|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg er veldig glad for at min kan brettes sammen, da er terskelen lavere for å ta den fram også. (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#2 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinVin! Jeg har tatt diverse digitale vinkurs helt siden i mars/april og starta vinklubb i sommer. Møtet vi skulle hatt i helga måtte utsettes, men ellers har vi hatt fine, koronavennlige møter i sommer og høst. Jeg vinnerder og leser og leser og leser om vin- og matkombinasjoner og har kjøpt alt for mye vin, så nå bare MÅ vi drikke mer!
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin
Hah. Ja. Jeg har også forsket en del på rødvin, men nok en noe mindre akademisk, og mer erfaringsbasert, tilnærming til prosjektet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin
Men har du notert deg det som var godt? Det er jo det viktigste, å kunne finne igjen det som er bra. Jeg nerder der også jeg da, med notater og excelark og alt med seg.
|
|
|
#5 |
|
|
Øh. Jeg har konkludert, enn så lenge, med at jeg fortsatt foretrekker de litt staute italienerne, i det minste. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg har vært aktiv med å lære nytt språk på samme app som Zulu nevnte over her. Holder på ca 20 min hver dag. Har snart rundet et helt kurs og gruer meg til det er ferdig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg har startet å hekle igjen etter mange års pause. Og så har jeg tatt opp igjen hagearbeid. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg legger puslespill, det er sånn meningsløs ting å gjøre samtidig som jeg ikke tenker på noe annet. For meg er det nesten en form for meditasjon. Hører ofte på lydbok når jeg pusler.
|
|
|
#9 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinOg så har man jo Bullet Journaling. Noen her inne har vel vært gjennom den dilla før. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg ser på serier på TV/strømming. Strikker i perioder og kan anbefale å kaste seg over fiksing av klær. Det er usaklig tilfredsstillende å reparere klær man trodde var ødelagt. Dersom de allikevel er ødelagt er terskelen for å lykkes passe lav, så bli man flinkere for hver gang. Lapper bukser og stopper sokker. En sjelden gang drister jeg meg til å skifte glidelås. Til bukselapping og glidelåsbytte er det en fordel med symaskin, men sokkestopping fungerer helt fint med nål og tråd.
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg maler litt. Begynte da jeg ble tipset om en dame som holder malekurs her i byen - et bilde på en kveld. Det liker jeg godt og jeg kan bruke latterlig mye tid på å få til en liten detalj - eller jeg kan male over mange bilder for å prøve på nytt fordi bildet er lost case.
|
|
|
#12 |
|
can-jur
|
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinHer passer jo fløytehistorien min fint
|
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, jeg tenkte faktisk på deg også, da jeg lagde tråden, du er virkelig en inspirasjon med den fløytehistorien din. Det å lære seg å spille et instrument er jo et supert prosjekt!
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinDet er perfekt årstid for å begynne å mate fuglene, lavterskel friluftsliv og naturopplevelse, koster og krever lite og gir glede for hele familien. Sist redigert av Galathea : 18-01-21 kl 15:55. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
... eller rotter som spiser det som faller ned, før de flytter inn i kjelleren?
|
|
|
#16 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg driver og lærer meg fransk i Duolingo. Det går litt i rykk og napp, riktignok. Mest napp akkurat nå.
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg har så lyst på at jeg har helt vondt. *ler*
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg har veldig veldig gode minner fra veving på folkehøgskolen, da drev vi med vev hver dag i 1 år. Både bordvev, bildevev og stor vevstol, og jeg savner det veldig.
|
|
|
|
#19 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg fant fram en gammel gitar og begynte å klimpre litt i mars, det var en skoleoppgave for mellomste på ti. Tiåringen mistet interessen veldig fort, mens jeg fortsatte. Jeg liker å synge og med gitaren fikk jeg jo komp til og.
|
|
|
#20 |
|
Hertuginne
|
Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg øver meg på å sy klær, og det er mye morsommere enn jeg hadde trodd. Læringskurven har vært bratt, men i går klarte jeg faktisk å produsere en bluse som er fin nok til å bruke på jobb.
|
![]() |
|
|