Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Dine beste konsertopplevelser?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-07, 22:11   #21
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste konsertopplevelser?

Ani DiFranco - alle
Den første konserten til Tom McRae på Rockefeller
Skunk Anansie på Rockefeller
Live desember 1999 på Rockefeller

Gammel 09-08-07, 22:12   #22
Marian
29 år

Marian sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

U2 Zooropa Valle Hovin 93, uten tvil.

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 22:13   #23
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

...

Sist redigert av Isa : 10-08-07 kl 21:07.
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 22:14   #24
tutta
Passiv

Standard

Av alle de fantastiske konsertene jeg har vært på gjennom tiden MÅ det være Eros Ramazotti på utekonsert i Luca,Italia

Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 22:14   #25
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den konsertopplevelsen jeg husker aller best er en tubakonsert i Oslo konserthus - Roger Bobo. Fantastisk!

Sally Oldfield på Chateau Neuf på begynnelsen av 80-årene
Eric Clapton i Drammenshallen, også tidlig 80-tall
Henning Kvitnes i en kjeller i Halden.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 22:15   #26
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min første konsert var Bruce Springsten på Nya Ullevi i 84? 60 000 stk der, og dettok av!! Har vært på alle som har vært i Oslo, untatt 1.

Er mer heavy-fan, og har vært på
Wasp
Alle ACDC i Norge,untatt i -96, var stupgravid og solgte billetten 3 timer før konserten
Maiden
Scorpions
Kiss

Har vært på nesten alle konsertene til JOKKE som har vært i Oslo, Jokke var kongen over alle konger!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 22:16   #27
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lisa Nilsson på Rockefeller i 1998 står for meg som min største opplevelse. Aha-opplevelsen i fjor sommar på Color Line i Ålesund var også merkbar.

Gammel 09-08-07, 22:19   #28
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En dobbeltkonsert med Muse og Ash, på Heineken Green Festival i Cork, Irland i 2000 er den jeg rangerer høyest tror jeg.

U2 nå sist i Oslo var også kult, og jeg er fortsatt fryktelig glad i Myggen min som skaffet meg billetter.

Seigmen på Ekstremsportveko i fjor var også suverent.

Gammel 09-08-07, 22:25   #29
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Kom på flere gode konserter

Bobby Mc Farrin i Oslo Konserthus

og enormt mange klassiske konserter

Brahms Ein Deuchtes Requiem med frivillige korister fra Operakoret og Filharmonisk kor i forbindelse med Tsunami-katastrofen - sang selv og det var sterkt.

Tryllefløyten på DNO med Maria Kvarving Sølvberg, jeg grein hver gang hun sang - helt ødelagt etterpå, det var så vakkert.

Stravinskijs Vårofferet med Oslo Filharmoniske orkester, jeg klarte nesten ikke å sitte stille.

.....og sist men ikke minst Prince, purple rain konserten på Valle Hovin - jeg sto sammen med 20 andre på en ølkasse. Det var magisk.

Gammel 09-08-07, 22:30   #30
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avslutningskonserten til Knudsen og Ludvigsen var super! (MED DumDum-boys!!)

Kaizers Orchestra var intense!
Unni Wilhelmsen var behagelig...

Gammel 09-08-07, 22:32   #31
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Avslutningskonserten til Knudsen og Ludvigsen var super! (MED DumDum-boys!!)

Vi så dem på Rockefeller for et par år siden, med Motorpsykkel - det var også en veldig bra konsert. På Øya i fjor også, med Sondre Lerche og hvem det nå var.

Gammel 09-08-07, 22:33   #32
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- Alle med C.C Cowboys - og det er mange
- Guns´n Roses på Valle Hoven.....92?
- Metallica i Oslo....når kan det ha vært - 93?
- Seigmen, Roskilde.....96?
- Red Hot Chili Peppers, Roskilde-96 (er egentlig ikke veldig fan, men det var min mest energirike konsert, godt "inspirert" av alkohol).
- En konsert med Crash Test Dummies ved sentrum Scene....93?
- Stage Dolls og Dum Dum boys på en bygdescene....90?

Det er mange mange flere som har gjort inntrykk. Jeg er stort sett godt fornøyd når jeg har vært på konsert.

