|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gaustatoppen, hvor krevende?Vi hadde med oss en 5.5-åring da vi gikk. Han hverken mistet motet eller var særlig sliten. Men det var mye steinur som krevde oppmerksomhet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Gaustatoppen, hvor krevende?Du kan fint gå til Gaustadtoppen i joggesko, men vær obs på at det er litt steinete så du kanskje må gå litt mer forsiktig da.
|
|
|
#3 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Gaustatoppen, hvor krevende?Jeg synes det er ok at den er merket krevende, for det er jo ikke akkurat en topp å ta med halvblinde bestemor olga med dårlig hofte.
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: Gaustatoppen, hvor krevende?Jeg snudde på vei til Gaustatoppen, men jeg har ekstremvarianten av høydeskrekk. Kom til et bratt parti hvor det ble full stopp. Men 99 % synes nok dette er piece of cake. Det krydde av folk i alle aldre og ulike skotøy også.
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Gaustatoppen, hvor krevende?
Måtte dere bestille? Hva kostet det? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Gaustatoppen, hvor krevende?Vi skal gå i år. Regner med det går helt fint.
|
|
|
#7 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Gaustatoppen, hvor krevende?Nei stilte oss bare i kø, husker ikke om det var faste avgangstider eller om den gikk kontinuerlig. Husker ikke prisen, det var en ferie med besøk fra utlandet så det kostet hva det ville.
|
|
|
#8 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Gaustatoppen, hvor krevende?Vi gikk den for noen år tilbake. Jeg har relativt skranglete ankler, så jeg gikk klokelig med fjellstøvler. Helt grei tur, mye stein ja. Husker ikke hvor lang tid vi brukte opp. Men det var strålende sol, vi følte vi så halve Norge fra toppen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Sv: Gaustatoppen, hvor krevende?300 kr én vei! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Gaustatoppen, hvor krevende?Sist vi gikk opp var vi en hel flokk. 25 store og små. Yngste var 5, tror jeg. En hadde kneprotese, et par med høydeskrekk, et par i utgangspunktet litt negative tenåringer. Alle kom greit opp. Noen valgte å ta banen ned. Tenåringene akte i ei snørenne på vei ned. Jeg synes ikke Gaustatoppen er veldig krevende. Tror jeg enten gikk i fjellskoa eller de lave terrengskoene
|
|
|
#11 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Gaustatoppen, hvor krevende?Jeg gikk der sommeren 1977, dvs fylte 5 år den høsten. Har ingen traumatiserende minner om det, jeg husker faktisk ikke turen en gang, har kun gule bilder av meg balanserende på steiner og at jeg sitter på en liten snøbre med krystallisert snø i shorts og t-skjorte.
|
|
|
#12 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gaustatoppen, hvor krevende?Vi har tenkt oss dit, og satser på Salomon tursko. Jeg kjøpte meg turstaver nylig, og tenker at de blir gode å ha med på turen. Godt å høre at folk ikke mener det er så vanskelig. Jeg er ikke så dreven med steinur, og syntes at turen opp Løvestakken ifjor var rimelig kjedelig, men stavene hjelper nok mye, tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Gaustatoppen, hvor krevende?Vi voksne og minsten + voffen gikk i høstferien 2015. Brukte goretexsko med hard såle. Type Salomon terrengløpesko. Bruker alltid disse til våre light-fjellturer.
Sist redigert av GinaK : 06-06-20 kl 12:23. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Stiv
|
Sv: Gaustatoppen, hvor krevende?Jeg brukte vandrestaver på nedturen, syntes det hjalp godt og gav god støtte i steinrøysene. Vaflene på toppen luktet godt, men kostet en formue.
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Gaustatoppen, hvor krevende?Jeg syns det er greit at den er merket som krevende. Ikke krevende som i at man ikke greier å gå den, men man må være forberedt med rett utstyr i form av sko og klær, har man f.eks. svake ankler eller knær så vi det kjennes og tas høyde for. Det er slitsomt å gå i sånn månelandskap med store steiner.
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Jeg er enig i dette, men hvis den turen er krevende, hva er Besseggen da? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Omtrent det samme?
Sist redigert av Tallulah : 06-06-20 kl 11:31. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
This is normal!
|
Jeg tror dette med vær som du skriver spiller inn. Besseggen er en krevende tur for veldig mange hvis været skifter, steiner blir glatte og stier blir sleip leire. Man trenger litt fjellerfaring og lære seg å pakke med seg det som trengs for dårlig vær.
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Gaustatoppen, hvor krevende?Du går jo opp et fjell, men det er ikke en krevende tur, og du trenger ikke fjellsko. |
|
|
|
![]() |
|
|