|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egoistiske foreldre?
|
|
|
#22 |
|
|
Sv: Egoistiske foreldre?Jeg er enig i at det nok kan være litt vel mye selvrealisering og "nå må jeg tenke på meg selv", men at barn under fire tar skade av å være med på tur nekter jeg å tro. Nå snakker jeg om å VÆRE med på tur, og ikke være med på flyet, for så å bli satt bort til all verdens barnepass mens foreldrene slapper av. Sist redigert av Maverick : 31-07-07 kl 18:21. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Egoistiske foreldre?Det er gode og dårlige måter å ta med barn til syden på. Gjør man det på rett måte, så nekter jeg å tro at det er til skade for barna.
|
|
|
|
#24 |
|
Leser
|
Slik jeg leser artikkelen sier den at det er egoistisk å ta med små barn på ferie til plasser hvor det ikke passer. Feks er India blitt en "syden-plass" nå. (Med "syden-plass" mener jeg at det er mulig å reise dit med charter), der anbefaler de så vidt jeg vet ikke å reise med små barn pga malariafaren.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 31-07-07 kl 19:56. Årsak: la til et komma |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Egoistiske foreldre?Jeg er nok ekstremt egoistisk, for jeg synes ikke en gang at barna alltid SKAL komme først. Jeg synes interessene til alle i familien skal veie nærmest like tungt. Det kan godt hende at en 2-åring ikke har spesielt glede av å reise på langtur og kunne hatt det like bra på Huk, men så lenge han har det bra på ferien også, ser jeg ingen grunn til at ikke mine ønsker om å reise også skal tas i betraktning.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 31-07-07 kl 21:42. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Egoistiske foreldre?Hva helsesøstre sier er jeg alltid skeptisk til. Dessverre.
|
|
|
#27 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Ja og så? Når helsesøstre mener det samme er jeg enig. De dro inn barnehager også her i debatten under det som stod i Dagbladet. Jeg vet om babyer som reiser jorden rundt når de er 4-5 mnd. Jeg kan ikke vite om det er skadelig. Men hvis de mener det stresser barna så er det foreldre som må gjøre noe med dette da. Og jeg hører ikke om annet enn egenpleie, egentid og selvrealisering blant foreldre for tiden. Ikke at det er veldig galt, men en må sette noe til side når en får barn. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Absolute Beginner
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Absolut ateist
|
Herlighet, er du hjernevasket?
|
|
|
#31 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For eldre barn ja, men for en baby, så tror jeg det behovet er noe oppkonstruert. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Absolute Beginner
|
Det skal jeg være enig i, jeg tror ikke babyer har det største utbyttet av å være på reisefot. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Prøver så godt jeg kan :)
Hvor: Bodø
![]() ![]() |
Sv: Egoistiske foreldre?Nei men å springe i bølgene, og kose seg hele dagen sammen med foreldrene er vell også farlig det. huff. Skal til syden nå i neste uke med min gutt på 21 mnd gamle gutt. håper han klarer seg, og at han ikke blir skadet av det. hva er ikke farlig i denne verden egentlig, brød har vært farlig, poteter- dem dør du av! kjøre bil er farlig! huff. det begynner å føles som om at man ikke kan sette foten utenfor døren i frykt for at flue med rabies skal sette seg på deg å fise slik at man blir smittet. sorry men er menstruell og overtrøtt nå, og burde ha lagt meg for et par timer siden, |
|
|
|
|
|
#35 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
Sv: Egoistiske foreldre?http://www.dagsavisen.no/innenriks/article307924.ece
|
|
|
#36 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Egoistiske foreldre?Den artikkelen var noe bedre, ja. Men hvorfor skal man frata en familie sjansen til en one of a kind opplevelse, som jo et lengre opphold under permisjonen f.eks i Thailand er? Barn blir syke 7 ganger i året, sto det. Om man drar til et sted med adekvate medisinske behandlingsmuligheter, så er det jo ett fett om man får behandling der eller hos den lokale legen her hjemme.
|
|
|
#37 |
|
villende
|
Sv: Egoistiske foreldre?Jeg syns egentlig at begge artiklene er ganske unyanserte og overfladiske. Det er en ting å dra en liten tass med seg verden rundt på foreldrenes premisser, noe helt annet å legge opp til en ferie som både foreldre og barn kan kose seg på. Sist redigert av Gaia : 01-08-07 kl 10:01. Årsak: La til litt om permisjon |
|
|
|
|
|
#38 |
|
kamerat
|
Sv: Egoistiske foreldre?Jeg synes den siste artikkelen var temmelig krisemaksimerende også, jeg, da. Det er klart det finnes noen som reiser med barna sine på en dum og hensynsløs måte, men å fastslå at det alltid er uansvarlig å reise f.eks. til Thailand eller Mauritius med barn under fire, synes jeg er over alle støvleskaft urimelig. Om man velger et malariafritt område med god infrastruktur og godt sykehus, om man unngår den aller varmeste tida, om man sørger for solskjerming og uv-dresser og solkrem og tilstrekkelig væske og bilsikring og det hele til ungen, om man passer på god hygiene og er litt obs på hva man spiser, kan jeg ikke se hva som er galt med det. Jeg synes også det er å ta kraftig i å kalle en lang flytur for en "voldsom påkjenning" for et lite barn. (For foreldrene, derimot!
|
|
|
#39 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Egoistiske foreldre?Jeg hadde ungene med til Sør Afrika da de var 4 og halvannet. De ble ikke det spor syke. Men da jeg tok Emma med til Sunnfjord, da havnet hun på sykehus i flere dager.
|
|
|
#40 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
Sv: Egoistiske foreldre?En liten baby trenger jo bare kroppskontakt og melk, den bryr seg vel ikke hvor den er så lenge den får det, så får foreldrene finne den løsningen som funker for dem. Noen tåler en sykehusinnleggelse på en forsikringsfinansiert Thailandsk sykehus, noen er kanskje verken språkmektige eller verdensvante nok til å finne et sted som har de nødvendige fasiliteter.
|
![]() |
|
|