Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mange pølser spiser du?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mange pølser?
Ingen!! 6 5,66%
1 15 14,15%
2 64 60,38%
3 25 23,58%
4 6 5,66%
Flere enn fire 4 3,77%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-22, 18:03   #21
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange pølser spiser du?

Jeg ville tatt pris per enhet og oppfordre til å betale med vipps, så dere slipper å håndtere noe særlig kontanter.

Gammel 15-03-22, 18:08   #22
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

100/50 er helt greie matpriser. Som sulten voksen ville jeg nok spist 2 pølser, barn spiser jo gjerne 2-5 (og oppover) avhengig av tilgang og hvor lang tid de har på seg. Tiden som er satt av til pause kan altså bety en del.

Siden dere har kaker, kan det være at det holder å beregne 2 pølser per person. Noen barn vil ønske å erstatte pølse med kake. Mange voksne tar 1 pølse og 1 kake. Litt ugreit å sitte igjen med masse wienerpølser (been there, done that, stort overskudd 17. mai ble til mange merkverdige pølsegryter).

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 18:17   #23
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del: Max to med lompe, muligens bare en. Og 1 kakestykke. Null kaffe dersom det ikke er tilgang på melk.

Wiener er tross alt bedre enn grill i vann! :grøss:

200 for to voksne høres litt dyrt ut i mine øyne, men hadde sikkert betalt det om mine egne unger var med.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 18:28   #24
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Grillpølse: spiser 1.
Wienerpølse: spiser 0, uansett hvor sulten jeg måtte være. Ekle greier.

Den andre delen vet jeg ikke. 50 per person kanskje?

Enig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 18:30   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Pølsene er fri for egg, melk og gluten.
Og det blir kaker også som er fri for det.
Men ikke sikkert det hjelper deg da

Sleng på pølser fri for svin, så er vi der. Jeg hadde nok ikke spist noe likevel av andre grunner. Men jeg hadde nok betalt uansett altså, hvis det var med en av ungenes aktiviteter og litt underholdning og sånt. Jeg liker også korps.

Gammel 15-03-22, 18:36   #26
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ville du betalt 100kr for det om du fikk med kaffe og kake? Og det kostet 50kr for ungene? Og pengene gikk til en god sak?

Jepp. Selv om jeg ikke drikker kaffe.
Jeg hadde tatt 2 i lompe eller 1 i brød.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 18:38   #27
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes 100 kr er mye, men jeg er ikke glad i pølse, kaffe, og langpannekake. Jeg spiser ingen av delene på arrangement, ikke når det er gratis heller. Jeg hadde betalt 50 kr for barn.

Gammel 15-03-22, 18:40   #28
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser pølse uten brød hvis jeg spiser og maks to. (Sannsynligvis ikke i det hele tatt på et arrangement uten proffe som behandler mat). Neppe representativt.

Jeg synes 50 kr er mer enn nok å betale.

Gammel 15-03-22, 19:00   #29
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare understreke at det er helt frivillig altså
Det blir tilbud om å kjøpe mat. Så liker man ikke pølse, kake eller kaffe kan man ta med matpakke, komme mett eller høre musikk sulten
Men for de som liker pølser, kake og kaffe blir det et tilbud om varmmat på en dag som ofte blir litt hektisk.
Og seffer’n blir det tilbud om kyllingpølser også. Grill kokt i vann er djevelens verk og vil ALDRI skje på min vakt!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 19:22   #30
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser 3 pølser om det er middagen min. Prøver unngå spise kake på sånne opplegg. Synes prisen er helt ok om det er en konsert man betaler for. Men hadde nok ikke giddet kjøpe mat til den prisen. Skjønner ikke helt opplegget.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 19:26   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor tar dere ikke heller stykkpris?

20 for pølse
10/15 for kaffe/saft/te
15/20 pr kakestykke?

Jeg hadde heller kjøpt det enn en meny jeg ikke hadde villet ha alt i.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 19:26   #32
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Liker best å betale utifra hva jeg/barna faktisk spiser. Så jeg stemmer for enhetspris.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 19:34   #33
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke wienerpølser så hadde kanskje spist én hvis jeg var sulten, men hadde sannsynligvis latt være og valgt noe annet i stedet. Ellers ville jeg også foretrukket stykkpris framfor å betale for en meny jeg ikke kommer til å spise hele av. Ikke drikker jeg kaffe heller, så jeg kjenner det sitter litt langt inne å betale 100 kr for et kakestykke. Jeg hadde gladelig betalt for å komme inn på konserten og heller kjøpt det vi faktisk ønsker å spise/drikke.

Gammel 15-03-22, 19:40   #34
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg ville tatt pris per enhet og oppfordre til å betale med vipps, så dere slipper å håndtere noe særlig kontanter.

Dette!

Jeg spiser én pølse, til nød to. Resten av familien spiser nok to, kanskje tre på mannen.

Og kjekt å informere i forkant at det blir salg av pølser og kaker slik at man legger opp til å spise der. Greit å sikre at innkjøpet får ben å gå på

Gammel 15-03-22, 19:53   #35
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Enhetspris og Vipps stemmer jeg for.
Vet og steder hvor det selges toast i tillegg til pølser.

Gammel 15-03-22, 20:37   #36
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville foretrukket å bare betale for det jeg spiste.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 20:52   #37
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemte først. 2.

Og så begynte jeg å lese

Heller wiener enn grill når de er kokt. Grillpølser bør grilles!

Jeg tenker at 100 er mer enn jeg ville brukt om jeg skulle betalt enkeltvis for det jeg skulle spist i en sånn setting (neppe 2 pølser, maks 1, drikker ikke kaffi, men tar kanskje kake) men jeg hadde gladelig betalt det for konserten, eller altså for å støtte korpset. (og til ungene hadde jeg jo normalt kjøpt ei pølse eller to og et kakestykke og noe drikke, så de går over 50 kr i mat i vanlige kiosk - penger. Bare at de heller ikke spiser så mye pølse i en slik setting.

For min del er det slett ikke maten jeg ville betalt for. Men altså som støtte.

Sist redigert av Malama : 15-03-22 kl 21:01.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 21:01   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

For min del er det slett ikke maten jeg ville betalt for. Men alrså som støtte.

Men det blir jo veldig med matsvinn med en menyløsning.

Sist redigert av Tallulah : 15-03-22 kl 22:36.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 21:03   #39
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser på maten jeg kjøper på sånne steder, på samme måte som at jeg trykket på røde kors knappen når jeg panter, kjøper lodd og kalender og fisk etc, altså støtte til de som driver med det. Ikke betaling for pølsene. (eller fisken. Som jeg ikke liker. Og har i fryseren lenge og vel. Men det er nå en annen sak)

Gammel 15-03-22, 21:05   #40
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mendet blir jo veldig med matsvinn med en menyløsning.

Ja, jeg tenker at det samma hva de serverer, jeg hadde spist før eller etter eller tatt ei pølse og levd happy med det. Betalt for hele greia som en støtte, ikke betaling for maten, og de må bare servere det de vil. Null stress.

Altså fordi jeg ser på mat jeg kjøper i sånne settinger som bidrag til saken

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.