Jeg er fortsatt lei meg for at jeg gikk glipp av konsert med The Cranberries på Roskilde i -95. Det hadde nok blitt en stor opplevelse. Jeg var hodestups forelsket en kompis (som nå er min mann), og valgte å ta vare på ham (som ikke var i stand til å delta) framfor å få med meg konserten. Har aldri siden hatt sjans til å gå på konsert med The Cranberries.

Gammel 09-08-07, 22:36   #33
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

The Cure, Roskilde 1994 - under en fantastisk rød nattehimmel.

Lurer på om det kan ha vært i -95? Jeg husker godt at jeg lå i teltet en sommerkveld og nynnet med "Friday i´m in love". Fatter ikke hvorfor jeg ikke var på konserten, må ha vært i rimelig sliten.

Gammel 09-08-07, 22:42   #34
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min siste konsert var for noen uker siden. Den var på stranden i Cannes og det var mange mennsker der. Det var tildekket mot Boulevard de la Croisette, men mange stod og danset på gangpromenaden. Vi så rett ned på scenen og jeg kunne ligge i sengen og se om jeg ønsket. Det var

(Kilde: youtube.com)
og det var nostalgisk bra og morsomt å se på. I tillegg hyggelig med en uvented gratiskonsert. Flott dans.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 22:59   #35
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

- Depeche Mode-konserten i Oslo Spektrum i 2001
- Alle Madrugada-konsertene jeg har vært på på Rockefeller (mener det er 3 stk.)
- En konsert under Sildajazz-festivalen i 2005 (tror jeg) med Didier Lockwood. De fleste av musikerene hans var forsinket fra Oslo og han måtte improvisere i en time. Fantastisk bra. Hadde ikke hørt om han før jeg gikk på konserten og har ikke hørt på noe av ham etterpå. Tror han driver med litt "eksperimentell" jazz
- Ibrahim Ferrer-konsert under Molde Jazzfestival i 2003
- Dum Dum Boys-konsert under Molde Jazfestival i 2003

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 23:05   #36
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Matt & Kim på Øya i går var veldig gøy. Gillian Welch på Down On The Farm forrige helg var knallbra. Begge går rett inn på "se igjen ved første anledning"-listen, og plater er bestilt.

Ben "begrenser seg til konserter siste uke" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 23:11   #37
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

En av de største må være den sommeren meg og sambo ble sammen.
Vi var i byen, nyforelsket og spiste soft-is. Masse som skjedde, og vi dumpet over Unni Wilhelmsen, som hadde en mini-konsert. Været var nydelig, stemmen hennes helt fantastisk, og for å gjøre idyllen større, var det en som sto og blåste såpebobler foran scenen.

Tim Christensen må også skrives opp, første konserten vår med ham var på Hulen sen-vinteren 2004.

Gammel 09-08-07, 23:12   #38
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min første - debuten er vel alltid spesiell? var med Dead or Alive i England i 1986. Men gud så gøy å oppleve - og det tente konsertånden.

Beste var nok Prefab Sprout i London på tidlig 90-tall. Mest pga settingen og de fantastiske sangene.

Gøyeste var Crowded House på Kalvøya for hundrede år side. Vi var en stor gjeng, det var så utrolig bra!

Og mest forheksende var en Bel Canto-konsert i Bergen. Fy søren så magisk fru Drecker er på scenen.

Også Pet Shop Boys i 2000... Stjernekommentaren kom fra en fjortisene ved siden av som Kif og jeg kom i kontakt med i pausen som ropte følgende til kameraten: "Jøss! Hu her er over TREDVE år!"

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 23:12   #39
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

... og jeg glemte Munch på Waterfront. Sannsynligvis i 1990.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 23:19   #40
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

20. mars 1995

Min kjære og jeg fant på å forlove oss som unskylding for at han skulle få perm fra garden sånn at vi kunne dra på Faith No More konstert på Sentrum sene i Oslo. Vanvittig morsom konsert !
Vi var på Stone Temple Pilots konsert der året før (?) på samme sted og det var også rått.

Nå for tida er min store helt ex vamp vokalist Vidar Johnsen og hans kompanjong Peter. Var på konsert med dem i mars og gleder meg villt til de kommer med plate i september og ny konsert i byen her i november

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.