Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Egoistiske foreldre?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-07, 12:13   #24
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egoistiske foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er klart man må tenke og legge til rette om man reiser med små barn. Noen reisemål må man nødvendigvis sjalte ut, men hele Asia og Afrika?!

Ja, "hele" Asia og Afrika (med unntak av Nord-Afrika). Ikke på grunn av flyturen, men fordi det er visse ting i disse verdensdelene som jeg syns det er greit å vente noen år med å utsette Snupp for. Det er sant at det ikke er malaria i hele Afrika, men de tingene jeg ønsker å gjøre i Afrika gjør jeg ikke sammen med et barn som ikke har særskilt glede av det. Jeg har reist i Zambia og Zimbawe, og kunne gjerne tenkt meg tilbake dit, og til Kenya og Tanzania. Men ikke før Snupp er såpass stor at han har glede av det. Dette er dessuten hjernemalariaområder, og da skal han være så stor at han kan bruke malariamedisiner.

Sør-Afrika er såpass belastet (jeg har en god venninne som bor der nede deler av året) at det også er er et land jeg kommer til å vente med å ta med Snupp til.

I Asia er det først og fremst Thailand, Vietnam og India jeg ser som aktuelle reisemål for mindre barn. Snupp har en veldig sart mage og selv om jeg er overbevist om at man kan finne gode sykehus der, så syns jeg likevel at det er unødvendig å skulle utsette han for den type bakterieflora før om noen år. Er vi ute etter en eksotisk strandferie så velger vi nok heller en karibisk øy fremfor Thailand (selv om det skal sies at Thailand nok er det landet jeg er minst skeptisk til å reise til, og jeg skal ikke se bort fra at vi plutselig ender med en måneds pappaperm i Thailand en eller annen gang). Jeg har vært på Mauritsius og har ikke noe behov for å dra dit igjen. Til det er det alt for mange andre spennende steder i verden. Snupp er ingen storbybaby, så opplevelsesferiene med ham vil vi derfor måtte vente med noen år til han ser sjarmen i det.

Jeg syns for øvrig en "fireårsgrense" er noe overdrevet med mindre det er av hensyn til vaksinasjoner.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.