Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Egoistiske foreldre?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-07, 18:28   #15
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egoistiske foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg er enig i noen påstander i artikkelen, men at barn skal ta skade av å reise bort med familien de første årene var helt nytt for meg....

Slik jeg leser artikkelen sier den at det er egoistisk å ta med små barn på ferie til plasser hvor det ikke passer. Feks er India blitt en "syden-plass" nå. (Med "syden-plass" mener jeg at det er mulig å reise dit med charter), der anbefaler de så vidt jeg vet ikke å reise med små barn pga malariafaren.

Jeg leser også dette med barn under 4 år som om de ikke har spesielt glede av å reise langt som akkurat dette. De fleste små barn har ikke en gang en formening om hvor de er, og for dem er Finnland nøyaktig like eksotisk som Kaukasus. (Men det betyr selvfølgelig ikke at det er skadelig for dem å reise til Kaukasus fremfor Finnland.)

Jeg tror også det er en trend i tiden at folk er mer uerfarne når det gjelder barn generelt og spedbarn spesielt. Jeg vil nok tro at jeg var mer uerfaren og mer "tatt på senga" når det gjelder hva barn krever, kan, fordrer og trives med, enn i alle fall bestemorgenerasjonen. (Men jeg er bedre enn min egen mor som var yngst av 7 søsken og i realiteten hadde mange flere voksne rundt seg enn jeg hadde i min oppvekst. )

Vel, det er i alle fall slik jeg leser artikkelen.

Sist redigert av him : 31-07-07 kl 19:56. Årsak: la til et komma
him er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:41.