|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?
Dette. Selv om man er frisk og rask i utgangspunktet, kan det skje at man må på sykehus dit man kommer og da er det ikke greit å møte på et helsevesen som kneler.
|
|
|
#2 |
|
Drømmer
|
Samme her. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Er frisk!
|
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi planlegger Spaniatur til huset vårt. Håper vi kan kjøre bil, det er det vi pleier å gjøre og liker best. I fjor fløy vi, og det var ikke samme opplevelsen.
|
|
|
|
#4 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi har tenkt å satse på sommerferie til et sted i Europa i sommer. Vi pleier ofte å dra bort om vinteren til fjernere himmelstrøk, men etter å ha lest om familien som ikke bare måtte isoleres på karantenehotell men faktisk være på sykehus i Thailand etter å ha testet positivt uten symptomer, er jeg MILEVIS fra å våge meg på noen slags reiser lengre vekk. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Jeg kommer ikke til å planlegge noe. Kanskje finne på noe i høstferien, men ellers tar jeg ikke sjansen. Men to unger som planlegger å jobbe i sommer i tillegg, så blir det ikke så lett med planlegging. Men det går helt fint for meg, jeg er ikke klar til å dra til utlandet enda uansett. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Jeg tror ikke interkontinentale reiser er mulig å planlegge nå. Kanskje familibesøk intercontinitalt er mulig til sommeren ? Europa reiser tror jeg vil være mulig mellom juni og august, kanskje også mai og september oktober.
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi har jo en ferdigplanlagt Japan-ferier på hold på andre året, men tviler på at vi får gjennomført i år heller. Japan har stengt for internasjonal turisme, og planen om å åpne opp for det igjen denne sesongen har blitt utsatt. De ligger et stykke etter på vaksinasjon, og har veldig strenge innreiseregler med lang hotellkarantene for egne borgere og dem som har oppholdstillatelse.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Ikke sant. Min venninne i USA påstår at sykehuskapasiteten i staten hennes er helt fin, men lokalavisene sier noe annet. Det er veldig rart hvordan fakta blir presentert og forstått veldig ulikt .
|
|
|
#10 |
|
Ja. I går kveld leste jeg (på NRK, kanskje, husker ikke) hvilke stater som var aller hardest rammet mtp sykehusene. Det var i alle fall Maine, et par andre stater i nordøst, midtvesten samt Florida.
|
|
|
#11 |
|
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi hadde sett for oss påskeferie i USA, men innså at det kunne holde hardt og kjøpte dyr leilighet i stedet. Utsatt på ubestemt tid. Det blir nok Norge på oss i år også.
|
|
|
#12 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Jeg har arv på vei og planlegger å bruke noe av det på tur med ungene i Tyskland og Østerrike – men planlegger bare i hodet foreløpig. Hvis vi faktisk reiser i år, blir det på kort varsel, så får det heller bli dyrere enn "nødvendig".
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi har tenkt oss til Italia i sommer, men vi bestiller ingenting riktig enda.
|
|
|
|
#14 |
|
Mine to også. Vi snakket om det da vi gikk en tur ut sammen i går ettermiddag. De ønsker seg storbyer.
|
|
|
#15 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Her også, London og New York står høyt. Men jeg orker ikke tenke på å planlegge det nå. De blir nok med på tur lenge ennå. Fly og selvhushold i Europa er nå enklere en storby i USA.
|
|
|
|
#16 |
|
Akkurat de to byene som ble nevnt i går. De har vært i London en gang tidligere, men har lyst at vi skal dra der med min bror og co også. Foreløpig avventer vi.
|
|
|
#18 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi har bestilt tur og skal være i 6 uker. Var på samme sted i oktober 2021 på høstferie og det var «akkurat som før», bare med munnbind i butikken.
|
|
|
#19 |
|
Søt og rar
|
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Etter disse to årene vil jeg heller glede meg til noe det ikke blir noe av, enn å ikke ha noe å glede meg til, rett og slett.
|
|
|
#20 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi har bestilt ferie - til Bergen. Ingen av oss har vært der før, så det blir vel eksotisk nok likevel.
|
|
![]() |
|
|