes! Vintertid = normaltid hele året. Dvs at når klokken er 1200, står solen høyest på himmelen. Hele året rundt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
Det blir jo mørkere på kveldene på vinteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: B-mennesker, foren dere!Hverken A eller B. Stemte sommertid hele året. Har ikke brukt for lyse morgener, da sover jeg helst uansett.
![]() |
#33 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg blir tilsvarende av det mottatte. Blir deprimert bare av tanken på vintertid hele året. Dette har jeg faktisk tenkt på store deler av livet mitt. Jeg nesten hater vintertid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: B-mennesker, foren dere!Huff, jeg håper ikke vi får sommertid hele året. Døgnrytmen min passer rett og slett bedre til normaltid, det er lettere å stå opp om morgenen etter normaltid, synes jeg. Når det er sommertid, er jeg oppe lenger og strever tilsvarende med å stå opp.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Tidsklemma
|
![]() |
#36 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: B-mennesker, foren dere!Det er ja takk begge deler. Lyst om morgenen gjør det hyggeligere å sykle til jobb, lyst om ettermiddagen gir følelsen av dagtid og lyst til å være ute. Det blir fint å sykle til jobb denne uken, men tungt å sykle hjem i mørket.
![]() |
#38 |
Kontrollfrik
Jeg synes også det er lettere (det vil si, det er vel like vanskelig uansett) å stå opp til normaltid/vintertid. Men stappmørke fra tidlig ettermiddag hele vinteren er helt grusomt. Faktisk uutholdelig. Jeg liker mørket, men jeg blir så trøtt at jeg fungerer ikke, og det føles som at natten starter klokka 16. I kroppen min, ikke bare utenfor huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Kontrollfrik
![]() Sv: B-mennesker, foren dere!Men hvordan i alle dager kan undersøkelsen vise at jeg er ekstremt A-menneske? Jeg har aldri vært ekstremt B i voksen alder, men jeg mener jeg tenderer mot B. Jeg har helseplager som gjør at jeg bestreber en jevn døgnrytme, men jeg legger meg rundt midnatt og står opp rundt 7.30 på hverdager og 8.30-9 på fridager, og selv om kroppen gjerne skulle skjøvet det enda litt mer, så funker det best å gjøre det sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: B-mennesker, foren dere!Ekstremt A-menneske her.
![]() |
|
|